Target: tinerii cu varste pana in 30 de ani, fara experienta in munca. Obiectiv: 2.500 de oportunitati profesionale in urmatorii 3 ani, 200 de internship-uri, workshop-uri si seminarii pentru cresterea angajabilitatii. Implementatori: 13 companii cu prezenta in Romania – Nestle, Adecco, Cargill, CHEP, DS Smith, E&Y, Google, Nielsen, Publicis, FM Logistic, Grup Sapte, SPAR BIP si Titan.
Cam acestea ar fi informatiile cheie dintr-un proiect lansat chiar astazi sub titulatura de „Alliance for Youth”. Iata povestea pe larg:
In urma cu un an de zile, va anuntam in editia print a revistei HR Manager ca la nivel european compania Nestle a hotarat sa implementeze un proiect pentru sustinerea angajabilitatii tinerilor – Nestlé Needs YOUth. Obiectivele de atunci erau crearea a 180 de oportunitati profesionale, respectiv 75 de locuri de munca si 105 programe de internship, pana in 2016, si organizarea de workshop-uri, seminarii si intalniri prin care tinerii sa intre in contact cu managementul companiei, cat si cu specialisti care sa ii consilieze cu privire la o viitoare cariera. Dupa aproape 10 luni, cifrele intermediare arata asa: 33 de tineri angajati de Nestle in Bucuresti si 46 in Timisoara (o parte pe pozitii sezoniere, o parte pe pozitii nedeterminate), 12 evenimente de tip Ziua Portilor Deschise, 5 Laboratoare de Student Orientation si 9 intalniri cu managerii companiei.
Doar ca lucrurile nu s-au oprit aici. Dat fiind faptul ca rata somajului in randul tinerilor (17-25 ani) din Europa a ramas ridicata, respectiv la 23%, Nestle a decis sa extinda proiectul la nivel european, inclusiv in Romania (unde rata somajului in randul tinerilor este de 23,6%), invitandu-si partenerii de business sa adere la Alliance for Youth, o platforma comuna prin care vor sa lanseze in urmatorii trei ani peste 2.500 de oportunitati profesionale destinate tinerilor romani. Iar semnatarii aliantei in Romania sunt cei mentionati in primul paragraf. Cele 2.500 de oportunitati profesionale se vor regasi in domenii precum productie, logistica, distributie, comunicare, vanzari, marketing si finante, iar marea parte a internship-urilor vor fi platite.
Ca mod de desfasurare, lucrurile nu sunt inca perfect stabilite, dar stim sigur ca cele 13 companii vor colabora indeaproape si ca initial aplicatiile tinerilor vor fi centralizate la Nestle. Oricum, vom urmari proiectul si va vom tine la curent cu operationalul din spate 🙂