Planeta HR — 13 January 2021

Angajatul, pe primul loc

de Constantin Pescaru

„În Provi (n.r. Provident), în toate deciziile pe care le luăm, punem angajatul pe primul loc, chiar dacă nu toate deciziile sunt ușor de luat uneori. HR-ul în Provi este unul dintre factorii importanți de decizie, suntem parteneri egali pentru toate funcțiunile și nu există decizii care se iau legat de oameni în care noi să nu fim implicați. Avem multă susținere din partea CEO-ului, care vede HR ca una din cele mai importante funcțiuni din companie, și asta ajută enorm de mult“, spune Marius Ciurariu,HR Director, Provident.

El susține că indiferent dacă bugetele au fost mai generoase sau mai puțin generoase, s-au gândit întotdeauna ce pot face pentru a pune omul pe primul loc, în ce merită să investească în așa fel încât să facă lucruri care să le aducă bucurie angajaților: „Organizăm des forumuri cu ei în care aflăm ce își doresc, în fiecare lună comunicăm cu toți angajații progresul și unde suntem cu rezultatele, iar ceea ce noi am învățat este faptul că o comunicare deschisă și transparentă reprezintă cheia pentru a construi credibilitatea echipei de conducere“.

În această organizație, oamenii vorbesc deschis despre măririle salariale, beneficii, programe de dezvoltare, și află de la conducere ce se poate face din lucrurile pe care și le doresc și ce nu. „Iar atunci când avem rezultate bune, îi răsplătim cu programe dedicate lor, cum a fost Festivalul Provident sau prima de Crăciun“, mai spune Marius Ciurariu.

Employee experience

Pentru un angajator, elementul diferențiator este „employee experience“, adică ce experiență îi creezi angajatului tău la locul de muncă, spune Diana Ghiță, Director de Resurse Umane. Ea crede că e nevoie de aplicarea unei politici sociale corecte.

În plus, pentru angajat contează foarte mult și care este propunerea de valoare cu care compania vine către el:

  • pachet salarial
  • oportunități de dezvoltare
  • mod de lucru
  • modelul de leadership etc

Omul, piesa centrală a organizației

Carlo Albini, Head of People and Organization, Enel România, spune că relațiile interumane reprezintă una dintre cele mai importante valori ale companiei. Plasarea angajatului ca element central face parte din strategie și are un impact direct asupra rezultatelor afacerii.

Pentru a sprijini această direcție, ei promovează un model de conducere al celor care servesc (servant leadership), care trebuie să creeze un mediu psihologic prielnic tuturor pentru a-și îndeplini sarcinile. „Liderii trebuie să fie capabili să acționeze ca parteneri ai echipei lor și să îi ajute pe toți angajații să lucreze, sprijinindu-i pe aceștia să își găsească drumul în cadrul organizației, încurajând și rotațiile de personal pe posturi.

Este important să învățăm din greșeli și să uităm de cultura eșecului.

Feedbackul deschis este, de asemenea, un instrument important care ne permite să mergem mai departe și să ne îmbunătățim activitatea. Acest lucru va permite competențe și acțiuni care vor avea impact asupra motivației și implicării angajaților noștri. Liderii ar trebui să aibă și rolul de coach, conducându-și echipele să execute strategii de afaceri care schimbă viitorul. La fel de important, ei trebuie să își conducă echipele cu empatie și creativitate“, punctează acesta.


 

Acest material a fost publicat în ediția cu numărul 63 a Revistei HR Manager.

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply