HR Tools — 22 September 2021

Pentru a vedea care e percepția asupra muncii hibride în țara noastră, Constantin Pescaru, coordonator al Revistei HR Manager, a stat de vorbă cu câțiva directori de HR despre avantajele sistemului de lucru hibrid și despre cum pot fi reduse dezavantajele la minimum.

Continuăm suita materialelor cu Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager Nestlé Romania.

irina-siminenco„O PROVOCARE A NOULUI MODEL DE MUNCĂ HIBRID A FOST INTEGRAREA NOILOR ANGAJAȚI. DAR NE-AM ADAPTAT, AJUNGÂND LA UN TIP HIBRID, UNDE INTERACȚIONĂM FAȚĂ ÎN FAȚĂ, DAR ȘI ONLINE CU NOII COLEGI” – Irina Siminenco

CUM A SCHIMBAT MUNCA DE ACASĂ ÎN PANDEMIE MODUL DE RAPORTARE A ANGAJATORILOR LA ACEST TIP DE MUNCĂ, ÎN CONDIȚIILE ÎN CARE PÂNĂ ÎN 2020 MULTE ORGANIZAȚII VEDEAU ACEST LUCRU CA PE UN BENEFICIU ȘI NU CA PE O NECESITATE? DAR A ANGAJAȚILOR?

Nestlé, lider mondial în industria alimentară, și-a luat angajamentul de a îmbunătăți calitatea vieții consumatorilor în fiecare zi, în întreaga lume, oferindu-le o varietate de produse, ca parte a unui stil de viață sănătos. Nestlé are în centrul tuturor acțiunilor și proiectelor sale respectul: respect pentru noi înșine, respect pentru ceilalți, respect pentru diversitate și respect pentru viitor. Având în minte aceste valori, ne-am concentrat toate eforturile și acțiunile încă de la debutul pandemiei pentru adaptarea politicii de telemuncă și flexibilitate în muncă în direcția protejării sănătății colegilor noștri, a familiilor și a comunităților în care activăm. Toți colegii au avut la dispoziție instrumentele necesare pentru a facilita lucrul de la domiciliu. Folosind platforma online „Deskovery“, angajații Nestlé pot selecta în prealabil un loc la birou, fără a depăși numărul maxim admis impus de normele de protecție și siguranță.

Pentru a păstra interacțiunea cu colegii, echipele au periodic planificate activități virtuale atât formale (legate de proiecte, planificare și strategie de business), cât și informale (de exemplu: Cafeaua de dimineață, Cafea cu un manager de top, Sesiuni scurte de teambuilding la finalul săptămânii de lucru). Soluțiile tehnologice de la Microsoft Teams și Microsoft Whiteboard ne-au ușurat interacțunile în această perioadă. Pentru a avea un model de raportare, lunar organizăm întâlnirea virtuală „All hands on deck“, unde fiecare echipă își prezintă rezultatele de business, proiectele de succes, noii angajați și actualizări ale programelor interne. Am pus la punct un sistem prin care în permanență solicităm și primim feedback de la angajați și manageri referitor la provocările noii realități (de exemplu: Work from Home Survey in COVID Time, Nestle & I Survey).

De asemenea, am profitat de această situație de pandemie pentru a ne renova biroul. Noul concept de birou se bazează pe o organizare mai dinamică ce încurajează colaborarea, creativitatea și răspunde nevoii de adaptare la un mediu în continuă schimbare, de la o zi la alta. Avem birouri ergonomice, care se pot regla și angajații pot lucra stând jos sau în picioare. Avem locuri de întâlniri pentru două persoane sau pentru mai multe, săli de conferință sau locuri unde poți vorbi liniștit la telefon fără a deranja colegii.

CE ALTE CONCLUZII DESPRE LUCRATUL DE ACASĂ AȚI TRAS DUPĂ UN AN DE PANDEMIE?

Pentru a preîntâmpina situațiile dificile, am organizat traininguri pe tema „Stres și reziliență“, prin care angajații Nestlé au putut descoperi modalități de a face față situațiilor cu care se pot confrunta în aceste vremuri. Am organizat sesiuni în direct sau înregistrate cu teme precum: Nutriție pentru creșterea imunității, Exerciții fizice pentru dimineață, Viața alături de animalele de companie, Gătitul cu copiii, Sănătate mintală. Pentru a evita ca unii colegi să se simtă singuri, în pachetul de servicii medicale oferite angajaților le avem incluse și pe cele de consiliere psihologică. În cadrul unei sesiuni, în mod anonim, angajații pot discuta cu un profesionist dificultățile emoționale cu care se confruntă. De asemenea, lucrăm la platforma „Minds up“, prin care angajații pot apela la specialiști în domeniul psihologiei pentru a-și înțelege, exprima și gestiona emoțiile în această perioadă atât de tensionată.

CUM VEDEȚI TRANSFORMAREA MUNCII ÎN VIITORUL APROPIAT? S-AR PUTEA AJUNGE LA UN MODEL HIBRID?

În mod sigur, oamenii s-au adaptat și au găsit avantaje în a lucra de acasă, așa că majoritatea angajatorilor vor trece la acest model în viitor, chiar și după terminarea pandemiei. De asemenea, și înainte de pandemie erau companii care le permiteau angajaților să lucreze de acasă o dată sau de două ori pe lună, lucru care era foarte apreciat de angajați. Majoritatea companiilor se gândesc deja la un mod în care să îmbine lucrul de la birou cu lucrul de acasă, pentru a-și păstra angajații.

CONCRET, CONDUCEREA COMPANIEI A LUAT O DECIZIE ÎN LEGĂTURĂ CU ÎMBINAREA MUNCII DE ACASĂ CU CEA DE LA BIROU? DACĂ DA, CARE AU FOST FUNDAMENTELE?

La Nestlé am mers mereu pe abordarea de tip „monitorizare și adaptare“. Totodată, am cerut și inputul angajaților. Pentru noi, în viitor ar putea fi un scenariu 3-2-2, în care angajații pot opta să lucreze trei zile la birou, două de acasă și restul fiind zile libere. În continuare vom pune accentul pe flexibilitate, pe nevoile individuale și pe specificul fiecărui departament.

CARE SUNT PROVOCĂRILE MUNCII HIBRID? DAR AVANTAJELE?

O provocare a noului model de muncă hibrid a fost integrarea noilor angajați. Dar ne-am adaptat, ajungând la un tip hibrid, unde interacționăm față în față, dar și online cu noii colegi. Leszek Wacirz, directorul companiei Nestlé, face cunoștință cu noii angajați încă din prima zi de muncă. Pe o platformă online, angajații noi pot accesa atât trainingurile dedicate pentru perioada de integrare, cât și pe cele specifice departamentului din care fac parte. Printre avantajele lucrului de acasă am putea menționa faptul că productivitatea oamenilor nu a scăzut lucrând de acasă, colegii au petrecut mai mult timp în familie, precum și faptul că pierdem o oră sau două în trafic, sau mergând de la o întâlnire la alta.

CÂT CONTEAZĂ PENTRU ANGAJAȚI SĂ AIBĂ PARTE DE ACEASTĂ FLEXIBILITATE?

Pentru colegii noștri a fost foarte importantă această flexibilitate, pentru că le-a dat posibilitatea de a petrece mai mult timp de calitate cu familia, cu copiii sau descoperind pasiuni noi, de la sport, gătit și până la pictură și muzică.

CÂT DE UȘOR LE ESTE ANGAJATORILOR SĂ OFERE ACEASTĂ FLEXIBILITATE?

Noi, la Nestlé, ne-am bazat pe trei valori importante în această perioadă atipică: reziliență, adaptabilitate și agilitate. Așa că am accelerat adoptarea noilor tehnologii de comunicare virtuală, pregătind programe de instruire rapidă pentru utilizatori. Toți colegii au la dispoziție laptopuri, tablete care răspund nevoilor din perioada actuală. Cultura organizațională Nestlé este bazată pe colaborare și respect, valori care au contribuit la adoptarea rapidă a soluțiilor, fără a avea impact negativ în activitatea noastră zilnică.


HRMnr66micAcest material a fost publicat în

Revista HR Manager cu numărul 66.

Consultați un preview aici.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply