Angajatorii pot transmite decizia de concediere a unui salariat prin intermediul e-mailului, conform unei decizii a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie (ICCJ), scriu legislaţiamuncii.ro si avocatnet.ro. Judecătorii au ajuns la concluzia că această modalitate de a elibera un angajat din funcţie este legală, dar vor exista anumite condiţii care limitează punerea în practică.
Decizia ICCJ nr. 34/2016 a Completului pentru dezlegarea unor chestiuni de drept a fost anunțată anul trecut, în 24 octombrie, însă a fost publicată în Monitorul Oficial de-abia acum.
„Câtă vreme angajatul a pus la dispoziție angajatorului o adresă electronică în vederea comunicării actelor ce emană de la acesta și sunt obligatorii a fi aduse la cunoștința salariatului, comunicarea deciziei de concediere în această modalitate este valabilă. Mai mult decât atât, în condițiile unei dezvoltări accelerate a tehnologiei, a evoluției raporturilor de muncă ce se pot desfășura la distanță prin intermediul internetului, se apreciază că se poate realiza o comunicare între angajator și salariat prin intermediul poștei electronice, aptă din punct de vedere procesual să declanșeze curgerea termenului de contestare jurisdicțională a deciziei de concediere”, se arată în decizia Curţii Supreme.
Astfel, pe scurt, un angajat poate fi concediat prin email doar dacă:
– a oferit angajatorului o adresă de acest gen, iar părțile obișnuiesc să comunice, în general, în acest mod
– primește din partea angajatorului decizia de demitere în format PDF, iar aceasta respectă prevederile prevederile obligatorii ale Codului muncii
De asemenea, potrivit articolului 76 din Codul Muncii, decizia de concediere trebuie să conțină motivele pentru care angajatul este demis și cât va dura perioada de preaviz. În plus, salariatul mai trebuie să primească o serie de informații legate de locurile de muncă disponibile pe care le are angajatorul și în ce condiții s-ar putea decide să accepte una dintre aceste variante.