Acasa Performance Cinci elemente prin care HR-ul se saboteaza singur

Cinci elemente prin care HR-ul se saboteaza singur

7 min citire
0
0
447

Chiar si departamentul de HR mai calca stramb din cand in cand. Motivele sunt diverse si tin de constructia fiecarei echipe insa trebuie sa recunoastem ca sunt anumite chestiuni care ne predispun la un parcurs anevoios sau care, altfel spus, ne determina sa ne sabotam singuri actiunile.

Ne dorim ca HR-ul sa fie vizibil in companie, sa fie aproape de oameni si in acelasi timp in imediata apropiere a board-ului. Pentru asta, trebuie sa renuntam acum, dar acum, la cateva „ticuri” ridicole care ne compromit obiectivele. Un text publicat pe hrnewsdaily.com surprinde intocmai acest aspect:

Cu totii ne dorim ca departamentele de resurse umane sa fie mai bune la ceea ce fac, devenind indispensabile pentru succesul unei organizatii. Insa lucrurile nu se vor imbunatati daca aceste departamente nu se opresc din a actiona imprudent, ridicol si chiar prostesc.

Mai jos regasiti cinci elemente comune tuturor departamentelor de HR din lume. Cinci chestiuni la care trebuie sa renuntati acum (si care nu sunt tocmai absurde –n.r.):

Nu mai acceptati angajati ‘slabi’ in departamentele de HR
HR-ul are reputatia de a fi locul in care ajungi atunci cand nu ai loc in alta parte (este posibil sa nu fie cazul vostru, insa nu este exclus ca ceilalti colegi sa gandeasca asa –n.r.). Care este problema in a angaja oameni bine pregatiti? Orice alt departament isi doreste cei mai buni si ‘cei mai cei’ angajati. De ce nu si departamentul de HR?! Opriti-va din a va multumi intotdeauna cu oameni de locul doi.

Nu mai lucrati in jurul unui management incompetent
Managerii ar trebui sa fie profesionisti desavarsiti; nu ar trebui sa fie scutiti de propriul rol. Multi dintre ei evita sa ofere feedback, evita sa analizeze performanta echipei sau sa discute in detaliu despre parcursul profesional al subalternilor. Uneori HR-ul are misiunea de a repara acolo unde managementul dezamageste, dezvoltand politici pentru a compensa natura superficiala a acestuia.

De multe ori HR-ul ajune sa preia si alte sarcini manageriale, care de fapt nu ii apartin.

Renuntati la clisee si expresii goale
HR-ul lucreaza cu oameni, nu cu un „capital uman”. De cand a devenit HR-ul o suma infinita de cuvinte goale, clisee, acronime si jargoane? Unii profesionisti de HR nu rateaza nicio ocazie sa-si demonstreze cunostintele in sedinte, ateliere, corespondente etc.

Folosind un astfel de limbaj, HR-ul nu face altceva decat sa mareasca distanta dintre el si angajati, ceea ce ii ingreuneaza misiunea. O buna modalitate de a indrepta lucrurile este de a folosi un limbaj comun, usor de inteles de catre ceilalti colegi. Imaginati-va o conversatie despre munca voastra cu bunica sau mama. Ce fel de cuvinte ati folosi? Vorbiti cu angajatii, comunicati cu ei si nu mai incercati atat de tare sa ii impresionati. (va invitam sa cititi in urmatoarea editie a revistei HR Manager, nr. 26., un articol despre cliseele din lumea HR-ului –n.r)

Renuntati la a va indeplini rolul prin intermediul laptop-ului
Toate business-urile au o componenta sociala, insa retele de socializare online nu reprezinta cea mai buna modalitate de a gestiona sarcinile unui departament de HR. Relatiile sunt cheia; asta inseamna ‘fata in fata!’
Se pot spune o multime de lucruri despre mobilitate, despre comunicarea prin chat ori LinkedIn. Cu toate astea, nimic nu se compara cu interactiunea reala! Mai ales in HR.

Nu mai planificati picnul companiei, excursiile si petrecerile aniversare
(Poate va intrebati ‘atunci cine ar trebui sa o faca?’ –n.r.) HR-ul nu este organizator de evenimente si nici nu trebuie sa fie sufletul petrecerii. HR-ul are alte responsabilitati importante de onorat. Companiile trebuie sa trateze HR-ul ca pe un rol serios. Din pacate, asta inseamna ca HR-ul sa se desprinda de aceste actiuni sociale, de divertisment.

Care este parerea voastra referitoare la cele cinci elemente enumerate in textul citat?

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Roxana Maxim
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Câteva noi tendințe în L&D – The Learning Tipping-Point

De Mihai Zânt Activez de peste zece ani în domeniul formării adulților și am avut nenumăra…