Trăim într-o lume digitală; suntem aproape de a fi pixelați sau virtuali, lucrurile din jurul nostru continuă să devină mai inteligente, mai rapide, mai conectate, devenind din ce în ce mai digitale. Relațiile cu clienții sunt digitale; Canalele de afaceri sunt digitale; Conversațiile noastre sunt digitale, iar interacțiunile noastre sociale sunt încet-încet afectate de această lume digitală.
Odată cu existența tehnologiilor noi și emergente în ultimul deceniu, este un fapt incontestabil că tehnologiile digitale au adus o contribuție mare la îmbunătățirea vieții noastre.
Având în vedere aceste aspecte, l-am avut ca invitat în cadrul celei de-a XIX-a ediții a evenimentului Fast Forward, pe Raymond Marin, Managing Partner, Marco Polo CEE, care ne-a vorbit despre AI și VR, despre potențialul uman în fața tehnologiei.
Invitatul nostru susține că în următoarea decadă, vom asista la o triplare a numărului angajaților din Generația Z, o generație recunoscută deja pentru abilitățile digitale native, căutarea scopului în orice activitate întreprind și lipsa de răbdare. Trebuie să aflăm așadar care sunt instrumentele potrivite pentru a valorifica aceste atribute și sub ce formă le utilizăm în dezvoltarea potențialului unei întregi generații de profesioniști.
Învățarea individualizată și învățarea în echipă. Avantaje și dezavantaje ale celor două forme de învățare.
Paradigma învățării se schimbă și nu mai putem vorbi de învățare individualizată versus învățare în echipă. Ambele sunt metode complementare, pe care le utilizăm în călătoriile de învățare personalizate pe care le construim. Raymond Marin a menționat în timpul eveimentului că în urma studiului făcut de Kirkpatrick’s a fost evidențiat ca un proces de învățare ce folosește metode multiple (învățare individuală, învățare în echipe, coaching, manager feedback) are un transfer în practică al cunoștințelor învățate de 60-80% vs 20-30% în cazul proceselor de învățare singulare, fie individualizat, fie în echipă.
Există programe de dezvoltare sau de schimbare care merită să fie scoase din anonimat și să producă o scânteie de inspirație pentru comunitatea HR?
Raymon Marin nu crede că vorbim neapărat de anonimat ci de mutarea lor într-o zonă mainstream. Programele de dezvoltare pe metodologie blended learning, de tip călătorii de învățare încep să capete din ce în ce mai multă vizibilitate și la noi în țară, și să devină o normă, nu o excepție. Prin rezultatele pe care le produc, reușesc să demonstreze liderilor de business că funcțiunea de L&D, și implicit comunitatea HR este un partener real al business-ului, producând impact măsurabil.
Un exemplu punctual ar fi unul din programele de dezvoltare pe care îl implementează compania cu o frecvență foarte mare este cel de Energy Management. La finalul fiecăruia primesc ca feedback invariabil faptul că a produs o mulțime de momente „A-ha!” pe zona de autocunoaștere și self management, urmate de acțiuni simple și clare de îmbunătățire a abilităților de management al stresului atât la nivel individual cât și la nivelul echipelor.
Cum integrăm procesul de învățare în muncă și munca în procesul de învățare?
Raymond Marin a răspuns cu mare drag la această întrebare deoarece este exact ceea ce fac ei de câțiva ani în toate călătoriile de învățare pe care le construiesc. Folosind platforma Promote setează un parcurs de învățare care să țină cont de responsabilități, obiective și activități curente, astfel încât fiecare angajat care este într-o călătorie de învățare să simtă personal cum își dezvoltă abilitățile, folosindu-le practic la job, în fiecare zi.
Promote le permite să livreze conținut personalizat, sub formă de workwhop-uri, webinarii, teme de studiu individual, teme de lucru împreună cu colegii de echipă, feedback de la trainer, feedback de la manager, pe perioade de timp între o lună și un an, totul fiind integrat în munca de zi cu zi a angajaților.
De ce este important să fim întrebați cine suntem și încotro ne îndreptăm? Tindem să uităm de unde am plecat atunci când ajungem undeva sus? De ce este nevoie să ne amintim despre momentul din care am plecat?
Compania Marco Polo consideră că orice demers de dezvoltare personală sau profesională are nevoie de profunzime și realism pentru a avea eficiență. Pentru asta avem nevoie de un punct de plecare: cine suntem; ca oameni, ca profesioniști, în acel moment al vieții. Și apoi de o direcție (nu neapărat o destinație), una potrivită cu cine suntem, integrată în planul mai mare al vieții noastre. Pentru că astfel, demersul respectiv capătă sens și deservește direct nevoii noastre reale de evoluție.
Pentru a viziona întreg discursul lui Raymond Marin, Managing Partner, Marco Polo CEE, accesați acest link.
Pentru a viziona întreg evenimentul, accesați pagina oficială.