Planeta HR — 27 October 2021

„Cea mai remarcabilă trăsătură a locului de muncă modern nu are nimic de a face cu computerele, automatizarea sau globalizarea. Ea constă în credința larg răspândită că munca ar trebui să ne facă fericiți.– Alain de Botton

În fiecare an, Gallup realizează un studiu în SUA despre fericirea ca plăcere la locul de muncă, întrebând cât de mult ne place ceea ce facem, cât de mult ne încântă meseria noastră. Rezultatele sunt cu totul surprinzătoare întrucât în ultimele două decenii, procentul celor care se declară „complet satisfăcuți” a crescut de la 41% în 2001 la 55% în 2019. Mai mult decât atât, în 2020, în pofida faptului că, în mare măsură, munca s-a transformat în telemuncă, 89% dintre americani au declarat că sunt „complet” sau „oarecum” mulțumiți de job-ul lor.

Am putea considera această statistică surprinzătoare dacă ne imaginăm că fericirea în muncă înseamnă să avem job-ul ideal, cel în care talentele și abilitățile noastre definitorii se întâlnesc cu propriile pasiuni și idealuri, în care, firește, avem un câștig financiar substanțial și față de care trăim o serie de emoții pozitive de bucurie, adică suntem entuziasmați, încântați să-l desfășurăm zi de zi. Firește că 90% dintre noi nu avem parte de așa ceva…

Numai că această opinie, credință despre fericirea în muncă, implicitdespre idealizarea job-ului care să ne facă fericiți se bazează pe o neînțelegere a ceea ce ne aduce satisfacție la locul de muncă. Pentru că, așa cum ne spune Arthur C. Brooks, pentru a fi fericit la locul de muncă, nu este necesar să avem o slujbă „fascinantă”, plină de mistere și de surprize la tot pasul, un job care să ne exprime o valorificare înaltă a potențialului nostru intelectual și creativ sau a realizărilor noastre educaționale și nici nu presupune să câștigăm o căruță de bani.

Continuarea materialului scris de Dorin Bodea o găsiți aici.


Dorin Bodea este licențiat în psihologie și sociologie și are un master în managementul administrării afacerilor. Este doctor în economie la Institutul Național de Cercetări Economice din cadrul Academiei Române, specializarea management. De asemenea, este doctor și în sociologie la SNSPA. Dorin a înființat și conduce din 2005 compania Result Development, specializată în servicii de consultanță, cercetare, training și coaching în domeniul managementului și dezvoltării afacerilor. De asemenea, Dorin a înființat și conduce din 2005 compania de executive search, Mentor’s Search.

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply