Acasa Agenda HR Cum construim organizații Human Centric Design în perioada pandemiei și nu numai

Cum construim organizații Human Centric Design în perioada pandemiei și nu numai

12 min citire
0
0
132

Revista HR Manager a organizat, cu sprijinul Humanistic, în zilele de 20-21 OCTOMBRIE 2021, între orele 14:00-17:00, ediția a X-a din seria de evenimente online FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA VIITORULUI cu tema HUMAN CENTRIC DESIGN.

În această ediție temele discutate au fost pe de o parte, organizația construită pe cifre și tehnologie pentru eficiență: cum dezvoltăm organizația pornind de la Big Data, Artificial Intelligence, aplicate la Employee Data? Pe de altă parte, organizația construită pe premisele unui nou tip de leadership, mult mai conștient, ce pune în mijloc starea de bine și echilibrul angajatului prin construirea de relații sănătoase: Coaching Culture, The Culture of Trust – Cultura încrederii.

Ideile și inițiativele aduse în discuție au fost întărite de studii și proiecte prezentate de invitații evenimentului. În timpul evenimentului am vorbit despre:

  • Cum construim organizații Human Centric îmbinând datele, tehnologia, chatbots, munca eficientă, cu premisele umanității: cultura încrederii?
  • Cum recrutez folosind Big Data? Dar cum schimb procesul de recrutare oferind o experiență caldă și unică în timpul interviului?
  • Cum automatizez procese repetitive pentru eficiența business-ului, dar cum reușesc să fac asta pregătind terenul prin programe de development de mindset digital al angajaților?
  • Cum arată indicatorii de sănătate organizațională în “chart-uri” pe masa leaderilor și de ce informații au ei nevoie despre oameni?
  • Cum măsor dinamica în organizatie în work from home?
  • Cum protejați încrederea în munca la distanță?
  • Echilibrul și Sănătatea emoțională a angajatilor.

Discuția din panelul primei zile a fost centrată pe tema „Cum construim organizații Human Centric Design”.

La discuție au luat parte Judith Kis, HR Director și Logistics Director Groupama Asigurări România, Cristina Lupu, Head of Culture& Transformation, Softelligence, Daniel Adumitrăchioaiei, HR Director, Grupul TeraPlast. Panelul a fost moderat de Iulia Buciuman, Managing Partner HUMANISTIC.

În prima parte a discuției fiecărui invitat, aceștia au prezentat detalii despre companii și despre ei ca persoane, ca profesioniști și au încheiat cu răspunsul la înrebarea „ce înseamnă Human Design?” pentru ei.

Iată ideile principale:

  • Ce înseamnă Human Design pentru fiecare dintre invitații panelului
  • Trebuie să discernem, să vedem ce se potrivește pe piața din România.
  • În Reusrse umane avem zona de legată de oameni și trebuie să mergem într-acolo, să comunicăm, să vedem ce este bine pentru ei.
  • Strategia de talente.
  • Ce reprezintă omul pentru leadership?
  • Human Design îți arată cum să rezolvi anumite probleme din organizație, cum să implementezi anumite proiecte în organizație, privindu-le prin lentila colegilor.
  • Trebuie să facem strategii care să se bazeze pe oameni, împreună cu oameni.
  • Să nu mai existe șefi, să existe lideri
  • Comunicarea este cuvântul cheie și de aici pornim spre toate procesele
  • Care ar fi o dovadă de Human Design pentru fiecare companie prezentă în panel
  • Poziționarea „People first” – discuții informale ale departamentului de HR cu oamenii – Softelligence
  • Employer branding – campanie Groupama. – Atâta vreme cât ai mai multe plusuri decât minusuri și nu faci eforturi pentru a arăta o mască perfectă, este bine să vii cu tot ce ai, cu tot ce ești. Integrarea dorințelor personale în cele profesionale – atâta timp cât nu există doar o minte critică, lucrurile se mișcă înspre bine.
  • Strategiile trebuie adaptate nevoilor companiei
  • Transformarea unei echipe a dus la o mai bună coordonare
  • Comunicarea cu angajații a fost pe primul plan, mai ales în ultima perioadă, pentru Grupul TeraPlast
  • Au instalat televizoare pentru a oferi detalii despre companie, despre cum se citește un fluturaș de salariu, despre metode de prevenție în perioada pandemică și nu numai
  • Fiecare membru al echipei de HR a fost în diferite departamente de producție pentru a discuta cu angajații, obținând astfel feedback pentru a rezolva eventualele situații neplăcute sau pentru a îmbunătăți procesele, strategiile companiei
  • Au fost lucruri care nu au mers bine în companie? Ei bine, invitații din panel au spus că au întâmpinat diverse situații dar comunicarea a fost cheia rezolvării.
  • Atunci când implementăm un proiect trebuie să includem toate segmentele de lucru pentru a face ca totul să fie funcțional
  • Fiecare echip de lucru este diferită și trebuie luate decizii în funcție de cadrul necesar desfășurării activității
  • Încurajăm greșelile pentru a evolua
  • Un profesionist nu evoluează pentru că intervine teama de insucces
  • Oamenii trebuie încurajați în a-și spune părerile, ideile
  • Dezvoltarea leadershipului, ce înseamnă să fii CEO, să te reinventezi

Aici puteți viziona discuția integrală.

În cea de-a doua zi a evenimentului au încercat să răspundă la întrebarea „Cum construim organizații Human Centric”, Simona Fuchilă, HR Director, Emerson, Mihaela Voinea, Regional HR Business Partner, Leroy Merlin și  Diana Năstase, HR Director, Flextronics. Moderatorul panelului a fost Mihai ZÂNT – Business Coach, Managing Partner HUMANISTIC.

Panelul din a doua zi a început, așa cum v-am obișnuit deja, cu prezentările participanților la discuție și a companiilor din care fac parte.

Ideile principale despre care s-a vorbit sunt următoarele:

Leroy Merlin – suntem o organizație destul de descentralizată cu focus constant pe self-leadership și colaborare.
Human Design înseamnă nu numai individul, cât și tot ceea ce înseamnă obicetivul nostru.
De la leadership soft la leadership comun, adică fiecare angajat să fie un lider, să se comporte ca un lider
Design thinking – un mod de a lucra
Comunicarea cu angajații, ascultarea empatică a dus la o schimbare majoră, pornind de la certitudini spre curiozitate
Emerson – ce înseamnă employee engagement
Structura employee engagement – leadership, trust, career
Comunicarea simplă cu elemente de complexitate majoră
Canalele de comunicare între generații implementate prin ghidul de comunicare adaptat companiei
Employee experience – ce învățăm de la angajații noștri pentru a putea vedea ce se poate dezvolta în plus față de ce au deja
Flextronics- contextul de astăzi este unul nefavorabil, cu multe schimbări care aduce totuși și o transformare plină de oportunități de schimbare în bine
Așteptările sunt diferite, fie că vorbim despre clienți, fie că vorbim despre dezvoltatori
Organizațiile trebuie să fie preocupate de bunăstarea angajaților
Responsabilizarea este una din ce în ce mai mare în momentul de față
Schimbarea comportamentelor organizațiilor
Învățarea continuă, auto-educație, adaptare, respectarea angajamentelor – printre cele mai importante comportamente expuse și promovate în companii
Cultura organizațională, importantă în schimbarea companiei și a comporatmentului angajaților
Valori promovate în companii
Proiecte concretizate și reacții ale oamenilor în perioada pandemiei

Aici puteți viziona discuția integrală.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Avantajele muncii în sistem hibrid și rolul tehnologiei ca deschizător de granițe

Înainte de pandemie, lucrul de acasă era o practică puțin întâlnită – în România, cel puți…