Volumele de tichete cadou oferite angajatelor în intervalul 1- 8 martie în 2014 au crescut cu aproape 50% comparativ cu cele înregistrate anul trecut, aproape jumătate din companiile care oferă acest beneficiu activând în sectorul industrial, servicii şi distribuţie, potrivit unui studiu realizat de Sodexo, unul dintre principalii jucători de pe piaţa locală a tichetelor.
Datele obţinute în urma cercetării arată că majoritatea angajatelor care primesc tichete cadou intenționează să le utilizeze pentru a cumpăra cosmetice (40%), haine (18%) și bijuterii (7%). Companiile care oferă tichete cadou beneficiază de deductibilitatea contravalorii în limita plafonului de 2% din valoarea cheltuielilor cu salariile personalului. Tichetele cadou sunt scutite de taxele salariale, atât din perspectiva angajatorului, cât și a angajatului, în limitele prevăzute de legislația în vigoare. Tichetele cadou sunt supuse impozitului pe venit, în cotă de doar 16%, plătit de angajat.
În prezent, plafonul prevăzut prin lege stabilește valoarea maximă a tichetelor cadou oferite de companii la 150 de lei per eveniment. Cele mai multe companii care își recompensează angajații cu tichete cadou oferă valoarea maximă deductibilă.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de aproximativ 1.000 de companii, în intervalul 1 februarie 2014 – 15 februarie 2015.