de Atena Enea
Sunt momente în viața unei companii când lucrurile merg prost, indiferent ce-ar face managerul. Cei mai buni angajați părăsesc firma, furnizorii întârzie livrările, clienții “uită” să-și plătească facturile. Puțini manageri fac față unor situații atât de stresante și ajung să facă greșeli care adâncesc și mai mult criza. Ca lider poți, însă, să ții cont de câteva sfaturi, astfel încât să te menții și pe tine, dar și compania pe linia de plutire.
Petru Păcuraru, specialist în leadership și managing partner HPDI, companie de consultanță în domeniul resurselor umane, consideră că astfel de perioade de criză sunt cele care diferențiază managerii simpli de liderii autentici şi are şapte sfaturi pentru management pe timp de criză. “În vremuri grele, un manager obișnuit administrează, în timp ce un lider inovează. Un manager îi controlează pe ceilalți, dar un lider îi inspiră”, spune Păcuraru, care propune câteva reguli de bază ale managementului pe timp de criză:
1. Nu te păcăli singur. Dacă situația e într-adevăr gravă, nu încerca să îmblânzești realitatea, mințindu-te singur. Dacă nu identifici problema în întregul el, nici șansele de a o rezolva nu vor fi prea mari.
2. Comunică permanent și onest. Spune-le deschis celor din echipa ta în ce situație se află compania, ce ai de gând să faci pentru a rezolva problemele și care vor fi consecințele acțiunilor tale.
3. Fii un model pentru echipa ta. În vremuri grele, anumite sacrificii sunt, uneori, necesare. Dacă este nevoie ca angajații să lucreze mai mult, pe bani mai puțini, pentru a trece peste perioada de criză, un șef bun va fi primul care-și va semna reducerea de salariu. De asemenea, tot el va fi primul la birou și ultimul care pleacă acasă.
4. Acționează ferm și decisiv. Este important pentru un manager să nu ezite atunci când ia decizii, indiferent cât de nepopulare ar fi ele. Un șef care arată nesiguranță în acțiunile sale va pierde respectul și, implicit, controlul echipei.
5. Asumă-ți riscuri. Perioadele de criză aduc adesea managerii în situații cu care nu s-au mai confruntat. În acest context, orice decizie poate reprezenta un risc. Pe de altă parte, o decizie riscantă este întotdeauna mai bună decât nicio decizie.
6. Asumă-ți responsabilitatea. În vremuri grele, managerul este cel care ia decizii, deci tot el este cel care poartă responsabilitatea hotărârilor sale. Un lider bun nu va încerca niciodată să arunce răspunderea în cârca altora, atunci când deciziile sale se dovedesc greșite, dar va împărtăși succesul cu echipa sa, atunci când deciziile lui au fost corecte.
7. Întreabă des și ascultă mult. Oi fi tu șef, dar în niciun caz nu le știi pe toate. Un manager bun se consultă permanent cu membrii echipei sale. Este foarte posibil ca ideea salvatoare să vină de la unul din subalternii tăi. Dar dacă nu întrebi, nu vei afla niciodată.
-
Conferința Națională CIO Council Romania “The AI Digital World. Reimagine the Future of Business”
Conferința Directorilor de IT din România, organizată de către Asociația CIO Council Român… -
NEXT LEVEL HR: Strategie și bunăstare organizațională
Revista HR Manager organizează cu sprijinul Humanistic, în data de 25 Septembrie 2024… -
Sfaturi pentru un job în Bruxelles
Trăind de peste 25 ani în Bruxelles-ul european şi fiind în permanent contact cu piaţa mun…
Incarcati mai multe articole similare
-
Munca de acasă, un nou trend de flexibilizare a relaţiilor de muncă
Nevoia angajatorului modern de a apela la opţiuni cât mai flexibile de utilizare a resurse… -
Avantajele colaborării cu o agenţie de muncă temporară
de Alexandru Preda Parte a grupului SGB Humangest Holding, compania de resurse umane Human… -
Trend ascendent în recrutare, în 2017
de Mihaela Maranca Anul 2016, în linii mari, a înregistrat un trend ascendent, în care pia…
Incarcati mai multe dupa atena.enea
-
NEXT LEVEL HR: Strategie și bunăstare organizațională
Revista HR Manager organizează cu sprijinul Humanistic, în data de 25 Septembrie 2024… -
Intră în competiția celor mai bune campanii de Employer Branding din România
Employer Branding Awards, competiția națională dedicată campaniilor și proiectelor de empl… -
Leadership Reset: Accelerarea schimbării și noi frontiere. Ce ne forțează limitele?
Evenimentul Leadership Reset, organizat de Revista CARIERE și MMM Consulting în data de 6 …
Incarcati mai multe in Agenda HR
One Comment
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Verificati De asemenea
Munca de acasă, un nou trend de flexibilizare a relaţiilor de muncă
Nevoia angajatorului modern de a apela la opţiuni cât mai flexibile de utilizare a resurse…
Cum să fii un șef bun în vremuri rele – Poliexpert.md
ianuarie 23, 2017 at 2:18 pm
[…] Un manager îi controlează pe ceilalți, dar un lider îi inspiră”, a spus Păcuraru pentru hrmanageronline.ro, care propune câteva reguli de bază ale managementului pe timp de […]