Acasa Management CONECTARE ȘI EMPATIE – au nevoie organizațiile de team-building-uri?

CONECTARE ȘI EMPATIE – au nevoie organizațiile de team-building-uri?

14 min citire
0
0
1,202

Cu toții am trecut printr-o perioadă fără precedent. Pandemia a creat schimbări profunde și imediate în modul de funcționare al businessului și în modul în care oamenii au interacționat și lucrat. Am asistat cu toții la trecerea bruscă la munca de la distanță, la realocarea dinamică a resurselor și la accelerarea digitalizării și automatizării – lucruri care au crescut nevoia de comunicare internă.

Așa spune Larisa Sraer, Manager Resurse Umane la Otto Broker, care explică mai pe larg cum au fost resimțite aceste schimbări în cadrul companiei și de ce colegii au ales să meargă în team-building pe traseul Via Transilvanica.

CÂT DE MULT S-A SCHIMBAT STRATEGIA DE COMUNICARE A DEPARTAMENTULUI DE HR ÎN ULTIMUL AN?

În Otto Broker am simțit nevoia naturală de a comunica mai des cu toată organizația, ca întreg, deviza noastră în această perioadă fiind: „nu lăsăm pe nimeni în urmă – împreună, toți, vom traversa cu bine această perioadă“. Din punct de vedere al temelor noi folosite în comunicare, acestea au fost din trei categorii mari: cum ne putem proteja, cum ne putem informa cel mai corect în această perioadă și cum putem folosi schimbările care au apărut în mediul de business în avantajul nostru.

CE MODALITĂȚI NOI DE INTERACȚIUNE/ COMUNICARE ÎNTRE ANGAJAȚI AȚI IMPLEMENTAT CA DEPARTAMENT DE HR ÎNTR-O PERIOADĂ ÎN CARE MODUL DE LUCRU S-A SCHIMBAT?

Companiile trebuie sa învețe să devină mai umane: să inspire, să fie empatice și dornice să creeze o experiență pentru angajați care să fie plăcută și cu sens în același timp. Pentru a oferi acces direct echipelor la management, la Otto Broker am implementat o dată pe lună „Cafea cu CEO“, o întâlnire la care oricine este invitat și în care sunt discutate tematici de interes personal sau profesional. Alt lucru nou introdus a fost „Employee Sentiment Survey“, sondaj din care am vrut să aflăm cum se simt colegii noștri în contextul pandemiei, de ce provocări personale se lovesc și cât de mult simt că organizația le este alături în această perioadă dificilă și nemaiîntâlnită. Chiar dacă inițial am fost toți forțați să ne mutăm în „online“, imediat ce măsurile ne-au permis, am încurajat și creat proceduri pentru revenirea la birou, într-un mediu cât mai sigur. Acest lucru a facilitat interacțiunea față în față și a adus un echilibru între cele două modalități de comunicare: la distanță și față în față, lucru care a fost foarte apreciat de colegii noștri.

CE SCHIMBĂRI AȚI OBSERVAT ÎN COMPORTAMENTUL ANGAJAȚILOR ÎN ULTIMA VREME ȘI CUM AȚI ÎNCERCAT SĂ ÎI ÎNCURAJAȚI ȘI SĂ ÎI MOTIVAȚI?

Schimbările de comportament au fost clar o reacție la constrângerile apărute în viața fiecăruia dintre noi, odată cu limitarea diferitelor drepturi, care nici nu ne închipuiam că mai pot fi îngrădite. Unele reacții au fost previzibile și probabil general valabile: atenție sporită la sănătatea proprie, dorința de a petrece cât mai mult timp în natură sau dorința de a prioritiza relațiile cu membrii familiei. În ce ne privește, am remarcat o nevoie mai mare a colegilor noștri să se conecteze între ei, cu managementul direct, precum și o nevoie acută ca organizația să fie empatică. Am avut răbdare și întotdeauna am fost alături și dispuși să ascultăm și să înțelegem ce îi îngrijorează și cum îi putem sprijini. Acest lucru a făcut să menținem canalele de comunicare deschise chiar și în cele mai dificile momente și cred că oamenii au simțit acest lucru și le-a oferit puterea să treacă peste aceste provocări. Curajul vine natural atunci când simți că nu ești singur, când simți că ești apreciat ca om și nu doar pentru rezultatele profesionale.

CÂT DE MULT S-AU SCHIMBAT NEVOILE ANGAJAȚILOR ÎN ULTIMUL AN?

Noi percepem nevoia de stabilitate/siguranță ca fiind primordială în acest moment. De asemenea, nevoia de interacțiune umană și empatie din partea managementului și a organizației în ansamblu este esențială pentru ca oamenii noștri să-și proiecteze un viitor în companie. Iar în planul următor vine nevoia de apreciere și nevoia de a avea o perspectiva clară de evoluție în organizație.

AU DEVENIT TEAM-BUILDING-URILE MAI NECESARE ACUM, CÂND SOCIALIZAREA A FOST DIMINUATĂ?

Orice formă de interacțiune directă este necesară în aceste momente, team-building-ul fiind una dintre posibilități. E important să le adaptăm la context și să punem accentul pe beneficiile noilor forme de team-building pe care le putem organiza acum.

ÎN URMA PROIECTULUI „OTTO BROKER 20 DE ANI – CONTINUĂM PE DRUMUL CARE UNEȘTE“, PETRECUT PE VIA TRANSILVANICA, CUM S-A VĂZUT MOTIVAȚIA COLEGILOR DE A SE IMPLICA ȘI CARE AU FOST IMPRESIILE ÎN URMA ACESTUIA?

După un an, 2020, în care ne-am separat destul de tare am simțit nevoia să ne apropiem din nou cât mai repede. Împlinirea a 20 de ani de activitate a părut motivul ideal să gândim un proiect în care cât mai mulți dintre noi să putem fi aproape unii de alții. De la început am gândit perioada și modul de desfășurare astfel încât să avem posibilitatea să interacționăm cât mai mult pe parcursul celor 20 de zile de traseu. Impresiile au fost peste așteptări, ținând cont că pentru 80% dintre participanți era prima dată când auzeau de proiectul Via Transilvanica și pentru 60% dintre participanți era prima dată când făceau o drumeție adevărată pe munte. Dacă ținem cont și de faptul că foarte mulți și-au promis ca în viitor să revină pe traseu împreună cu prieteni, familie, etc. cred că proiectul și-a atins ambele scopuri: acela de a ne aduce iar împreună și acela de a promova și face cât mai cunoscut proiectul Via Transilvanica, un proiect unic și extraordinar.

ESTE NEVOIE DE IMPLEMENTAREA UNOR STRATEGII DE COMUNICARE INTERNĂ MAI „OUT OF THE BOX“, CARE SĂ OFERE EXPERIENȚE APARTE? DE CE?

Cred că ne trebuie mai degrabă strategii de comunicare internă „out of the heart“ – ca să folosesc o figură de stil – în care accentul e unul simplu și profund: comunicarea trebuie să fie autentică, de la oameni autentici. O strategie „out of the box“ cu siguranță va face mesajul mai memorabil și mai de impact, câtă vreme are la baza ingredientul principal – autenticitatea. De exemplu, în proiectul nostru aniversar „Otto Broker 20 de ani  –  Continuăm pe drumul care unește“, obiectivul esențial a fost să ne reconectăm după perioada de distanțare și izolare din pandemie, în care video-call-urile ne epuizaseră. Am încercat și am reușit să creăm foarte multe ocazii de interacțiune autentică între colegii și invitații noștri, în cele 20 de zile în care echipe de 10-15 sau chiar 20 de oameni parcurgeau împreună etape de circa 20 de km pe Via Transilvanica. În tot timpul acesta am reușit și să promovăm acest proiect de anvergură pentru turismul rural din România, punând astfel în practică ideea că putem realiza lucruri mărețe într-o echipă funcțională, în care colaborăm cu adevărat unii cu alții.


 

HRMnr68

 

Acest material a fost preluat din

numărul 68 al Revistei HR Manager.

Click aici pentru preview-ul numărului 68.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Management

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…