de Ligia Luduşan
Transparenţa afişată prin proiectul realizat în colaborare cu Linkedin a adus pentru Groupama Asigurări o contribuţie importantă în realizarea obiectivelor de recrutare şi de employer branding, asigurând nu doar candidaţi valoroşi implicaţi în îndeplinirea obiectivelor de business, dar şi fidelizarea lor şi a angajaţilor şi creşterea nivelului de încredere în brand. Cu proiectul “Connecting our company to the world!”, Groupama Asigurări a urcat pe podiumul excelenţei în Resurse Umane în competiţia organizată de HR Club.
În vara anului 2014, Groupama Asigurări a lansat pagina oficială de Cariere a companiei pe Linkedin, cea mai mare reţea profesională de socializare orientată spre mediul de afaceri, devenind astfel primul asigurător din România cu o astfel de pagină în reţeaua respectivă.
Suntem unul dintre liderii pieţei deasigurări, dorim să fim asiguratorul preferat al românilor, iar numărul foarte mare de persoane interesate de pagina noastră de Cariere – cel mai mare număr de followers în rândul companiilor de asigurări – este încă un pas în această direcţie. Parteneriatul cu Linkedin constă în crearea şi dezvoltarea unei pagini dedicate de Cariere, mai precis, o interfaţă care include o prezentare a companiei, testimoniale ale angajaţilor, campanii de recrutare targetate, informări periodice despre evenimentele interne şi externe, în care este implicată compania, programele sale de HR, informări periodice despre rezultatele şi premiile companiei, campanii de produse sau servicii, campanii CSR etc. La această pagină se adaugă o secţiune dedicată pentru publicarea personalizată de anunţuri de recrutare prin care sunt promovate oportunităţile de carieră existente în companie către categorii targetate de candidaţi. În plus, colaborarea cu Linkedin conferă Groupama Asigurări o licenţă de acces la toţi utilizatorii reţelei, cu ajutorul căreia pot fi vizualizate şi accesate profilurile candidaţilor vizaţi de companie.
Proiectul Linkedin are o contribuţie importantă în realizarea obiectivelor de recrutare şi de employer branding, asigurând nu doar candidaţi valoroşi implicaţi în îndeplinirea obiectivelor debusiness, dar şi fidelizarea lor şi a angajaţilor şi creşterea nivelului de încredere în brandul Groupama Asigurări (un obiectiv important pentru compania noastră, cunoscută pentru rata mare de recomandare a clienţilor (77% declarându-se foarte mulţumiţi) şi pentru cel mai mic număr de reclamaţii întemeiate depuse la ASF din top 5 asigurători).
Angajaţii sunt cei mai buni ambasadori companiei
Dezvoltarea paginii de Linkedin a companiei a beneficiat de susţinerea echipei executive, iar în pregătirea ei au fost implicate mai multe structuri organizaţionale: Resurse Umane, Comunicareşi Achiziţii. Căutăm colegi care să ne împărtăşească valorile – solidaritate, proximitate, responsabilitate, performanţă – care să susţină dezvoltarea unui parteneriat pe termen lung cu clientul, bazat pe încredere, onestitate şi respect reciproc, iar din acest punct de vedere considerăm că nu există ambasadori mai buni decât angajaţii companiei noastre.
Drept dovadă, aproape 800 dintre ei ni s-au alăturat în acest demers si au devenit promotori ai companiei în randul reţelelor lor sociale şi profesionale. Prin intermediul paginii de pe Linkedin am reuşit să susţinem obiectivele de business ale companiei prin acoperirea câtorva zeci de posturi manageriale şi de experţi.
Etapele programului Crearea paginii de Cariere a Groupama Asigurări a presupus cinci etape majore. Prima şi cea mai extinsă, care a durat din februarie până în iulie 2014, a fost pregătirea lansării, implicând mai multe structuri ale companiei, atât pentru discuţiile cu reprezentanţii Linkedin, cât şi pentru pregătirea conţinutului şi a materialelor care au fost ulterior încărcate pe pagină.
În august 2014, echipa Groupama Asigurări alcătuită din reprezentanţi HR şi Comunicare a parcurs un training oferit de Linkedin cu privire la utilizarea noii pagini şi a licenţei. Totodată, lunile august şi septembrie ale aceluiaşi an au fost dedicate lansării paginii şi promovării acesteia pe diverse canale de comunicare (interne şi externe), printr-o campanie dedicată.
Cea de-a patra etapă a presupus mentenanţa şi dezvoltarea continuă de conţinut specific acţiunilor de employer branding (noutăţi, informări periodice, prezentare de programe de resurse umane ale companiei, evenimente interne şi externe), dar şi dezvoltarea de campanii de recrutare. Ultima etapă a proiectului constă în acţiuni periodice de follow- up pentru analiza indicatorilor de performanţă împreună cu echipa de proiect alcătuită din reprezentanţi Linkedin şi Groupama Asigurări.
Rezultatele foarte bune obţinute ne-au confirmat utilitatea şi impactul acestuia în business şi ne-au încurajat să continuăm şi în anii următori. O importantă componentă se află în mediul online, dar rezultatele sunt cuantificabile şi în activitatea curentă a companiei.
Statutul de primă companie de asigurări din România care dezvoltă o astfel de pagină reprezintă o oportunitate pentru Groupama Asigurări de a se diferenţia pe piaţa muncii şi de a-şi promova imaginea de angajator în rândul potenţialilor candidaţi. Tot mai mulţi dintr aceştia activează în mediul online, iar recrutarea prin canalele social media devine o practică uzuală de care trebuie să ţinem cont în strategiile noastre. O astfel de pagină de Cariere ne permite să păstrăm legătura şi să fim aproape de candidaţii, fanii şi angajaţii noştri, dar şi să intrăm în contact direct sau prin recomandare cu candidaţii doriţi.
Beneficiile programului
Promovarea brandului de angajator şi asigurarea de resurse umane cu un nivel ridicat de senioritate şi de specializare au fost principalele beneficii, dar nu singurele. Ne-am dezvoltat baza de date de candidaţi cu 4.494 de aplicanţi direcţi, iar numărul celor interesaţi de pagină a crescut cu aproximativ 61%, Groupama Asigurări ajungând astfel pe primul loc în topul companiilor
de profil din România în privinţa numărului de followers. Am cooptat aproximativ 800 de angajaţi care au fost interesaţi de pagină şi au devenit, implicit, ambasadori ai brandului Groupama în reţelele lor profesionale şi personale.
Toate aceste beneficii ne-au încurajat să dezvoltăm în continuare proiectul şi în anii următori. Astfel, am extins colaborarea cu Linkedin şi pentru anul curent, definind împreună cu DepartamentulComunicare şi Relaţii Publice o strategie care să susţină obiectivele de business ale companiei. Cum clientul e cel mai preţuit partener al nostru, ne bucurăm să-i fim aproape şi pe Linkedin, oferindu-i şi pe această cale noutăţi si informaţii de care poate fi interesat.
Dezvoltarea unei culturi proactive de recrutare
Prin dezvoltarea colaborării cu Linkedin ne-am propus să susţinem inclusiv dezvoltarea unei culturi proactive de recrutare în companie ce implică nu numai departamentele specializate ci toţi angajaţii. Aceştia pot deveni ambasadori ai companiei în cadrul propriilor reţele sociale şi profesionale. Ne dorim să creăm o identitate coerentă în faţa angajaţilor şi a potenţialilor candidaţi, care să contribuie la asigurarea unui climat organizaţional adecvat şi la creşterea nivelului de angajament al angajaţilor noştri, prin obţinerea ataşamentului şi încrederii acestora faţă de brandul companiei.
În plus, pagina de Cariere de pe Linkedin constituie o permanentă sursă de informare cu privire la dezvoltarea companiei şi la programele de Resurse Umane, care îi ajută pe colegii noştri să creeze pornind de la insight- urile şi nevoile clienţilor interni şi externi produse şi servicii flexibile şi de calitate.
Ligia Luduşan, Manager Recrutare şi Mobilitate, Groupama Asigurări
Ligia Ludușan are 35 de ani și o experiență de 10 ani în resurse umane, în special în zona de recrutare și mobilitate internă. Este absolventă a Facultății de Studii Europene din cadrul Universității Babeș Bolyai din Cluj-Napoca și a unui Masterat de Management în Resurse Umane, consolidându-și dezvoltarea profesională prin participarea la numeroase cursuri și programe de dezvoltare naționale și internaționale. În calitate de Manager Recrutare și Mobilitate în cadrul GroupamaAsigurări, a avut o implicare activă în diverse proiecte cu componentă de resurse umane pe durata procesului de fuziune și integrare a companiilor achiziționate deGroupama în România, principalele sale arii de expertiză vizând design-ul și managementul proceselor de recrutare și mobilitate internă, dezvoltarea strategiei de recrutare și dezvoltarea brandului de angajator.