Acasa Staffing „CĂRUCIOARELE DIVERSITĂŢII” – o nouă campanie dedicată incluziunii sociale

„CĂRUCIOARELE DIVERSITĂŢII” – o nouă campanie dedicată incluziunii sociale

11 min citire
0
0
706

Cu ocazia Lunii Diversității sărbătorită la nivel european, Kaufland România lansează campania „Cărucioarele Diversității“ dedicată incluziunii sociale. Desemnat de 8 ori consecutiv Angajator de Top, Kaufland România se angajează să creeze un mediu de lucru pozitiv, egal și tolerant, în care diferențele reprezintă doar oportunități de învățare.

Pentru că numai într-un spațiu sigur în care fiecare angajat se simte respectat și valorizat pentru munca sa, angajații pot fi cu adevărat integrați, compania își reafirmă preocuparea față de acceptarea diversității în toate formele sale. Acestea sunt mesajele pe care retailerul își propune să le amplifice în comunitate prin intermediul campaniei.

Care este povestea proiectului „Cărucioarele Diversității“?

 În luna mai, la nivel european se celebrează Luna Diversității cu scopul de a atrage atenția asupra importanței diversității și incluziunii la locul de muncă și în societate. În calitate de promotor al acestor valori, Kaufland România și-a propus să își continue misiunea de a încuraja egalitatea de șanse la locul de muncă, dar și în activitățile de zi cu zi, dezvoltând o inițiativă care implică în mod direct membrii comunității. Iar pentru că schimbarea se produce prin acțiune, la nivel local, compania de retail lansează acest proiect pentru a contribui la creșterea nivelului de conștientizare asupra importanței diversității.

Începând cu jumătatea lunii mai, în magazinul Kaufland din București, de pe strada Barbu Văcărescu, au fost introduse 100 de cărucioare de cumpărături vopsite în 4 culori diferite, fiecare specifică unei cauze pe care compania o susține:

 ▶ Roz – susține egalitatea de gen la toate nivelurile;

 ▶Mov – susține incluziunea persoanelor cu dizabilități;

 ▶ Albastru – susține acceptarea și respectarea diferențelor culturale;

 ▶ Galben – susține cu mândrie diversitatea de vârste.

„Prin intermediul campaniei «Cărucioarele Diversității» ne dorim să atragem atenția asupra importanței diversității în toate formele ei, tratând-o ca pe o valoare în sine. Credem foarte mult că doar unii alături de ceilalți putem produce un impact pozitiv în comunitățile noastre, iar inițiativa noastră își propune să creeze o punte între principiile noastre ca angajator și public, încurajând oamenii să se implice în cauzele pe care le susținem. Noi, la Kaufland, suntem inspirați de perspectivele noi și variate, iar îmbrățișarea diversității nu poate decât să ne determine să creștem și să învățăm din experiențele colegilor noștri“, a declarat Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director la Kaufland România și Moldova.

Campania este strâns legată de programul A.C.C.E.S. (Angajare de Candidați cu Cerințe și Evoluții Speciale), care are ca scop angajarea și integrarea persoanelor cu dizabilități în echipa Kaufland. Fiind fermi susținători ai egalității de șanse, în companie primează abilitățile și potențialul fiecărui angajat. Oamenii sunt pe primul loc și, de aceea, retailerul dezvoltă și implementează în mod constant inițiative orientate spre angajați, dedicate dezvoltării lor profesionale și personale.

Prin intermediul programului A.C.C.E.S., în #TeamKaufland sunt în prezent peste 450 de colegi cu dizabilități, iar alte 500 de poziții dedicate sunt deschise pentru noi candidați. În plus, accesibilitatea este un alt punct esențial privind integrarea persoanelor cu dizabilități la locul de muncă, astfel că angajatorul adaptează spațiile de lucru și își asumă angajamentul de a asigura un proces de recrutare echitabil. De asemenea, în magazinele din peste 50 de orașe, cărucioarele de cumpărături au fost adaptate pentru persoanele în scaun rulant.

Un alt pilon esențial abordat în campanie este diversitatea din perspectiva multiculturalității. În echipa Kaufland România sunt colegi de 17 naționalități diferite, angajații provenind atât din țări din Uniunea Europeană, cât și din afara ei. Indiferent de etnie sau naționalitate, oricine poate aplica pentru un rol în flTeamKaufland. Totodată, un mediu de lucru divers înseamnă un mediu cu o reprezentare de gen echilibrată. În companie, 50% dintre rolurile de conducere sunt ocupate de femei. Reprezentarea echilibrată de gen este un demers în continuă derulare, astfel încât retailerul se angajează să promoveze constant oportunități profesionale egale.

În plus, un mediu de lucru divers înseamnă și un spațiu în care varietatea generațiilor este încurajată. Angajații de toate vârstele aduc perspective noi și complementare, contribuind la succesul echipei.

În cadrul companiei sunt colegi cu vârste cuprinse între 16 și 78 de ani, media de vârstă fiind de 34 de ani. Astfel, fiecare pilon al acestui proiect spune povestea unei cauze în care Kaufland crede și la care acum, folosind cărucioarele din magazin, pot lua parte și consumatorii.

„Mai mult decât mesaje de susținere, Kaufland reafirmă prin intermediul campaniei preocuparea sa pentru acțiuni concrete în ceea ce privește diversitatea și incluziunea. „Cărucioarele Diversității“ consolidează angajamentul nostru față de asigurarea unui climat de muncă pozitiv, bazat pe oportunități profesionale egale, acceptare și toleranță“, a adăugat Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director la Kaufland România și Moldova. De-a lungul timpului, compania de retail și-a dovedit preocuparea atât față de bunăstarea angajaților săi, cât și față de comunitate la nivel mai larg.

Implicarea a fost întotdeauna un element fundamental pentru Kaufland, iar inițiative precum programul A.C.C.E.S., alături de campania „Cărucioarele Diversității“ reprezintă noi demersuri prin care retailerul, alături de clienți, își aduce contribuția pentru un viitor mai tolerant și mai incluziv. Kaufland își propune să seteze un exemplu privind diversitatea, egalitatea și incluziunea, inspirând practicile atât de la nivelul companiilor, cât și de la nivelul comunității. Pentru Kaufland, Luna Diversității poate fi în fiecare zi: datorită valorilor și principiilor pe care angajatorul le promovează, precum și a proiectelor dezvoltate în sprijinul membrilor echipei sale.


Acest material a fost preluat din Revista HR Manager cu numărul 74.

Pentru un scurt preview, click aici.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Staffing

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Intră în competiția celor mai bune campanii de Employer Branding din România

Employer Branding Awards, competiția națională dedicată campaniilor și proiectelor de empl…