Acasa Editorial Ecuația EX

Ecuația EX

6 min citire
0
0
1,389

Employee Experience (EX) pune omul în centrul tuturor acțiunilor organizației. Nu mai este suficient să-i percepem pe angajați ca pe niște resurse umane; acum este musai ca fiecare angajat să devină protagonistul propriei sale povești profesionale. Iar relația dintre organizație și angajați este fundamentul pe care se bazează EX.

Acum nu mai vorbim doar despre sarcini și obiective, ci despre a crea un parcurs unic și personalizat pentru fiecare membru al echipei. EX devine harta care îi ajută pe angajați să descopere tărâmul neexplorat al potențialului lor. Însă ceea ce face EX cu adevărat revoluționar este că nu oferă doar direcția, ci se ocupă de întreaga călătorie a fiecărui angajat, de la prima interacțiune cu compania până la plecare.

Experiențele plăcute nu sunt doar o excepție; ele devin norma. Așadar, este esențial să creăm momente memorabile, adaptate nevoilor individuale ale angajaților, dar și aliniate cu valorile și misiunea companiei. O astfel de ecuație complexă are cinci variabile. Primul factor care influențează experiența angajaților este nivelul de empowerment pe care aceștia îl simt. Este esențial ca ei să fie parte activă în procesele de luare a deciziilor din cadrul companiei. Acest lucru presupune includerea lor în discuțiile legate de evaluarea performanțelor, de planurile de bonusare și de aspectele legate de politica de echilibru între viața profesională și cea personală. Fiecare angajat ar trebui să simtă că opinia sa contează, indiferent de funcția pe care o are sau de departamentul în care lucrează.

Următoarea variabilă importantă este relația pe care angajații o au cu superiorul lor direct. Aici contează modul în care managerii comunică și colaborează cu subordonații lor, atitudinea lor influențând gradul de implicare a angajaților, prioritizarea sarcinilor în acord cu obiectivele companiei, engagementul, loialitatea, productivitatea și multe altele. Angajații au nevoie să știe și că managementul superior îi susține în misiunea și viziunea organizației. Aprecierea adecvată a eforturilor individuale este, de asemenea, esențială, deoarece le va da încredere angajaților în capacitatea conducerii de a sprijini planurile de dezvoltare profesională ale fiecărui angajat și îi va ajuta să-și atingă obiectivele de carieră în cadrul companiei.

O altă variabilă importantă este viziunea companiei – sau cunoașterea a ceea ce reprezintă organizația și cum își poate atinge obiectivele într-un mediu de afaceri în continuă schimbare. Atunci când angajații văd că munca lor produce un impact asupra viziunii generale a companiei, se simt mai motivați și mai implicați în activitatea lor, deoarece se conectează la un scop mai înalt.

Nu în ultimul rând, atunci când companiile oferă oportunități de dezvoltare profesională, angajații simt că au un viitor în cadrul organizației, unde li se pun la dispoziție cursuri de formare și recalificare, mentorat și alte forme de susținere pentru a-și dezvolta cariera.

Așadar, ce rezultat are ecuația organizației voastre?


Aici puteți vedea un preview al celui mai recent număr al revistei.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Pescaru Constantin
Incarcati mai multe in Editorial

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

De ce tinerii își lasă angajatorii cu ochii în soare

Avem de-a face cu o tendință îngrijorătoare: din ce în ce mai mulți tineri aleg să își păr…