Acasa Agenda HR Generația Y – dispuși să muncească, să învețe și să-și reinventeze cariera

Generația Y – dispuși să muncească, să învețe și să-și reinventeze cariera

9 min citire
0
0
558

de Atena Enea

Până în 2020, peste 35% din forța de muncă la nivel global va fi alcătuită din generația Y, arată studiul ”Carierele Generației Y: Viziune 2020”, redactat de ManpowerGroup. Bazat pe o cercetare globală la care au participat peste 19.000 de reprezentanți ai generației Y din 25 de țări, studiul investighează atitudinile și opiniile millennials (cei născuți între 1982 și 1996) privind cariera lor.

Două treimi dintre cei intervievați sunt optimiști în ceea ce priveşte perspectivele lor. 62% s-au declarat încrezători că, dacă și-ar pierde principala sursă de venit mâine, și-ar găsi un loc de muncă la fel de bun sau chiar mai bun în termen de trei luni. Optimismul este mai ridicat în Elveția și Germania, spre exemplu, decât în Italia și Grecia, reflectând climatul politic, economic și cultural din aceste țări.

Generația Y anticipează o carieră prelungită. La nivel global, peste jumătate se așteaptă să muncească dincolo de vârsta de 65 de ani, 27% consideră că vor munci până după 70 de ani, iar 12% consideră că nu se vor pensiona niciodată. Ponderea celor care consideră că vor munci până la sfârșitul vieții este de 37% dintre japonezi, dar doar 3% dintre spanioli și 6% dintre elvețieni. Contrar etichetelor de leneși și neimplicați, angajații din generația Y muncesc la fel de mult, dacă nu mai mult decât celelalte generații, de la 52 de ore pe săptămână în medie în India, la 41 de ore pe săptămână în Marea Britanie și Australia.

La nivel global, 26% din millennials chestionați are 2 sau mai multe locuri de muncă. Pe fondul acestei activități intense și prelungite, 84% dintre reprezentanții generației Y intenționează să ia pauze pe parcursul carierei, dincolo de obișnuite concedii. Femeile prioritizează maternitatea (61%) și îngrijirea copiilor (33%), dar ambele sexe vor să aloce un timp semnificativ pentru a se îngriji de propria persoană. 4 din 10 millennials (42% dintre bărbați și 39% dintre femei), plănuiesc să ia pauze mai lungi de 4 săptămâni pe parcursul carierei pentru relaxare, călătorie și vacanțe, iar 21% dintre bărbați și 23% dintre femei prevăd pauze pentru continuarea educației sau dobândirea de noi cunoștințe și competențe.

În schimb, ambele sexe sunt mai puțin dispuse să își întrerupă propria carieră pentru a-și sprijini partenerul în propria activitate (12% dintre bărbați, și 11% dintre femei) ceea ce reliefează tendința către gospodăriile cu două venituri, în care ambii parteneri lucrează. 86% dintre milllennials consideră concediile și timpul liber o prioritate în căutarea unui nou loc de muncă, pe locul 3 după bani (92%) și siguranța (87%).

Siguranța este însă redefinită în cazul acestei generații: majoritatea prioritizează parcursul. Ponderea celor care consideră că siguranța este reprezentată de loc de muncă pe termen lung (27%) e egală cu cea a celor care consideră că siguranță înseamnă deținerea unor competențe profesionale care corespund cerințelor pieței. Majoritatea (46%) consideră că trecerea la un nivel profesional mai ridicat depinde de îmbunătățirea competențelor și a calificărilor, iar 35% consideră că depinde și de mai multă experiență, acumulată prin roluri și sarcini noi.

Ca atare, generația Y își dorește ca angajatorii să le ofere oportunități în acest sens, iar dacă acest lucru nu se întâmplă, sunt dispuși să caute aceste oportunități la un alt angajator. Două treimi consideră ca timpul potrivit înainte de a fi promovați sau a-și schimba rolul este de 2 ani, iar un sfert spun că e mai scurt de 12 luni, ceea ce confirmă apetitul pentru noi provocări și roluri de portofoliu. „Generația Y este dispusă să învețe, pe timpul și pe banii proprii, este dispusă la moduri alternative de a munci, de la freelancing la proiecte de scurtă durată, pentru a dobândi competențele și expunerea pe care o consideră importantă. Angajatorii nu-și pot permite să ignore aceste semnale clare, ci trebuie să se inspire din noile moduri de muncă și să ia în considerare obiectivele și cerințele millennials, dacă vor să atragă și să păstreze cele mai valoroase talente în organizație,” spune Corina Bianca Gonteanu, director de marketing și comunicare al ManpowerGroup România. Pentru realizarea acestui studiu ManpowerGroup

ManpowerGroup a contractat compania de consultanță Reputation Leaders. Studiul a fost derulat asupra a 19.000 de reprezentanți ai Generaţiei Y şi peste 1.500 de manageri cu responsabilități de angajare, pentru a cartografia ce îşi doreşte Generaţia Y acum şi în viitor. Respondenții au inclus un eşantion independent de 11.000 de reprezentații ai Generației Y activi pe piața muncii din 18 ţări, echilibraţi ca vârstă şi sex, care reprezintă toate regiunile lumii. Au fost chestionaţi peste 8.000 de angajați temporari ai ManpowerGroup şi 1.500 de manageri cu responsabilități de angajare din 25 de ţări. Cercetarea de teren s-a derulat în perioada februarie-aprilie 2016. Printre ţările care au participat se numără: Argentina, Austria, Australia, Belgia, Brazilia, Bulgaria, Canada, China, Elveţia, Franţa, Germania, Grecia, India, Italia, Japonia, Malaezia, Marea Britanie, Mexic, Olanda, Norvegia, Paraguay, Singapore, Serbia, Spania și SUA.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa atena.enea
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Munca de acasă, un nou trend de flexibilizare a relaţiilor de muncă

Nevoia angajatorului modern de a apela la opţiuni cât mai flexibile de utilizare a resurse…