Din moment ce livrez rezultatele atunci cand trebuie si in parametrii de business anterior stabiliti, nu ar trebui sa conteze ca le-am livrat de acasa, din cabana de la munte, din hamacul din livada sau ca am muncit pentru ele doua ore in loc de trei, cinci zile in loc de sase, nu?! Adica, rezultatul conteaza, nu?
Cam asa ar suna ideea de flexibilitate la locul de munca intr-o abordare simplista. Doar ca nu e chiar asa. Flexibilitatea nu se preteaza pentru orice job si nici nu poate fi asumata in orice conditii. Si nici nu are legatura cu preferintele mele referitoare la locul si timpul in care lucrez, nici macar cu preferintele angajatorului. Flexibilitatea trebuie sa fie „flexibila” in raport cu nivelul de productivitate pe care ni-l dorim si cu mediul social-economic in care traim (si ma refer aici la responsabilitatile pe care angajatul le are fata de familie si fata de el insusi).
Pentru aceasta editie am stat de vorba cu oameni de HR care inteleg flexibilitatea si o folosesc ca instrument de lucru in sporirea productivitatii, lamurindu-ne cu privire la cum functioneaza acele „flexible work arrangements”. Mai mult, mergand pe firul rosu al productivitatii, am ajuns sa exploram si latura flexibila a spatiului: povestim despre „hot-desking” si modul in care open-space-ul se redefineste si devine mai flexibil, mai intim…Nu avem incotro, tehnologia, globalizarea si ritmul vietii de azi ne imping spre redefinirea locului de munca.
Roxana Maxim
Manager de proiect, HR Manager
Articol publicat in revista HR Manager, nr. 31, ianuarie-februarie 2014