Acasa Planeta HR Organisational Development 4 tendinte pe care managerii smart le vor avea in vedere in 2013

4 tendinte pe care managerii smart le vor avea in vedere in 2013

7 min citire
0
0
125

de MIHAELA MATEI

4 idei indraznete care acum cativa ani sunau prea bine pentru a fi adevarat. Idei pornite de la acceptarea, atat de catre angajatori, cat si de angajati, a faptului ca nevoile se schimba si ca ambele parti au de castigat in anumite conditii.

1. „Fun at work” este cheia motivarii

Ca angajati incepem sa valorizam foarte mult acest aspect. Ceea ce trebuie sa intelegem este ca acesta are mai multe laturi: ceea ce fac, cum mi se cere sa fac, cu cine lucrez, unde lucrez etc. Un astfel de mediu este mult mai creativ, „hraneste” cu energie si echilibreaza psihic.

Fiecare angajator ar trebui sa analizeze acest aspect si sa il „traduca” pentru organizatia si industria din care face parte. Pentru unii poate insemna sa redecoreze toate salile de sedinte „in stil hazliu” sau sa amenajeze zone de relaxare. Pentru altii, 20 de sortimente de cafea, 100 de tipuri de ceai si o persoana dedicata, care sa serveasca ceai/cafea la anumite ore din zi, asa cum vedem in India. Sali de masaj, discutii organizate periodic cu personalitati inspirationale pe teme curente, un cos de basket pentru pauza de masa, un dus pentru cei care fac jogging pana la birou… si putem continua. Unde duc toate acestea? Productivitatea muncii suna decrepit, insa este la fel de actuala ca si scrierile lui Caragiale.

2. „Work from home”

Flexibilitatea in ceea ce priveste spatiul in care lucram va ajunge sa defineasca si „cu cine lucram”. Tehnologia curenta de comunicare face acest lucru posibil fara eforturi mari si la costuri rezonabile.

Cum va face acest lucru diferenta? Motivele…le stim cu totii. Poate pentru ca de obicei te trezesti mai tarziu si daca te-ai conecta la 9:00 direct de acasa nu ai mai intarzia la lucru; biroul tocmai s-a mutat si petreci cateva ore pe drum intr-un trafic infernal; lucrezi mai bine de acasa decat in open space; ai o teava sparta si trebuie sa astepti instalatorul; abia ai devenit mamica, ai multe proiecte la care vrei sa participi dar micutul te „restrictioneaza” …

Ca angajat pot decide sa ma alatur unei astfel de companii din ratiuni personale. Ca angajator, daca mediul imi permite, nu am decat de castigat atat in costuri (utilitati, chirii, spatii pentru parcare etc.), cat si in productivitate. Companiile din IT, agentiile de marketing si publicitate, firmele de consultanta, toate pot accesa acest stil de lucru.

3. IT Tools

Azi copiii stiu de la 2 ani cum sa acceseze jocurile din telefonul mobil utilizand touch-screen-ul, iar la 4 ani daca le dai tableta ai ragaz sa gatesti sau sa citesti ceva. Cei mai mari au 2-3 conturi de mail, se joaca in retea, dau „like” cand si la ce au chef. Noi comandam de pe net pentru ca produsele vin direct la birou si nu mai e nevoie sa cautam loc de parcare, iar magazinul e deschis non stop. Daca nu tinem pasul, in cativa ani nu vom mai sti cum sa comunicam, iar felul in care vom lucra va avea de suferit.

Teleconferintele, videoconferintele, conexiunile remote, procesele de arhivare utilizand document management, sistemul de control acces, platile cu ajutorul telefonului mobil sunt doar cateva exemple de solutii. Cum ar fi sa pot plati pranzul la cafetarie cu acelasi card pe care il folosesc pentru a accesa usa de la birou ori cea de la garaj, iar suma de bani datorata sa mi se retina direct din salariu, bineinteles cu acordul meu?

4. „Truth well told”

Castigarea consumatorului prin respectarea promisiunii facute! Producatorii isi vor pierde cota de piata daca imaginea pe care o promoveaza difera de realitate. Consumatorul este experimentat, pretentios si nu mai este dispus sa isi iroseasca resursele, chiar daca e vorba doar de timp, nu numai de bani. Odata pierdut, nu se mai intoarce. Pe scurt, azi castiga cine nu minte.

Brandul Pampers este un exemplu pentru mamici, iar raportul pret calitate a fost pastrat in timp. Gilette este de ani de zile numarul 1 pe segmentul sau. De ce au succes? Cum au rezistat? Au construit constant promisiunea facuta consumatorului si au respectat-o.

 

Mihaela Matei, expert si consultant Exec-Edu

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Roxana Maxim
Incarcati mai multe in Organisational Development

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Câteva noi tendințe în L&D – The Learning Tipping-Point

De Mihai Zânt Activez de peste zece ani în domeniul formării adulților și am avut nenumăra…