Acasa Agenda HR Companiile din România se orientează către abonamente medicale de top

Companiile din România se orientează către abonamente medicale de top

7 min citire
0
0
401

Abonamentul Concierge Medical, lansat în luna ianuarie de Intermedicas, în colaborare cu Sanador, Spitalul Monza, Centrul Medical Medsana și Centrul Medical Academica a ajuns la peste 1000 de abonați.

Astfel, în perioada ianuarie-iunie, peste 20 de companii importante de pe piața locală au ales serviciile Concierge Medical. Aceste abonamente vin cu o abordare modernă a relației medic-pacient, prin care un medic  dedicat (Concierge Doctor) coordonează pacientul pe parcursul întregului proces de soluționare a problemei medicale.

„Din experiența mea de inițiator al abonamentelor medicale în România, am observat că gradul de personalizare și disponibilitate oferit de aceste produse este din ce în ce mai scăzut. Așadar, din dorința de a remodela abonamentele medicale, am lansat pe piață conceputul Concierge Medical, un design axat pe o relație strânsă între medic și pacient”, declară Dr. Wargha Enayati, acționarul majoritar al Intermedicas și cel care a introdus abonamentele medicale în România, în urmă cu 20 de ani.

Ce servicii accesează beneficiarii abonamentelor Concierge Medical

Abonații serviciilor Concierge Medical beneficiază de acces nelimitat și prioritar la medici și clinici renumite din România și din străinătate, doctor integrator de caz care se ocupă de coordonarea și monitorizarea întregului proces, second opinion medical, dar și de sute de investigații imagistice și servicii de laborator.

„Lunar, gestionăm circa 100 de cazuri complexe ale pacienților care au ales pachetele Concierge Medical. Deși prețul abonamentelor Concierge Medical este cu circa 40% mai mare față de media pieței, abonații aleg acest beneficiu pentru  complexitatea pachetului de servicii si pentru accesul prioritar și necondiționat la medici de top. Cele mai solicitate servicii pe care abonații le accesează sunt consultațiile și consilierea oferită de Concierge Doctor precum și diverse investigații medicale (ecografii, teste de laborator)”, explică Ana Maria Marian, director general al Intermedicas.

ana maria marian1

Printre companiile care beneficiază de  serviciile  Concierge Medical se numără Orange România, Unicredit Bank și Unicredit Leasing, Rogalski Damaschin, Agricover, Softelligence, British School of Bucharest, Camera de Comerț Româno-Germană sau Editura Litera.

Eficiența serviciului Concierge Medical în rezolvarea optimă a problemelor medicale a fost demonstrată și de un studiu realizat recent în SUA, care arată că pacienții care au apelat la acest tip de serviciu au avut nevoie de 35% mai puține zile de spitalizare și au făcut cu 65% mai puține vizite la camera de gardă. În plus, în timp ce un medic obișnuit gestionează anual aproximativ 2.500 de pacienți, un Concierge Doctor se ocupă în medie de  600 de pacienți, alocând  mai mult timp soluționării fiecărui caz medical în parte.

Abonamentele medicale, deductibile în limita a 400 de euro/an

De curând, abonamentele medicale au devenit deductibile în limita a 400 euro pe an. Această realizare, extrem de importantă pentru piața serviciilor medicale, dar și pentru angajați și angajatori, se datorează și eforturilor susținute ale Dr. Wargha Enayati, cel care a crezut încă de acum 20 de ani în acest concept. Practic, abonamentele au acum, ca și asigurările, o facilitate fiscală semnificativă, iar angajatorii vor face pentru angajații lor aceste abonamente accesibile.

„Marele avantaj al abonamentelor medicale este că funcționează într-o relație directă furnizor – pacient,  fără intermediar, de aceea sunt și prețuri accesibile. Un lucru foarte important este că banii vor rămâne la furnizorul de servicii medicale care îi va folosi în dezvoltare și investiții, iar, în acest fel, pacienții vor beneficia de servicii din ce în ce mai calitative la tarife accesibile”, explică Dr. Wargha Enayati, inițiatorul abonamentelor medicale în România.

Wargha Enayati2

Potrivit Dr. Enayati, această deductibilitate va face ca angajatorii să ofere angajaților abonamente de top, cu o multitudine de servicii incluse. „Dacă până în prezent angajatorii ofereau abonamente de 5-10 euro, de acum încolo vor putea să opteze pentru pachete mult mai complexe, în limita a 400 de euro pe an. Astfel, va crește proporția clinicilor specializate care vor oferi produse și servicii de top”.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Costul ascuns din departamentul de HR: lipsa de disciplină în dosarele de personal

Digitalizarea dosarelor de personal este o tendință care va deveni normă în următorii 1-2 …