de Atena Enea
Sunt momente în viața unei companii când lucrurile merg prost, indiferent ce-ar face managerul. Cei mai buni angajați părăsesc firma, furnizorii întârzie livrările, clienții “uită” să-și plătească facturile. Puțini manageri fac față unor situații atât de stresante și ajung să facă greșeli care adâncesc și mai mult criza. Ca lider poți, însă, să ții cont de câteva sfaturi, astfel încât să te menții și pe tine, dar și compania pe linia de plutire.
Petru Păcuraru, specialist în leadership și managing partner HPDI, companie de consultanță în domeniul resurselor umane, consideră că astfel de perioade de criză sunt cele care diferențiază managerii simpli de liderii autentici şi are şapte sfaturi pentru management pe timp de criză. “În vremuri grele, un manager obișnuit administrează, în timp ce un lider inovează. Un manager îi controlează pe ceilalți, dar un lider îi inspiră”, spune Păcuraru, care propune câteva reguli de bază ale managementului pe timp de criză:
1. Nu te păcăli singur. Dacă situația e într-adevăr gravă, nu încerca să îmblânzești realitatea, mințindu-te singur. Dacă nu identifici problema în întregul el, nici șansele de a o rezolva nu vor fi prea mari.
2. Comunică permanent și onest. Spune-le deschis celor din echipa ta în ce situație se află compania, ce ai de gând să faci pentru a rezolva problemele și care vor fi consecințele acțiunilor tale.
3. Fii un model pentru echipa ta. În vremuri grele, anumite sacrificii sunt, uneori, necesare. Dacă este nevoie ca angajații să lucreze mai mult, pe bani mai puțini, pentru a trece peste perioada de criză, un șef bun va fi primul care-și va semna reducerea de salariu. De asemenea, tot el va fi primul la birou și ultimul care pleacă acasă.
4. Acționează ferm și decisiv. Este important pentru un manager să nu ezite atunci când ia decizii, indiferent cât de nepopulare ar fi ele. Un șef care arată nesiguranță în acțiunile sale va pierde respectul și, implicit, controlul echipei.
5. Asumă-ți riscuri. Perioadele de criză aduc adesea managerii în situații cu care nu s-au mai confruntat. În acest context, orice decizie poate reprezenta un risc. Pe de altă parte, o decizie riscantă este întotdeauna mai bună decât nicio decizie.
6. Asumă-ți responsabilitatea. În vremuri grele, managerul este cel care ia decizii, deci tot el este cel care poartă responsabilitatea hotărârilor sale. Un lider bun nu va încerca niciodată să arunce răspunderea în cârca altora, atunci când deciziile sale se dovedesc greșite, dar va împărtăși succesul cu echipa sa, atunci când deciziile lui au fost corecte.
7. Întreabă des și ascultă mult. Oi fi tu șef, dar în niciun caz nu le știi pe toate. Un manager bun se consultă permanent cu membrii echipei sale. Este foarte posibil ca ideea salvatoare să vină de la unul din subalternii tăi. Dar dacă nu întrebi, nu vei afla niciodată.
-
A apărut nr. 77 al Revistei HR Manager – Recrutarea nu se schimbă. Se transformă
În peisajul dinamic al pieței muncii în care ne aflăm, inovația și adaptarea devin crucial… -
Cum ne păstrăm umanitatea în era inteligenței artificiale
Într-o lume în care Inteligența Artificială (AI) devine din ce în ce mai eficientă în a pr… -
Spune-mi cum lucrezi ca să-ți spun ce fel de angajat ești
Într-o eră în care frontierele dintre timpul de lucru și timpul personal devin tot mai dif…
Incarcati mai multe articole similare
-
Munca de acasă, un nou trend de flexibilizare a relaţiilor de muncă
Nevoia angajatorului modern de a apela la opţiuni cât mai flexibile de utilizare a resurse… -
Avantajele colaborării cu o agenţie de muncă temporară
de Alexandru Preda Parte a grupului SGB Humangest Holding, compania de resurse umane Human… -
Trend ascendent în recrutare, în 2017
de Mihaela Maranca Anul 2016, în linii mari, a înregistrat un trend ascendent, în care pia…
Incarcati mai multe dupa atena.enea
-
A apărut nr. 77 al Revistei HR Manager – Recrutarea nu se schimbă. Se transformă
În peisajul dinamic al pieței muncii în care ne aflăm, inovația și adaptarea devin crucial… -
BEST EMPLOYER FEST – ediția a IV-a – Festival de bune practici „employee experience”
Eveniment hibrid, 28 Martie 2024, orele 09.00- 15.00 Revista HR Manager, cu sprijinul Huma… -
Explorează cele mai noi tendințe și strategii în HR la Employer Branding Conference 2024
Într-o perioadă caracterizată de schimbări rapide și imprevizibile în societate, relația d…
Incarcati mai multe in Agenda HR
One Comment
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Verificati De asemenea
Munca de acasă, un nou trend de flexibilizare a relaţiilor de muncă
Nevoia angajatorului modern de a apela la opţiuni cât mai flexibile de utilizare a resurse…
Cum să fii un șef bun în vremuri rele – Poliexpert.md
ianuarie 23, 2017 at 2:18 pm
[…] Un manager îi controlează pe ceilalți, dar un lider îi inspiră”, a spus Păcuraru pentru hrmanageronline.ro, care propune câteva reguli de bază ale managementului pe timp de […]