Agenda HR — 12 September 2019

Un trend care începe să prindă din ce în ce mai mult în România, munca la domiciliu este preferată atât de generația Millennials, cât și de mămici care doresc să păstreze un echilibru între viața de familie și cea profesională.

Unul dintre avantajele lucrului la domiciliu este flexibilitatea, deoarece îți poți stabili singur programul de lucru. Munca la domiciliu este reglementată în Codul Muncii prin articolele 108,109 și 110. Dacă te atrage ideea de a lucra de acasă este bine să cunoști legislația și să știi atât avantajele, cât și dezavantajele unui asemenea job.

Pentru o înțelegere cât mai clară citește rândurile de mai jos:

1. Tu stabilești programul

Poate printre motivele principale pentru care multe persoane aleg munca de acasă se numără și flexibilitatea orelor de muncă. Tu ești cel care îți stabilește programul, angajatorului revenindu-i dreptul de a te verifica în condițiile stabilite prin contract și acceptate de ambele părți.

Cu toate acestea, încearcă să fii cât mai organizat cu timpul tău și organizează-ți taskurile în funcție de partenerii și clienții tăi.

2. Contractul de muncă

Dacă îți desfășori activitatea acasă trebuie să știi că legislația în vigoare acceptă să închei contractul individual de munca atât pe perioadă determinată, cât și pe perioadă nedeterminată, în condițiile legii.

Fii atent la clauzele pe care angajatorul le poate trece în contractul de muncă și nu îl semna până nu ești lămurit în privința acestuia. De asemenea, angajatorul are obligația de a-ți asigura siguranța la locul de muncă, training și informare, dar și instrumentele necesare pentru a-ți îndeplini sarcinile.

3. Ce conține contractul individual de muncă sau CIM

Un CIM care presupune lucrul la domiciliu trebuie să conțină în primul rând prevederea expresă că angajatul lucrează de acasă, dar și un program prin care angajatorul își exercită dreptul de a verifica activitatea angajatului și modul în care se va desfășura verificarea lui.

Pe lângă asta, contractul individual de muncă mai presupune următoarele:

  • Identitatea părților;
  • Funcția conform specificației clasificării ocupațiilor din România;
  • Domiciliul angajatului;
  • Modul de evaluare a activității profesionale a salariatului;
  • Data exactă de la care contractul își va produce efectele;
  • Durata concediului de odihnă;
  • Condițiile acordării preavizului și durata acestuia;
  • Salariul de bază;
  • Durata perioadei de probă.

Un dezavantaj pe care îl prezintă lucrul de la domiciliu este că nu beneficiezi de socializare sporită, munca în colectivitate fiind un bun remediu pentru singurătate. Pentru un introvert, jobul de acasă este nimerit, dar dacă îți place să lucrezi în echipă s-ar putea să te obișnuiești mai greu cu acest stil de muncă.

Photo credit: Shutterstock

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply