Acasa Planeta HR HR Tools Cum devine employee experience cheia unui employer branding de succes 

Cum devine employee experience cheia unui employer branding de succes 

15 min citire
0
0
949

EMPLOYEE EXPERIENCE NECESITĂ O ABORDARE HOLISTICĂ

Experiența angajaților (EX) reprezintă totalitatea interacțiunilor, percepțiilor și emoțiilor pe care un angajat le are în cadrul unei organizații. Definirea experienței angajaților necesită o abordare holistică, interdepartamentală, pentru a asigura coeziunea între experiențele concepute pentru angajați, oferindu-le același nivel de calitate, valori și repere. EX ar trebui să genereze și să mențină conexiunea emoțională a acestora cu organizația, creând engagement și influențând astfel, în mod decisiv, modul în care este perceput brandul de angajator.

EXPERIENȚA ANGAJAȚILOR EVOLUEAZĂ DE LA CE FACE ANGAJATUL LA CINE ESTE ANGAJATUL

Astăzi, angajatul nu mai este privit doar ca resursă umană, ci este onorat ca om. Angajatorii pun accent nu doar pe productivitatea angajaților, ci și pe starea lor de bine; pe lângă beneficii, le oferă și un scop; pe lângă engagement, le asigură conexiune și sentimentul de apartenență; le susțin creșterea existențială, nu doar pe cea profesională. Performanța echipei este mai importantă decât performanța individuală, iar mobilitatea la locul de muncă este mai importantă decât siguranța locului de muncă. Relațiile profunde și autentice, care pun accent pe creștere, conexiune și emoție, sunt mai eficiente decât relațiile tranzacționale. Abordarea standardizată nu mai este suficientă. Calitatea experiențelor pentru angajați poate fi asigurată doar printr-o abordare personalizată, autentică și incluzivă.

EXPERIENȚELE PRESUPUN EMOȚII, SENZAȚII ȘI PARTICIPARE ACTIVĂ

A trăi înseamnă a simți, iar forța unei echipe ține în mare măsură de experiențele pe care angajații le trăiesc împreună.

Oamenii țin minte ce simt și pun preț pe ceea ce fac. Este important ca angajatorii să creeze pentru ei experiențe interactive, prin care să reînsuflețească valorile și să consolideze mesajele cheie ale organizației, să le insufle oamenilor sentimentul de apartenență la comunitate și la cultura organizațională și să inspire unitate și încredere în misiunea lor comună. Experiențele pentru angajați trebuie să deservească un spectru larg de emoții: inspirație, empatie, bucurie, mândrie, inclusivitate, apartenență, încredere, respect, recunoștință, autonomie, împlinire. Astfel, angajații se identifică cu obiectivele companiei și se simt implicați, valorizați și inspirați. Experiența angajaților reprezintă trecerea de la cuvinte la fapte și îndeplinește un rol esențial în consolidarea brandului de angajator.

EMPLOYEE EXPERIENCE DEVINE CHEIA UNUI EMPLOYER BRANDING DE SUCCES

Calitatea experienței angajaților este forța de atracție a talentelor. Fiecare etapă a călătoriei unui angajat într-o organizație poate deveni o experiență – de la formularea propunerii de valoare pentru angajați (EVP) și onboarding, până la comunicarea internă, programele de wellbeing, mutarea într-un nou sediu, evenimentele corporative etc.

Un EVP autentic, relevant și diferențiator se construiește ascultând vocea angajaților, pentru a le înțelege nevoile și așteptările, și se rafinează continuu prin comunicare regulată și ascultarea atentă a opiniilor angajaților.

Oamenii trebuie să se simtă valoroși și apreciați încă din prima zi. Procesul de onboarding va fi construit în jurul noului angajat, pentru ca acesta să se simtă imediat conectat și integrat în organizație. Calitatea experienței crește prin îmbinarea elementelor fizice și digitale, prin dinamism și creativitate.

Comunicarea internă devine o experiență care merge direct la inimă pentru a deschide mintea. Evenimentele de tip podcast, townhall sau talk-show umanizează temele de afaceri, care sunt discutate în mod relaxat. Liderii vorbesc direct și autentic cu angajații, care participă live prin întrebări, sondaje și activări de brand.

Programele pentru starea de bine a angajaților devin experiențe incluzive care generează empatie, încurajează dialogul deschis, consolidează legăturile dintre colegi și generează impact de durată prin diverse tipuri de conținut creativ și interactiv – articole, videoclipuri motivaționale, pastile video de inspirație, sesiuni online de implicare în echipă, tutoriale video, webinarii, podcast-uri, matinaluri live etc.

Schimbarea este solicitantă chiar și atunci când este pozitivă. Astfel, mutarea sau modernizarea birourilor pot fi transformate într-o experiență care să ajute la gestionarea emoțiilor angajaților, pentru a face loc obiectivității. Prin workshop-uri și acțiuni captivante, prin activări online și offline, angajații își pot înțelege și accepta emoțiile împreună, ceea ce le va crește capacitatea de adaptare, deschiderea la nou și încrederea în echipă.

Evenimentele corporative experiențiale îmbină umanul cu tehnologia, sunt interactive, sunt imersive, apelează la toate cele cinci simțuri și generează emoție. Senzația de real-feel astfel creată trezește simțurile și deschide sufletul. Indiferent dacă este vorba despre conferințe, comunicare de strategie, lansări de produs, activări de brand sau festivaluri, organizate fizic, online sau în format hibrid, evenimentele experiențiale sunt memorabile și au un impact de durată.

CUM CREEZI EXPERIENȚE CAPTIVANTE ȘI DE IMPACT PENTRU ANGAJAȚII TĂI

Cunoaște-ți angajații. Cu cât îi cunoști angajații mai bine, cu atât mai eficient vei fi în a crea experiențe captivante pentru ei. Află ce îi motivează, ce îi inspiră, care sunt nevoile lor specifice, ce își doresc, la ce visează, ce îi împlinește, ce valori și ce obiective au.

Adu-i pe lideri aproape de oameni. Implicarea și participarea directă a liderilor la experiențele pentru angajați este vitală pentru ca aceștia să se simtă văzuți și valorizați, energizați și motivați pentru îndeplinirea obiectivelor de business.

Creează experiențe autentice. Fiecare experiență creată pentru angajați trebuie să reflecte cultura și valorile reale ale organizației, conectându-le firesc la valorile, credințele și obiectivele angajaților.

Personalizează experiențele. Impactul experiențelor crește atunci când angajații se regăsesc în activitățile create pentru ei. Oferă-le opțiuni variate și adaptează conținutul și implementarea la preferințele lor, pentru ca toți angajații să se poată bucura de ele.

Apelează la storytelling. Povestea ajunge la inimă, unde cifrele și graficele nu ajung. Spune o poveste autentică și cu sens, cu care oamenii să rezoneze, în care să se recunoască și care să pună în context obiectivele de business. Construiește logic firului poveștii, pentru a capta atenția și imaginația angajaților tăi.

Creează conexiune umană. Creează un cadru care generează colaborare, pentru ca angajații să simtă că fac parte dintr-o comunitate valoroasă. Experiențele împărtășite construiesc echipe puternice și unite.

Generează imersivitate. Îmbină umanul cu tehnologia, folosește elemente vizuale, sonore și tactile care creează senzația de real-feel. Stârnește emoțiile și activează simțurile participanților, pentru că imersivitatea trezește curiozitatea, imaginația, gândirea creativă și spiritul inovator.

Creează interactivitate. Participanții trebuie să se implice activ în experiența pe care ai creat-o pentru ei. Oferă-le oportunități de a explora, de a lua decizii, de a crea și de a influența evenimentele pe care le trăiesc.

Asigură sinergie între echipele de creație și implementare. Echipele de creație și de implementare trebuie să lucreze împreună bine și constructiv, prin soluții care să le susțină reciproc creativitatea, originalitatea și inventivitatea.

Pentru a fi captivante, autentice și de impact, experiențele pentru angajați au nevoie de pasiune, sinergie și de un strop de magie.


Mirela Tănase, Partener Senior, Exploratist – Cu 20 de ani de experiență în dezvoltarea organizațională în diverse industrii și o viziune clară asupra evoluției pieței muncii, Mirela Tănase abordează holistic inițiativele de experiență a angajaților. În 2016 s-a alăturat agenției Exploratist People First. Everyday – agenția de employee experience care a câștigat mai multe premii naționale și internaționale pentru programele de Employer Branding, Comunicare Internă, Diversitate și Incluziune, precum și pentru evenimentele experiențiale create și implementate pentru companii.


Aici puteți vedea un preview al celui mai recent număr al revistei HR Manager.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in HR Tools

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Adina Mărculescu: “Lecția pe care am învățat-o a fost importanța anticipării schimbărilor și a pregătirii pentru situații neprevăzute”

Continental Hotels, unul dintre cele mai cunoscute lanțuri hoteliere din România, reprezin…