Planeta HR — 25 June 2019

Se vorbește adesea despre cultura de organizație, însă de multe ori subiectul este tratat teoretic sau contemplativ. Mai exact, sunt conturate două direcții în această discuție: una axată pe analiză, pe interpretarea culturii și pe justificarea ei (care sunt explicațiile pentru care cultura unei organizații este așa cum este), iar alta, pe acțiune, pe înțelegerea profundă a mecanismelor care determină și susțin cultura unei organizații, pentru schimbarea acestora sau pentru acționarea lor în direcția dorită.

de Eugenia Mihalcea

Care sunt principalele probleme întâmpinate în procesul de recrutare în ultimul an?

În funcție de pozițiile pe care le căutăm și zonele unde avem disponibile poziții libere, întâmpinăm provocări diferite în procesul de recrutare. De exemplu, în orașele mari, atunci când suntem în căutarea unui Asistent de Vânzări, este mai greu să-i identificăm pe candidații potriviți. Există și situații în care aceștia nu ajung la interviu.

În ce măsură, dacă ați recrutat în provincie, ați observat diferențe față de marile orașe? Ce găsim în teritoriu?

În orașele mici provocarea cea mare este să găsim candidați talentați, deoarece aceștia sunt, în mare parte, plecați în orașele mari. Aici toți cei pe care îi invităm la interviurile de angajare vin, iar uneori ni se întâmplă să se prezinte pentru un interviu chiar și candidați pe care nu i-am invitat. Sunt cazuri în care oamenii care au trecut interviul de angajare sunt cei care au venit direct la interviu, cu CV-ul în mână. În orașele mici sunt mai puțini candidați pentru o poziție decât în orașele mari.

Care este dinamica recrutării pentru corporate? Dar pentru zona de producție, servicii etc?

În zona de Head Office angajații noștri sunt în general mai stabili, iar fluctuația de personal este mult mai mică, chiar tinde spre zero. De asemenea, la Head Office nu avem foarte multe poziții, deoarece foarte multe activități sunt coordonate de JYSK Nordic.

Pe partea de Retail putem vorbi despre o dinamică mai mare a recrutării, fluctuația de personal în această zonă este mai ridicată. Avem foarte multe poziții de entry-level pentru magazine și, pentru că suntem în proces de expansiune, toți colegii talentați promovează pe poziții superioare, lăsând astfel libere posturile entry-level.

De unde luați oameni?

Suntem deschiși și angajăm candidați din orice domeniu de activitate. Ceea ce ne dorim de la viitorii noștri colegi este să se potrivească cu valorile noastre, să își dorească o carieră în Retail și să le placă interacțiunea cu clienții.

Mai sunt site-urile de joburi utile? Suficiente?

Conform studiului pe care l-am efectuat în decembrie 2017 pentru a afla mai multe despre potențialii candidați, site-urile de joburi sunt în continuare principala sursă de căutare a locurilor de muncă. Studiul nostru a fost realizat în mai multe țări unde activează JYSK Nordic, iar rezultatele nu au fost asemănătoare. În alte țări, site-urile de cariere ale companiilor sunt cele pe care candidații le preferă atunci când aplică. Și site-ul nostru de angajări, cariere. JYSK.ro, a înregistrat în ultima jumătate de an o creștere a numărului de vizitatori și aplicanți.

Tinerii sunt plecați în străinătate, cei care au rămas nu sunt întotdeauna dornici să muncească. Ați întâlnit această situație? Ce oferiți candidaților pentru a-i convinge? Cât contează brandul de angajator în acest context?

Noi ni-i dorim pe acei candidați care vor să muncească, să evolueze și să acumuleze cunoștințe noi în permanență. Încercăm să îi readucem în țară și să îi susținem pe cei care au plecat. De exemplu, avem mai mulți colegi care au lucrat între 5 și 10 ani în străinătate și au decis să se reîntoarcă în România. Unii colegi care s-au angajat la JYSK după ce s-au întors în România ne-au mărturisit ce apreciază la JYSK: faptul că în compania noastră toată lumea este respectată, indiferent de poziție. Una dintre valorile la care ținem foarte mult este dreptul și datoria de a-ți spune părerea.

Ce previziuni aveți pentru 2019 în privința recrutării?

Și în anul 2019, JYSK va deschide aproximativ 150 de poziții noi, pentru că plănuim să inaugurăm noi magazine. Acest lucru înseamnă că, pentru noi, anul 2019 va avea la fel de multe provocări ca anul precedent în privința recrutării.

SIMONASIMONA CARP

HR MANAGER JYSK ROMÂNIA & BULGARIA

 

 

Comentarii

Share

About Author

Revista HR Manager

(0) Readers Comments

Leave a Reply