Acasa Management Marile corporații știu deja asta. Cum stimulează productivitatea sălile de relaxare și cafeneaua de la birou

Marile corporații știu deja asta. Cum stimulează productivitatea sălile de relaxare și cafeneaua de la birou

6 min citire
0
0
588

Corporațiile cu profituri anuale uriașe au reguli foarte relaxate cu privire la spațiul de lucru și ar trebui să fie o inspirație pentru alte companii.

Fotografiile cu birourile din întreaga lume a unor companii precum Apple, Google sau YouTube au făcut înconjurul internetului și ne-au făcut pe mulți dintre noi să ne dorim să lucrăm acolo. Desigur, bugetele nu ne permit tuturor să investim atât de mult în sediile companiei, însă cu siguranță ne putem inspira din lejeritatea cu care tratează aceste companii locul de lucru desemnat fiecărui angajat.

De ce angajații se concentrează mai bine la cafenea decât la birou?

O cafenea în apropierea sediului ar putea deveni un loc potrivit de lucru pentru mulți dintre angajați, iar un studiu citat de Harvard Business Review arată că ne putem concentra mai bine la cafenea decât la birou, pentru că nu suntem la fel de distrași de colegi. Într-un astfel de spațiu se îmbină două condiții ideale de lucru – zgomotul de fundal, care stimulează creativitatea, dar și lipsa elementelor care distrag atenția (discuții între colegi despre un anumit proiect, despre vacanța din care tocmai s-a întors un coleg).

Zgomotul de fundal din cafenea, compus din muzică și discuții diverse ale altor persoane de acolo nu este unul care să ne distragă, deoarece nu sunt oameni pe care îi cunoaștem. În birou, când suntem înconjurați de colegi cu care avem relații de prietenie și cu care avem lucruri în comun, pur și simplu nu ne putem abține din a ne distrage de la lucru, mai notează cei de la HBR.

Ideea nu este una nouă pentru administratorii spațiilor de birouri din România. În urmă cu câțiva ani, în Novo Park se deschidea prima cafenea Starbucks dintr-un parc de birouri. „Cafeneaua completează lista de facilități oferite celor peste 8.000 de angajați care lucrează în clădirile noastre, precum și celorlalți angajați din zonă, Pipera fiind principalul pol de birouri din București”, spunea atunci Liviu Tudor, antreprenorul care deține acest business campus.

Spațiile de relaxare, adevărate oaze de liniște pentru angajați

Deși mulți manageri consideră în continuare că angajații au nevoie de presiune și stres pentru a fi productivi, niciun studiu nu sprijină această opinie atât de bine împământenită în gândirea directorilor din România.  

Spațiile de relaxare nu sunt folosite doar pentru a lua o pauză, mulți dintre angajați chiar preferă să lucreze acolo, pentru că este un spațiu mai plăcut, în care se simt mai puțin presați și stresați. Creativitatea, un aspect atât de important în multe dintre industriile de azi, este stimulată în astfel de spații. Amenajarea unor săli destinate relaxării ar putea să ducă la deadline-uri respectate, la idei inovative și la o comunicare mai bună în interiorul companiei.

Uneori ideile cele mai bune vin atunci când ne detașăm complet de o anumită problemă, iar spațiile de relaxare chiar după acest principiu funcționează. Ne ajută să avem o perspectivă nouă asupra unui proiect sau a unui proces și ne ajută să ne concentrăm mai bine.

Modul în care privesc noile generații munca s-a schimbat enorm, iar managerii ar trebui să țină cont de aceste cerințe, dacă își doresc să atragă și să păstreze angajații talentați cu care pot aduce un plus valoare real companiei.

 

Sursa foto: Monkey Business Images/Shutterstock

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Management

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…