Pentru ca o afacere să facă față concurenței și să înregistreze profit, are nevoie de clienți. Prin urmare, orice afacere are nevoie de promovare. Vestea bună e că poți obține rezultate neașteptate și fără a dispune de un buget uriaș.
Indiferent de domeniile de activitate, concurența în afaceri este în continuă creștere. Tot mai multe companii implementează diferite strategii menite să le crească notorietatea și să le asigure succesul. Deși publicitatea poate fi foarte costisitoare, o marcă cunoscută va avea mai mulți clienți. Un studiu realizat de o companie americană arată modul în care diferite modalități de promovare influențează deciziile persoanelor. Dar cum îți poți promova afacerea fără a cheltui o avere?
Creează produse personalizate utile
Produsele personalizate cu motto-ul și numele afacerii tale pot fi oferite, în cadrul unei promoții, clienților colaboratorilor sau partenerilor. Acestea se vor răspândi cu destul de multă rapiditate la persoane care ar putea fi interesate de compania ta. Când plănuiești un astfel de demers, trebuie să ții cont de un detaliu important: utilitatea produselor. Cu cât obiectele personalizate sunt mai utile, cu atât vor fi mai apreciate. O bună idee sunt instrumentele de scris de calitate, care vor putea fi folosite pentru o perioadă de timp îndelungată. Disponibile în diferite forme și modele, vor înlocui cu succes orice carte de vizită.
Folosește rețelele de socializare
Rețelele de socializare au o mare influență asupra comportamentului și alegerilor oamenilor. Ele pot fi folosite cu succes ca mijloace de promovare a afacerii tale, având totodată avantajul costurilor reduse. Un alt avantaj este faptul că mesajul tău poate ajunge la foarte multe persoane, datorită numărului mare de membri înregistrați pe aceste platforme online. Statisticile arată că în anul 2015 peste un miliard de persoane au intrat pe Facebook măcar o dată pe zi.
Creează mesajele în mod inteligent și folosește imagini atractive, care vor fi distribuite mai departe în mediul virtual. Poți face acest lucru chiar tu, sau, pentru un plan mai elaborat de marketing, poți apela la opțiunile oferite de rețelele de socializare.
Identifică oportunitățile
De multe ori vei avea ocazia să-ți promovezi afacere în mod gratuit. Tot ceea ce trebuie să faci este să identifici din timp orice oportunitate. De exemplu, dacă afacerea ta este în centrul unui eveniment care ar putea fi de interes pentru public, nu ezita să contactezi un reprezentant media. Chiar dacă știrea nu va apărea pe prima pagină a ziarelor, o scurtă mențiune a afacerii tale îți poate aduce beneficii pe termen lung.
Implică-te în campanii sociale
Campaniile sociale care promovează reducerea încălzirii globale, grija față de mediu sau ajutorarea copiilor săraci au capacitatea de a sensibiliza publicul. Iar dacă numele afacerii tale este legat de numele unor campanii de acest fel, oamenii te vor privi cu mai multă considerație. Imaginea companiei tale nu va mai fi asociată cu ideea de profit, ci cu una de implicare socială activă. Vei fi privit cu admirație, iar gradul de încredere față de produsele sau serviciile oferite va crește.
Fă-le oamenilor oferte de nerefuzat
Oamenii reacționează instantaneu la cuvântul „gratis“. Fie că au sau nu nevoie de un lucru, dacă e gratis, acel lucru devine interesant. Prin urmare, pentru a ajunge la cât mai mulți clienți potențiali, formulează oferte care nu pot fi refuzate. Există mai multe variante prin care poți pune acest lucru în aplicare. De exemplu, poți oferi posibiltatea de testare sau degustare a unui produs. O altă variantă este trimiterea unor mostre gratuite unor persoane selecționate anterior.
După cum subliniază o veche zicală, „reclama e sufletul comerțului“. Iar ceea ce e important să știi e că promovarea cu succes a unei afaceri nu implică întotdeauna costuri uriașe. Este important să mizezi pe creativitate în găsirea unor soluții viabile și să profiți de oportunitățile care ți se ivesc în cale.
Sursa foto: Shutterstock