Ritmul rapid al schimbărilor tehnologice creează atât oportunități, cât și provocări pentru organizațiile moderne, iar întrebarea-cheie pentru cele mai multe companii devine: cum ne adaptăm cerințelor viitorului?
de Daniel Rusen
Organizațiile din întreaga lume trebuie să decidă dacă vor sau nu să îmbrățișeze transformarea digitală, care include adaptarea produselor la trendurile din piață, optimizarea operațiunilor, încurajarea stilului flexibil de lucru pe care din ce în ce mai mulți angajați îl solicită, precum și interacțiunea permanentă si transparentă cu clienții. Locul de muncă se transformă, începând de la așteptările angajaților și până la nevoia de a colabora cu echipe virtuale globale, totul pe fondul unui mediu competitiv din ce în ce mai complex. Din aceste tendințe putem vedea apariția unei noi culturi – mediul de lucru modern, inteligent, care are rolul de a conecta toți angajații și de a oferi informații critice într-un timp extrem de scurt pentru a satisface cele mai exigente cerințe de business.
Pentru a rămâne relevante într-un mediu extrem de competitiv, companiile trebuie să inoveze și să maximizeze permanent potențialul forței de muncă. În trecut, productivitatea forței de muncă pentru aproape orice întreprindere se rezuma la pachetul de bază: e-mail, calendar, editor de text (Word) și foaie de calcul (Excel). Însă feedback-ul clienților conturează din ce în ce mai puternic nevoia companiilor de a-și stimula angajații să folosească tehnologii inovatoare pentru a îmbrățișa noua cultură modernă.
Organizațiile trebuie să treacă printr-o transformare digitală și să înlăture discrepanța dintre idee și execuție prin utilizarea ingenuității și creativității angajaților. Nevoia de a trece de la sarcinile de rutină la cele care necesită o gândire mai creativă, critică și colaborativă continuă sa crească rapid, soluțiile dezvoltate în cloud conturând un mediu de lucru inteligent si flexibil.
Colectarea automată a datelor a permis companiilor să creeze profiluri foarte detaliate pentru gestionarea relațiilor cu clienții. Folosind noua colecție de date, companiile pot re-prospecta conturile vechi și pot satisface nevoile lor într-o manieră personalizată. Hubspot informează că 69% dintre clienți doresc ca echipele de vânzări să își cunoască foarte bine nevoile, în timp ce 61% doresc ca reprezentanții de vânzări să furnizeze informații relevante. Conturile clienților pot deveni incredibil de dense în ceea ce privește informațiile, iar profilul îmbunătățit al acestora ar putea duce la o creștere a vânzărilor datorită valorificării acestor informații.
Într-o lume tot mai înclinată spre simplitate si rapiditate, Microsoft 365 reprezintă o soluție inovatoare, care încurajează creativitatea și le permite oamenilor să lucreze în mod natural cu voce și touch, toate susținute de instrumente care utilizează Inteligența Artificială și Machine Learning.
Microsoft 365 este o suită de productivitate de facto pentru multe întreprinderi și devine rapid punctul de referință pe baza căruia toți ceilalți concurenți sunt evaluați. Prin intermediul său, companiile pot fi ajutate în călătoria lor de transformare digitală – prin soluții-cheie care includ Windows 10, Office 365 și Enterprise Mobility + Security, oferindu-le în același timp libertatea de a decide cum să opereze.
Cu alte cuvinte, este o soluție permanent actualizată, cu o serie de caracteristici care îi oferă un avantaj competitiv, ajutând astfel companiile să realizeze și să inoveze mai mult prin conectarea eficientă a angajaților, clienților și furnizorilor. Folosind cea mai nouă tehnologie Cloud, pachetul le permite angajaților să gestioneze activități de oriunde, de pe orice dispozitiv, protejând în același timp datele clienților, datele companiei și proprietatea intelectuală cu ajutorul securității inteligente încorporate de care dispune.
Colaborarea în mediul business evoluează permanent spre echipe virtuale, aflate în locații fizice diferite, care au nevoie de o interacțiune rapidă, eficientă și permanentă. Dacă în urmă cu 20 de ani vedeam clustere formate doar din echipe locale, în prezent cele mai multe echipe sunt formate din colegi aflați în diferite colțuri ale lumii. Pentru a susține acest mediu de lucru modern, Microsoft 365 oferă opțiuni de aplicații și servicii, cu un set de instrumente universale pentru munca în echipă, astfel încât oamenii sa aibă flexibilitatea de a alege modul în care se conectează și comunică zi de zi. În același timp, optimizează volumul de muncă prin simplificarea interacțiunilor între utilizatori, dispozitive, aplicații și servicii.
De exemplu, Microsoft Teams adresează aspectele menționate anterior deoarece oferă un spațiu de lucru virtual, care conectează oamenii, conținutul și instrumentele într-o singură platformă, permițând echipelor să comunice și să partajeze fișiere in timp real, oriunde s-ar afla, totul într-o interfață unică și simplu de utilizat.
OneNote este o altă aplicație Cloud ideală pentru device-urile mobile: se poate folosi pe absolut orice dispozitiv, salvând automat informațiile si permițând accesarea lor ulterioară de pe orice alt dispozitiv. Astfel, toată informația este salvată în siguranță și în timp real, nemafiind nevoie de copierea ei fizică pentru a putea fi accesată de pe un dispozitiv diferit.
OneDrive For Business este, de asemenea, un instrument extrem de util pentru stocarea în siguranță a datelor, permițând cu ușurință salvarea și distribuirea documentelor, a fotografiilor sau a videoclipurilor, precum și accesarea lor de oriunde, pe orice dispozitiv.
Împreună cu aplicațiile standard de productivitate (Outlook, Word, Excel, PowerPoint), Microsoft 365 include multe instrumente – cum ar fi Delve, Yammer și Sway – care încurajează colaborarea și simplifică activitatea de zi cu zi a angajaților.
Utilizarea serviciilor de tip Cloud vine și cu beneficii de ordin financiar deoarece se traduce în eliminarea costurilor de investiție în echipamente și software și optimizarea activității personalului IT, care își poate muta focusul de la managementul infrastructurii către optimizarea proceselor de business.
Colaborarea și comunicarea sunt componentele-cheie ale productivității în întreprinderea modernă. Din ce în ce mai multe companii își vor da seama că transformarea digitală nu este ceva trecător, un simplu accesoriu sau ceva util doar pentru segmentele de tehnologie, iar efectul transformării digitale va provoca modelele tradiționale de afaceri în toate industriile. Prin urmare, companiile au de ales între adoptarea noilor tehnologii digitale pentru a continua să se dezvolte și să crească și riscul de a deveni parte din trecut.
DANIEL RUSEN
Daniel e Cloud & Enterprise Business Group Lead în cadrul Microsoft România. El s-a alăturat companiei în 2011, pe poziția de Office 365 Product Manager. Ulterior a fost promovat Distribution Lead și din 2016 conduce divizia de Cloud. Anterior, Daniel a deținut diverse poziții de management în cadrul Telekom Romania și UPC.
.
.
.
Acest material a fost preluat din Revista HR Manager, numărul 55.
.
.
.