Acasa Agenda HR Compania prosperă cu angajaţi sănătoşi

Compania prosperă cu angajaţi sănătoşi

16 min citire
0
0
680

de Dan Dobre

Pentru a monitoriza starea de sănătate a angajaţilor, companiile de asigurări oferă angajatorilor rapoarte periodice care reflectă consumul de servicii medicale al angajaţilor. Acestea pot oferi o imagine de ansamblu asupra stării de sănătate a angajaţilor şi a factorilor care pot determina anumite afecţiuni, care, uneori, sunt în strânsă legatură cu mediul în care aceştia îşi desfăşoară activitatea. Prin serviciile adiţionale pe care companiile de asigurări le pun la dispoziţia companiilor angajatoare, acestea îşi pot defini strategia şi managementul resurselor umane.

Perspective şi potential

2016 este un nou an cu o creştere semnificativă a pieţei asigurărilor de sănătate şi ne bucurăm că din ce în ce mai mulţi angajatori conştientizează nevoia unei asigurări de sănătate private, pentru angajaţii lor. Acest trend, cât şi evoluţiile pozitive viitoare, pot fi explicate pornind de la două realităţi: responsabilitatea crescută a angajatorilor în legătură cu nevoia de protejare a sănătăţii angajaţilor prin instrumente eficiente şi sigure şi majorarea limitei de deductibilitate pentru asigurările private de sănătate oferite ca beneficiu extra-salarial.

Avantajele angajatorilor

Cel mai important câştig pe care îl are compania prin asigurarea de sănătate privată vizează starea de sănătate a angajaţilor. Astfel, poate să scadă durata concediilor medicale, angajaţii fiind ajutaţi să îşi trateze problemele din timp, fără să mai amâne momentul vizitei la medic. În acelaşi timp există avantaje de natură financiară deoarece cheltuielile pe care le suportă angajatorul cu prima de asigurare beneficiază de un tratament fiscal favorabil. Indirect, dar în egală măsură important, acordarea unor astfel de beneficii creşte motivarea şi fidelitatea angajaţilor şi contribuie la un angajament crescut faţă de responsabilităţile de serviciu. Pentru orice angajator este important să existe uneltele prin care să poată susţine sănătatea angajaţilor. În practică, aceasta poate să aibă două roluri esenţiale în companie: motivaţie, dar şi susţinere pentru momentele când apar probleme de sănătate. În esenţă, asigurarea de sănătate poate elimina costurile atunci când sunt necesare servicii medicale, iar angajaţii simt implicarea companiei si, mai mult decât atât, au un motiv în plus să apeleze la servicii medicale atunci când sunt necesare, fără să mai amâne vizita la medic din cauze financiare.

Pentru orice companie este important să aibă angajaţi sănătoşi, apţi de muncă, cu cât mai puţine concedii medicale. În acelaşi timp, pentru orice angajat este important să aibă posibilitatea să rezolve o problemă de sănătate în cel mai scurt timp posibil, prin intermediul unor servicii medicale de calitate. O astfel de poliţă achiziţionată pentru întreaga companie are avantajele administrative şi financiare ale unei soluţii corporate, putând fi adaptată pentru nevoile şi specificul fiecărui subgrup din cadrul companiei. În plus, asigurarea de sănătate este deja una dintre solicitările cele mai importante ale oricărui potenţial angajat, indiferent de industrie. La Signal Iduna avem în portofoliu grupuri între 5 şi 16,000 de asiguraţi, cu acoperiri de riscuri dintre cele mai variate.

Costuri mai mici pentru o asigurare de grup

Asigurările private pentru angajaţi sunt o investiţie pe termen lung şi, din punctul de vedere al costurilor, generează mai multe avantaje. Pe de o parte, începând cu 2016, asigurările private de sănătate beneficiază de avantaje fiscale în limita a 400 euro/an, pentru fiecare angajat. În cazul asigurărilor voluntare de sănătate, prima de asigurare este deductibilă de la plata impozitelor şi contribuţiilor sociale, atât din punct de vedere sociale, atât din punct de vedere al taxării venitului, cât şi din punct de vedere al impozitului pe profit, în limita a 400 EUR anual pentru fiecare persoană. Este unul dintre motivele pentru care asigurările private de sănăte au început să fie din ce în ce mai solicitate de angajatori, fiind o formă eficientă, din punct de vedere al costurilor, de protejare a sănătăţii angajaţilor.

Pe de altă parte, este important ca angajaţii să aibă cheltuielile acoperite de asigurarea de sănătate, în momentul în care starea de sănătate se modifică şi au nevoie de servicii medicale.

Adaptaţi la mediul de afaceri

Mediul de afaceri are o evoluţie dinamică, iar nevoia de a fi întotdeauna pregătiţi pentru a îndeplini cerinţele şi nevoile clienţilor este fudamentală. Recent, se poate observa cum accentul cade din ce în ce mai mult pe dorinţa de a fi informat, de a menţine o legătură permanentă cu asiguratorul. Facem acest lucru cu succes, prin accesul pe care îl oferim clienţilor şi partenerilor de distribuţie la rapoarte şi analize aprofundate ale conturilor.

De asemenea, din partea asiguraţilor, este resimţită o cerinţă mai mare pentru accesibilitatea şi calitatea serviciilor, motiv pentru care punem la dispoziţia asiguraţilor un Call Center disponibil non-stop, aplicaţie de mobil şi web pentru programări. În continuare, adaptarea variantelor de acoperire este foarte importanţa, deoarece oferă partenerilor noştri confortul de a personaliza soluţiile oferite în funcţie de nevoile propriilor grupuri.

Signal Enterprise este o asigurare de sănătate privată pentru companii medii şi mari. Este un produs modular care se poate adapta în funcţie de nevoile companiei, începând de la grupuri şi până la nivel de subgrupuri. Este o asigurare de sănătate pentru companii de care beneficiază angajaţii, prin care aceştia au posibilitatea să aleagă între sistemul medical public şi cel privat, în funcţie de preferinţe.

Pentru a fi mai simplu, asiguraţii au posibilitatea să acceseze serviciile medicale, iar acestea să fie decontate direct de asigurator către clinică sau să-şi facă programare la o clinică în afara reţelei şi să primească banii înapoi, prin rambursare. Totul se realizeaza foarte comod, prin interfeţele de programare puse la dispoziţie de Signal Iduna.

Personalizată pentru fiecare angajat

Fiind un produs flexibil, fiecare companie are posibilitatea să aleagă cel mai potrivit plan de acoperiri pentru profilul companiei sau în funcţie de subgrupuri. Deşi este o asigurare de grup, aceasta poate fi adaptată la nivel de subgrup astfel încât să atingă maximum de eficienţă. De exemplu, este mai probabil ca un angajat din departamentul contabilitate să sufere de probleme de sănătate din cauza unui stil de viaţă sedentar, iar un angajat din departamentul de producţie, să aibă probleme de sănătate cauzate de efort fizic susţinut. Astfel, fiecare companie în parte poate decide ce este mai potrivit pentru angajaţii săi, iar un consultant poate oferi un plus de informaţii pentru a lua cea mai bună decizie. Formularea subgrupurilor în cadrul unei companii depinde de angajator. E important ca acesta să stabilească un set de caracteristici astfel încât o persoană să nu facă parte în acelaşi timp din două grupuri diferite. Astfel, asigurarea poate fi un instrument care să contribuie la planul de motivare al angajaţilor în funcţie de criteriile stabilite de angajator.

Asigurarea – instrument de management al resurselor umane

Asigurarea de sănătate oferă protecţie financiară pentru modificările apărute în starea de sănătate a angajaţilor, ce necesită tratament medical de specialitate. Pentru a putea monitoriza starea de sănătate a angajaţilor, noi oferim clienţilor noştri rapoarte periodice care reflectă consumul de servicii medicale al angajaţilor. Acestea cuprind statistici despre accesarea serviciilor, de la numărul acestora, până la cele mai frecvente specializări accesate. Bineînţeles, acestea nu conţin informaţii nominale, dar pot oferi o imagine de ansamblu asupra stării de sănătate a angajaţilor şi a factorilor care pot determina anumite afecţiuni şi care, uneori, sunt în strânsă legatură cu mediul în care aceştia îşi desfăşoară activitatea. Prin serviciile adiţionale pe care le punem la dispoziţia clienţilor, oferim partenerilor noştri instrumente care să îi ajute în definirea strategiei şi managementului resurselor umane la nivel de companie.

Dan DobreDan Dobre, Commercial Director, Signal Iduna

Cu o experienţă de peste 13 ani în mediul corporate şi peste 8 ani în asigurări de sănătate şi viaţa, în sfera beneficiilor pentru angajaţi, Dan Dobre ocupă poziţia de Commercial Director în cadrul companiei de asigurări de sănătate Signal Iduna. Coordonează strategia comercială a companiei şi susţine activitatea canalelor de distribuţie în vânzări corporate pentru rezultate optime, în acord cu obiectivele companiei, contextul pieţei şi nevoile

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa atena.enea
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Munca de acasă, un nou trend de flexibilizare a relaţiilor de muncă

Nevoia angajatorului modern de a apela la opţiuni cât mai flexibile de utilizare a resurse…