Un numar tot mai mare de companii intentioneaza sa schimbe structura functiunilor de HR in viitorul apropiat, o data cu resimtirea unor presiuni tot mai puternice asupra eficacitatii serviciilor livrate pe acest segment, arata un studiu realizat de furnizorul global de servicii profesionale Tower Watson.
Astfel, aproape 44% dintre cele 628 de organizatii globale incluse in studiu au anuntat ca vor opera schimbari la nivelul structurii de HR in perioada 2012-2013 (studiul a fost publicat in august 2012), o crestere semnificativa de la nivelul de 28% raportat in 2011.
Cauzele schimbarii
Intrebate care este generatorul acestor schimbari, aproape doua treimi dintre companiile care au astfel de planuri au declarat ca vor sa isi creasca eficienta pe acest segment, in timp ce jumatate isi doresc o mai buna sinergie intre procese si investitii, o crestere a calitatii si, bineinteles, o reducere a costurilor.
„Dupa cativa ani de stabilitate in zona de HR, modul in care serviciile de HR sunt livrate se schimba. Organizatiile incep sa profite din plin de progesul tehnologic si de potentialul zonei de servicii (…) Concluzia este ca HR-ul se schimba, cu accent pe livrarea serviciilor intr-un mod mai eficient”, a declarat Tom Keebler, Global Leader HR Service Delivery and Technology practices in cadrul Towers Watson.
Cea de-a 15-a editie a studiului „HR Service Delivery and Technology Survey Report” arata ca patru din zece companii axate pe schimbare se vor muta sau reintoarce in mediul „shared services”, iar una din trei vor aduce servicii aditionale in structurile de shared services existente. Totodata, circa 26% vor apela la outsourcing si pentru alte functii de HR.
Investitii in tehnologia HR
Studiul Tower Watson indica faptul ca in 2012 peste jumatate din organizatii au pastrat un nivel al investitiilor in tehnologia HR similar cu cel din 2011, in timp ce o treime din companii au crescut bugetele, iar 16% le-au redus.
„Este incurajator sa vezi ca nivelul investitiilor in zona tehnologiei HR a crescut consistent in ultimii ani, avand in vedere mediul economic dificil. Dincolo de costurile aferente detinerii si operarii acestor tehnologii, pare ca pentru organizatii tehnologia HR nu este doar o tendinta, ci o investitie care trebuie facuta pentru a-si extinde capabilitatile si pentru a-si imbunatati operatiunile”, a adaugat Tom Keebler.
Potrivit studiului, sistemele de management al talentului si performantei sunt prioritare pentru 40% dintre respondenti.
Stire publicata in revista HR Manager, nr. 24, noiembrie 2012.