Acasa Agenda HR Câţi dintre noi punem pasiune în munca noastră?

Câţi dintre noi punem pasiune în munca noastră?

10 min citire
0
0
657

de Irina Bogorin

« Dacă adaugi pasiune, vei simţi satisfacţia lucrului bine făcut » (specialist iT)

Răpunsul de mai sus aparţine unui specialist IT, care pe lângă deadlineurile strânse şi livrările periodice îşi condimentează munca zilnică cu pasiune. Cum rămâi pasionat de ceea ce faci? Înainte de toate, iubeşte-ţi jobul. Descoperă ce îţi place să faci şi ce nu şi orientează-te spre un job care se potriveşte nevoilor tale, abilităţilor şi principiilor tale.

1. Începi cu un exerciţiu care constă în a răspunde la câteva întrebări:

Ce faci tu acum? Ce funcţionează bine din tot ceea ce faci? Ce nu funcţionează bine? După identificarea răspunsurilor, fă-ţi un plan de acţiune astfel încât activitatea ta să îţi ofere satisfacţie, implicare şi să nu faci de nevoie munca ta.

2.Treci mai departe

Caută oportunităţi şi organizaţii care să te ajute să îţi îndeplineşti visurile. Deşi pare greu, setarea acestui obiectiv şi atingerea lui depinde în mare măsură de fiecare.

3. Păstrează echilibrată balanţa între viaţa personală şi carieră!

Ambele rămân prioritare, trebuie doar să ştim să le gestionăm pe fiecare în parte. Rămâi un profesionist la
muncă dar nu eşua în menţinerea relaţiilor, sunt la fel de importante pentru a te simti împlinit.

4. Rămâi perseverent, învaţă continuu!

Rezultatele nu vor întârzia să apară, îţi vor aduce succes, iar succesul naşte şi pasiune.

5. Alege-ţi un mentor, inspiră-te din talentul şi pasiunea lui.

Mentorul are carimsă şi cu ajutorul lui îţi validezi deciziile şi îţi creşti încrederea în tine.

6. Înconjoară-te de oameni inteligenţi şi entuziaşti care să te inspire!

Aceştia au zâmbetul pe buze, se adaptează rapid noilor situaţii, nu se plâng şi astfel îţi vei păstra ritmul alături de ei. Felul deschis şi sincer în care aceştia ne percep măreşte sentimentul propriei valori, crescând totodată ataşamentul pentru ceea ce facem. Totodată, consideraţia pe care o manifestăm faţă de colegii noştri va constitui un stimulent pentru ca aceştia să-şi însuşească la rândul lor respectul faţă de munca noastră.

7.Caută noi provocări.

Rutina este cel mai mare duşman pe care oamenii îl au la locul de muncă. Este uşor să cazi
în capcana unui program de lucru care arată la fel în fiecare zi, iar la un moment dat să te trezeşti că nu mai ai aceeaşi pasiune de la început. Soluţia este să cauţi noi provocări care să te stimuleze şi să îţi diversifice activităţile. Poţi participa la programe de training în afara programului de lucru, sau poţi discuta cu şeful tău aspectele care nu te mai atrag. Spune „da” cât mai des şi vei omorî rutina.

8.şi cel mai important… întreţine pasiunea prin spririt de iniţiativă şi angajament faţă de rezultate, fii orientat către acţiune!

De cealaltă tabără, organizaţiile trebuie să identifice angajaţii care sunt pasionaţi de ceea ce fac, dar şi pe cei care şi-au pierdut interesul şi devin doar angajaţi care îşi îndeplinesc robotic sarcinile. Cum sunt recunoscuţi şi păstraţi în organizaţii oamenii pasionaţi? Angajaţii pasionaţi sunt aceia care îşi aduc aportul constructiv în companie, prin idei şi iniţiative, ceea ce stă în mod clar la baza oricărui departament productiv. Pentru ei, sarcinile de lucru diverse nu vor fi îndeplinite doar pentru renumeraţia de la sfârşitul lunii. Le privesc ca pe oportunităţi pentru îmbunătăţirea performanţelor. Poate organizaţia să întreţină pasiunea unui angajat la locul de muncă? Există o serie de factori de factori importanţi. Aceştia sunt:

  •  oportunităţile de dezvoltare şi de creştere prin: cursuri, seminarii, training-uri,
  •  relaţionarea cu colegii, care creşte coeziunea cu echipa şi cu managamentul, l menţinerea unui volum de muncă echilibrat, pentru a elimina stresul şi extenuarea, l varietatea sarcinilor, pentru că pasiunea se păstrează atunci când proiectele sunt diversificate,
  • feedback-ul de care angajatul are nevoie,
  • valorizarea angajatului, pentru că aprecierea de către manager face ca atmosfera în cadrul companiei să fie pozitivă,
  • transparenţa, pentru că angajaţii preferă mediul de lucru care încurajează transparenţa,
  • respectul, evaluarea corectă a performanţelor,
  • confortul profesional, prin crearea de spaţii de relaxare şi evenimente sociale,
  • încurajarea flexibilităţii – nu transformaţi mediul de lucru în atmoferă de fabrică,
  • acordaţi-le vot de încredere şi nu încurajaţi micromanagementul.

Fiecare organizaţie are propria cultură, iar adevărata provocare va fi identificarea elementelor care susţin pasiunea angajaţilor pentru munca lor! Odată identificate elementele şi puse în practică, vom observa comportamentele pozitive ale angajaţilor, precum: entuziam, implicare dar şi rezultate mai bune, prin creşterea performanţei şi muncă de calitate. Să nu uităm că angajaţii rămân cheia proiectelor de succes, iar cei care rămân pasionaţi de ceea ce fac vor avea un grad ridicat de loialitate faţă de companie şi implicit vor fi alături de organizaţie pe termen lung!


irina-bogorinIrina Bogorin, HR Manager, Beler Soft

Irina lucrează în compania Beler Soft Bucureşti şi pune multă pasiune în munca sa. Nu îi lipsesc provocarile în jobul său, preţuieşte relaţiile cu oamenii şi consideră că atitudinea completează cartea de vizita a fiecăruia dintre noi.

 

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa atena.enea
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Munca de acasă, un nou trend de flexibilizare a relaţiilor de muncă

Nevoia angajatorului modern de a apela la opţiuni cât mai flexibile de utilizare a resurse…