Spun „castiga” pentru ca e imbucurator sa vezi ca mai apar nume in piata, ca se mai anima lucrurile…nu? Este vorba despre o companie axata pe cursuri de Process Communication Model (PCM), un instrument care teoretic (probabil si practic, dar nu l-am incercat personal) ne ajuta sa comunicam mai bine unii cu ceilalti, bazandu-se pe personalitatea dominanta a fiecaruia dintre noi. E un instrument simpatic care, ma gandesc, ne poate sevi la fel de bine si in viata personala, nu doar in business (cel care l-a inventat se numeste Taibi Kahler):
Care este conceptul? In cuvinte simple ar suna cam asa: in fiecare dintre noi coexista mai multe tipuri de personalitate, respectiv 6; dintre acestea, una singura se manifesta ca personalitate de baza (aceea care ne va defini pentru totdeauna); instrumentul ne ajuta sa ne descoperim personalitatea de baza si „sa o citim” pe cea a interlocutorului nostru; astfel, putem sa ne ajustam discursul la personalitatea de baza a interlocutorului. Mai simplu, ne ajuta „sa fim pe aceeasi lungime de unda”.
Iar tipurile de personalitate sunt (si nu le traduc in limba romana pentru ca unele dintre ele nu ar avea acelasi sens):
1. The Thinker – cauta logica in tot ceea ce se intampla, este organizat si apreciaza informatia concreta, datele si cifrele.
2. The Promoter – face lucrurile sa se intample, actioneaza si rezoneaza cu planificarea pe termen scurt.
3. The Persister – un fel de geaman al Thinker-ului, doar ca se bazeaza pe opinie, pe contributia pe care o poate avea in lume, nu cauta logica, nu il intereseaza contra-argumentele.
4. The Rebel – percepe lucrurile simplu – ii place sau nu, e spontan, creativ, direct si usor indiferent.
5. The Harmonizer – percepe lumea prin intermediul emotiilor, este mai sentimental, mai empatic, vrea sa faca pe plac celor din jur.
6. The Imaginer – reflecteaza asupra lumii, e mai visator, mai retras.
Instrumentul functioneaza cam asa: eu sunt un thinker iar tu, cel care ma citesti acum, esti un harmonizer; ei bine, ca sa comunic eficient cu tine, ar trebui sa scriu mai sentimental, mai empatic; sau daca esti un promoter, ar trebui sa scriu la modul „sa facem X si apoi Y, dupa care trebuie sa….si apoi vom ….”.
„PCM este tot mai apreciat aici, Romania numarandu-se printre cele mai active din Europa in ceea ce priveste nivelul de accesare al acestor cursuri. In 2013 chiar a fost a doua piata la nivel european. Pana in prezent, din Romania s-au comandat aproximativ 1.000 de profiluri de personalitate”, ne-a spus John Parr, Master Trainer PCM, prezent la Bucuresti cu ocazia lansarii DC Catalyst, compania romaneasca care promoveaza PCM-ul.
Mai departe, va las pe voi sa incercati acest instrument si sa ne impartasiti si noua experienta 🙂