Acasa Agenda HR Încrederea, vaselina organizațională

Încrederea, vaselina organizațională

6 min citire
0
0
115

Dorin Bodea – Fondator și General Manager, Result Development, a susținut sesiunea intitulată: “Remodelarea organizațiilor fără sens. Cum stopăm amatorismul în management și cum creăm job-uri semnificative?” în cadrul celei de-a XI-a ediții a seriei de evenimente FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA VIITORULUI a avut ca subiect:  THE CULTURE OF TRUST & AGILITY. Evenimentul este organizat de Revista HR Manager cu sprijinul Humanistic și a avut loc pe 24 și 25 NOIEMBRIE, 2021.

Evenimentul a pus sub lumina reflectorului organizația construită pe premisele unui nou tip de leadership, mult mai conștient, ce pune în mijloc starea de bine și echilibrul angajatului, prin construirea de relații sănătoase: Coaching Culture, The Culture of Trust – Cultura încrederii. Totodată, în lumina reflectorului a fost pus și conceptul de Organizație Agilă.

S-au dezbătut idei, inițiative, s-au  prezentat studii și proiecte implementate în companii.

Dorin Bodea a început discursul prin ridicarea unor întrebări despre încredere. Aceasta este un capital de care trebuie să ținem cont. În sens sociologic, este numită „vaselina organizației”. Organizația are nevoie de încredere și trebuie să știm de unde provine ea și cum se întreține. Organizația modernă s-a bazat pe încredere. Se pare că 10-12 la sută din populația globală are încredere în organizații/companii. O parte din problemele identificate în legătură cu decăderea încrederii se resimt astăzi. Unul din lucrurile la care ar trebui să reflectăm este scopul organizației. Mai este și managementul, profilul de conducere adecvat și educația, calitatea umană.

Diferența dintre „cel mai bun” și „cel mai slab” management se traduce prin diferențe de profit de multe milioane euro, o agilitate sporită și un ritm de creștere a afacerii cu cel puțin 25-30% mai alert, o productivitate mai mare în medie cu 70-80%, o longevitate semnificativ mai mare a afacerii și a organizației. Diferența dintre „cel mai bun” și „cel mai slab” leadership se traduce și prin crearea, multiplicarea și valorificarea capitalului organizațional, prin diferențe uriașe de coeziune și sociabilitate, de solidaritate și încredere, implicare și loialitate, acțiune organizațională eficientă. De aici și întrebarea de ce subestimăm competența conducerii organizațiilor de astăziLa aceasta a încercat să răspundă fondatorul Result Development, care a vorbit despre calitățile de bază ale unui manager bun. Ce scop are economia? este o altă întrebare la care Dorin Bodea a răspuns pornind d ela premisa că  economia are ca scop fericirea. Managementul organizației ar trebui să își pună mai des întrebarea Care sunt prioritățile și valorile reale ale companiei/organizației. Încrederea nu se bazează doar pe seama banilor. Încrederea, loialitatea și fidelitatea trebuie să primeze pentru buna funcționare a lucrurilor. Cine dă încrederea? Managerii/conducerea.

Cine ar trebui să facă parte din managementul unei organizații, ce este managementul ca profesie, care sunt aspirațiile, valorile unei organizații, este bun un critic pentru organizație? Sunt doar cateva alte întrebări pe care le-a ridicat Dorin Bodea în discuție, întrebări pe care, spune el, ar trebui să și le pună fiecare manager în parte, măcar din când în când.

Viitorul organizației este acela de a investi în educație, în creșterea nivelului calității umane.

Aici puteți viziona discursul lui Dorin Bodea.

Aici puteți vizualiza întreg evenimentul.

 

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

LEADERSHIP contemporan într-o societate pseudo-modernă

„Un lider bun are nevoie de adepți buni, iar liderii mari fac mai mulți lideri” – Tom Pete…