Acasa Agenda HR A apărut nr. 76 al revistei HR Manager: despre comunități în HR și tendințe pentru anul 2024

A apărut nr. 76 al revistei HR Manager: despre comunități în HR și tendințe pentru anul 2024

9 min citire
0
0
3,348

Într-un peisaj profesional marcat de transformări rapide, HR-ul devine nucleul inovației și adaptabilității, iar crearea și întărirea comunităților devine un imperativ. Anul 2024 aduce tranziția de la work-life balance la work-life fit, astfel că accentul va cădea pe căutarea de talente mai întâi printre colegi și abia apoi în afara organizației. Cât despre tehnologie, HR-ul devine un promotor al Inteligenței Artificiale, cu accent pe gestionarea experienței angajaților.

În cel mai recent număr al Revistei HR Manager vorbim despre Inteligența artificială generativă – Ce impact va avea asupra pieței muncii. Inteligența Artificială Generativă (GenAI) reprezintă o tehnologie revoluționară cu un potențial vast, care are capacitatea să revoluționeze diverse aspecte ale pieței muncii și ale mediului de business.

În secțiunea HR Culture vorbim despre comunități, transformări în HR și tendințe pentru 2024. Într-un peisaj profesional marcat de transformări rapide, Resursele Umane devin nucleul inovației și adaptabilității. Am discutat cu Andreea Voinea, Chief Human Resources Officer la Banca Comercială Română și președinta HR Club, pentru a obține o perspectivă profundă asupra lecțiilor învățate în 2023 și a previziunilor pentru anul următor în HR.

O nouă abordare în educația liceală pentru carieră: Multe companii din România primesc tineri în vizite ghidate, ca parte a programului corporate de responsabilitate socială și de implicare în comunitate. Dar cum ar fi ca toate aceste companii să-și afișeze, transparent, calendarul porților deschise pe o unică platformă, astfel încât liceenilor să le fie mult mai simplu să aleagă și chiar să-și creeze un mix de vizite? Din 2023, această posibilitate a devenit realitate, printr-un program inovativ al HR Club – comunitatea profesioniștilor de Resurse Umane din România. Despre această inițiativă i-am cerut un punct de vedere Andreei Voinea, cofondatoare Joblandia, Președinta HR Club și CHRO BCR.

Despre dezvoltarea brandului de companie și de angajator cu ajutorul internetului și al rețelelor de socializare am discutat cu Mihai Mihalcea, Consultant și Trainer pentru Vânzări prin LinkedIn.Strategiile de marketing joacă un rol crucial în determinarea succesului unei companii. Ele implică diverse tehnici și abordări pentru promovarea eficientă a produselor sau serviciilor către publicul-țintă.

În secțiunea Legal aflăm despreevaluarea performanțelor salariaților – aspecte juridice și de eficiență organizațională de la e Flavia Dănciulescu, Asociat Senior, NNDKP, Practica de Dreptul Muncii.

În secțiunea Special prezentăm în acest număr ce înseamnă inovația prin sustenabilitatea în materialul Inovație prin sustenabilitate într-un proiect imobiliar „frate”cu natura. Într-un univers urban din ce în ce mai complex, Răzvan Enache, Directorul General al Țiriac Imobiliare, ne aduce în prim-plan proiectul Stejarii Collection, care îmbină dezvoltarea imobiliară cu nevoia de sustenabilitate, apropierea de natură și confort. Acesta este un complex rezidențial situat în zona de nord a Capitalei și inaugurat recent, în cadrul căruia conceptul de „green home” este aplicat la un nivel certificat după standarde internaționale.

Ecuația transformării: oameni, procese și scop: Rolul unui lider în vremuri de transformare este unul crucial pentru succesul organizației și pentru binele angajaților, ne explică Geanina Cioară, HR Manager, Continental Automotive România.

De ce nu pot (încă) kiosk-urile self info pentru angajați să înlocuiască personalul din departamentele de HR ne spune Adrian Dinu Fondator și CEO CREASOFT, companie românească producătoare de software.

În secțiunea HR Trends aflăm ce înseamnă Boreout sau plictiseala cronică la locul de muncă. Pe măsură ce trecem la o nouă eră a muncii, dinamica în continuă schimbare a mediului de lucru scoate în evidență un fenomen cunoscut sub numele de „boreout”. Descris ca un sentiment cronic de plictiseală la job, acest concept se învârte în jurul lipsei de sens și însemnătate a rolului profesional al unei persoane. În mediul de lucru modern, caracterizat de trecerea la modele remote și hibride, apariția plictiselii estompează granițele dintre angajamentul semnificativ și dezinteresul cronic.

În secțiunea HR Discover aflăm cum abordăm provocările la locul de muncă. În vremurile în care trăim, abilitatea de a anticipa și gestiona eficient situațiile dificile la locul de muncă devine esențială pentru fiecare dintre noi. Indiferent de domeniu sau poziție, întâlnim provocări diverse care necesită o abordare strategică și înțeleaptă.

Într-o eră în care frontierele dintre timpul de lucru și timpul personal devin tot mai difuze, problema numărului de ore lucrate și impactul asupra productivității și bunăstării angajaților devin o preocupare prioritară – Spune-mi cum lucrezi ca să-ți spun ce fel de angajat ești.

În finalul ediției, în secțiunea HR Book, aflăm cum ne păstrăm umanitatea în era inteligenței artificiale din caretea I, Human: AI, Automation, and the Quest to Reclaim What Makes Us Unique, scrisă de Tomas Chamorro-Premuzic, profesor de psihologie în afaceri la Universitatea Columbia și UCL (University College London), precum și director de inovație la ManpowerGroup.

Vă dorim lectură plăcută!

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

De ce interviuri și teste psihologice în recrutare. A fi sau a nu fi candidatul potrivit

de Ana Slătineanu Psihologia nu mai reprezintă un subiect tabu în societate, iar acum (în …