Acasa Performance Ce faci ca sa NU te placa Financiarul

Ce faci ca sa NU te placa Financiarul

10 min citire
0
0
25

Cat de bine va intelegeti cu colegii de la Financiar? Sunteti in faza de „Buna!” – „Buna!”, cea de evitare reciproca sau de iritare constanta? Dupa cateva intalniri de curtoazie cu diversi HRi am bagat de seama ca inca exista un dialog acid intre HR si Financiar. Sa nu fie „ROI-ul” raspunsul la toate intrebarile!?

Iata ce zic niste specialisti de peste hotare, intr-un articol de pe workforce.com. Chiar daca dateaza de ceva timp, gasesc ca informatiile lor sunt inca viabile:

Esti HR Leader si vrei respect! Meriti sa fii in aceeasi liga cu Marketing-ul, Vanzarile si Operationalul. Doar ca pana sa te placa ei, trebuie sa te placa mai intai grupul care controleaza bugetele, banii, analizele sichiar cariera ta. Da, da, vorbesc despre Financiar. Respecta-i pe gardienii cifrelor si cauta sa ii influentezi saptamanal…daca nu chiar zilnic.

Bineinteles, influentarea Financiarului necesita o anumita concentrare…ceva ce nu se gaseste in manualele de specialitate. Iar consecintele iau forma lacrimilor pe obraz, a nervilor, a discutiilor contradictorii si a unei frustrari pe termen lung.

Iata 6 modalitati prin care multi dintre specialistii profesiei noastre va garanteaza ca nu veti fi pe placul Financiarului:

1. Sa nu fiti pe faza atunci cand sunteti intrebati de costul personalului full-time. Prietenii vostri din Financiar vad lumea business-ului ca pe o colectie de unitati si inteleg mai bine decat oricine costul, valoarea, cererea si termenele acestor unitati din companie, ceea ce inseamna ca, de fapt,  ei inteleg business-ul. Si ghiciti ce departament controleaza unitatile ce reprezinta intre 60 si 80% din totalul unitatilor care conteaza din punct de vedere al costurilor? Exact, voi! HR-ul! Nimic nu ii irita mai mult pe cei din Financiar decat managerii care nu inteleg costurile unitatilor pe care le controleaza.  Cand va intreaba care este costul fiecarui angajat full-time din companie, cer o cifra aproximativa a costurilor salariale si extra-salariale. Vor sa stie cat ii costa sa “gazduiasca” un angajat. Ei cred ca sunteti superficiali daca nu stiti sa le raspundeti din senin si sa le detaliati tot pe parcursul unei conversatii.

2. Sa nu fiti experti cand vine vorba de benchmarking in remunerare. Prietenilor din Financiar li se cere periodic sa adauge pozitii in buget, momente in care veti primi urmatoarea intrebare: “Ce salariu ai vrea sa oferi pentru un Call Center Representative in Rochester? (in cazul nostru sa zicem Timisoara sau Iasi-n.r.)”. Si nu vor un interval. Vor o oferta concreta pe care ati promova-o in Rochester. Financiarul vrea sa stie care va fi modelul de costuri. Daca raspunsul vostru este: “Nu stiu” sau “Stai sa ma uit in analiza pe care o am”, ar fi legitim sa credeti ca ai vostri colegi va considera aeriani. Ei gandesc asa: Locatiile noastre de Call Center presupun 29% din resursa umana a companiei; prin urmare, nu ar fi normal sa stii care este nivelul salarial pentru reprezentantii din aceste locatii astfel incat sa poti influenta deciziile cu privire la unde si cum sa ne extindem? Puteti sa ii contraziceti?!

3. Sa nu aveti grafice cu proprii indicatori, care sa va ajute in luarea deciziilor. Financiarul iubeste graficele! Si cand vorbiti cu ei despre lucruri care ii afecteaza implicit, le place sa auda ca sunteti in control. Graficul vostru nu trebuie sa fie ceva fancy. Sunt ok indicatori precum fluctuatia voluntara, costul per recrutarem, absenteismul, concediile medicale etc. Doar ca trebuie sa fiti capabili sa vorbiti despre fiecare in parte si sa va aratati competenta in ceea ce priveste relatiile dintre indicatori. De asemenea, asigurati-va ca graficul este actualizat lunar si trimis catre toti cei interesasi (inclusiv Financiarul). Nimic nu le influenteaza opinia despre voi mai mult decat sentimentul ca va cunoasteti cifrele…

4. Sa nu fiti capabili sa indicati care sunt angajatii dispensabili. Un fel de exercitiu de restructurare sau de reducere a costurilor. Practic, ar arata care sunt resursele bugetate la care putem renunta si fara care, in cel mai negru scenariu, business-ul ar putea supravietui. Nu toate exercitiile de incendiu sunt publice. Din moment ce costurile cu personalul reprezinta intre 60 si 85% din cheltuielile totale ale firmei, Financiarul vrea sa stie ca iti poate cere parerea cu privire la oamenii care ar putea fi dispensabili. Daca nu va cunoasteti talentele suficient de bine pentru a formula o opinie, nu le sunteti de niciun folos.

5. Sa nu fiti capabili sa vorbiti despre indicatorii sau informatiile de mai sus fara a face cercetari. Adevaratii profesionisti din Financiar au un simt aparte pentru cifrele pe care le urmaresc. Intrebati-i ceva si veti primi un raspuns de care vor fi mandri, chiar daca vor dori sa si verifice cifrele dupa ce v-au dat raspunsul. Si odata ce verifica, de cele mai multe ori au dreptate. Bineinteles, au aceleasi asteptari de la voi. Vor sa fiti super conectati la cifrele care depind de voi. Calitatea aproximarilor voastre este testata in conversatii de-a lungul timpului asa ca nu prea aveti cum sa ii pacaliti. Nu trebuie decat sa stapaniti foarte bine cifrele.

6. Sa nu faceti lucruri simpatice si pentru Financiar. Daca aveti proiecte pilot sau facilitati pentru anumite departamente, nu omiteti Financiarul. Vor tine minte!

Bottom line: Nu va vor considera egalul lor daca nu veti avea o relatie pozitiva si productiva cu ei. Nu merge doar cu simpatie si zambete. Daca vreti ca Financiarul sa va considere un jucator la masa, trebuie sa stapaniti cifrele din spatele functiunii de HR la fel cum le vad ei.

Astept raspunsurile voastre la intrebarea de inceput! 

Comentarii

  • HR la puterea 2013

    Talent Management, Social Media, ROI, Restructurari si mai presus de toate Business Partne…
  • HR – Centru de profit!

    de MIHAI MOGHIOR HR-ul este in continuare considerat, in cele mai multe cazuri, un centru …
Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Roxana Maxim
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Câteva noi tendințe în L&D – The Learning Tipping-Point

De Mihai Zânt Activez de peste zece ani în domeniul formării adulților și am avut nenumăra…