Management — 13 April 2021

Iată câteva sfaturi utile despre felul în care formarea și dezvoltarea angajaților pot ameliora nivelul de implicare a angajaților dumneavoastră și pot genera beneficii imense pentru organizația dumneavoastră în această perioadă dificilă.

Promovați o cultură a învățării solidă

Cel mai important, stabiliți tipul de cultură a învățării pe care doriți să o promovați în rândul angajaților care își desfășoară activitatea prin telemuncă. Este de la sine înțeles că aceasta trebuie să fie armonizată cu viziunea, valorile și obiectivele companiei. De asemenea, trebuie să fie perfect aliniată cu strategia dumneavoastră de creștere a ratei de implicare a angajaților.

Faceți în așa fel încât să comunicați clar și răspicat informațiile legate de cultura învățării vizată, pentru ca angajații să știe la ce să se aștepte. Așadar, să presupunem că doriți să încurajați o cultură a inovației. În acest caz, ar trebui să concepeți o strategie de learning & development care să îi încurajeze pe angajați să gândească neconvențional, să împărtășească idei și să se asculte unii pe alții.

Oferiți-le angajaților ceva față de care să se simtă implicați

În cazul fiecărui program de L&D, puneți-vă următoarea întrebare: „Concret, în ce le cereți angajaților să fie implicați?”.

Pentru a conferi succes parcursului de învățare, trebuie să le oferiți oamenilor ceva cu care se pot identifica și în care să se implice. Angajații nu vor considera utile sesiunile de instruire, dacă nu simt că sunt implicați în acestea. Încercați să umanizați materialele de instruire și grupați conținutul în jurul comportamentelor și obiectivelor bazate pe valorile angajaților. Cel mai important este să plasați valorile companiei în centrul tuturor eforturilor de learning & development.

Acestea fiind spuse, microlearning-ul este o alegere fantastică dacă doriți să creșteți calitatea programelor dumneavoastră de learning & development. Managerii și formatorii pot beneficia de o multitudine de misiuni de formare disponibile pe platformele de microlearning pentru a crea experiențe digitale superioare, care presupun un nivel ridicat de implicare pentru angajații lor. Este momentul ideal să vă invitați echipele să pătrundă în lumea poveștilor, întrebărilor, testelor, chestionarelor, clipurilor, imaginilor și punctelor de vedere, pe o platformă de microlearning, precum Code of Talent!

Valorificați puterea tehnologiei

Este de o importanță crucială să utilizați tehnologia ca pe un facilitator pentru formarea și dezvoltarea angajaților în lumea digitală modernă. Prin stabilirea unor obiective culturale și comportamentale specifice, puteți pune bazele unui proces de învățare de succes. Deoarece angajații moderni au tendința de a identifica semnificații în orice, este bine să faceți programul de învățare relevant tehnologic în vederea îndeplinirii obiectivelor pe termen lung.

Aici intervin platformele bazate pe crearea experiențelor digitale de învățare (Learning Experience Platforms, LXP). Concepute să crească rata de implicare a angajaților din diferite surse, aceste platforme ajută cursanții să identifice conținutul potrivit la momentul potrivit și permit colaborarea la nivelul întregii organizații. Aceste aspecte sunt în deplină concordanță cu nevoile, preferințele și așteptările “telesalariaților”.

Platformele bazate pe microlearning sunt cele mai populare în lumea modernă a învățării digitale. Aceste platforme orientate spre cursant oferă un ritm alert de învățare, dar conceptele sunt accesibile și ușor de înțeles. Angajații pot să studieze orice vor pe dispozitivul pe care vor.

Pe deasupra, microlearning-ul este adaptat cel mai bine pentru accesarea de pe dispozitive mobile, deoarece cursanții pot avea acces la conținut în orice moment și de oriunde, în mod confortabil. De asemenea, cantitățile mici de informații sunt extrem de ușor de actualizat și sunt perfecte pentru creșterea motivației cursantului.

Nu este de mirare faptul că organizațiile își exploatează resursele tehnologice pentru a concepe procese de microlearning captivante pentru angajații lor în timpul pandemiei.

Sfat important: Asigurați-vă că înțelegeți nevoile și interesele publicului dumneavoastră înainte de a intra  în lumea gamificării, forumurilor de discuții și medaliilor. Deși este foarte bine să utilizați mai multe canale, trebuie mai întâi să evaluați perspectivele înainte de a introduce canale noi.

Câștigați încrederea angajaților și învățați de la aceștia

Un motiv pentru un nivel redus al implicării angajaților poate fi mentalitatea potrivit căreia formarea este doar o pierdere de timp. Pentru a o schimba, trebuie să câștigați încrederea angajaților dumneavoastră în procesul de L&D. Ar fi util să poziționați mesajul în contextul îmbunătățirii condițiilor de muncă și dezvoltării profesionale a acestora, ajutându-i să dobândească skill-uri noi pentru a face față lucrului de la distanță.

Cea mai bună soluție în acest sens este să le adresați întrebări oamenilor și să îi ascultați. Deși poate aveți la dispoziție date de cercetare care arată ce tip de conținut este preferat în formarea internă, nimic nu este mai bine decât să aflați ce și când au nevoie angajații dumneavoastră. Mulțumită tehnologiilor moderne, puteți reacționa rapid la feedbackul lor și le puteți oferi o experiență de învățare personalizată.

Potrivit ediției din 2018 a studiului Global Talent Trends, 51% dintre angajați doreau opțiuni de lucru mai flexibile, care să îi ajute să mențină un echilibru pozitiv între muncă și viața personală. Este de reținut faptul că flexibilitatea poate îmbrăca și forma instruirii interne. Cursanții moderni doresc să învețe oricând și oriunde vor, în funcție de programul lor. Prin urmare, este bine să îi întrebați pe angajați ce și cum le place să învețe.

De asemenea, trebuie să aveți în vedere să le oferiți angajaților ocazii de formare practică. Învățarea nu trebuie să fie neapărat percepută sub formă de lecții. Puteți să îi conferiți un caracter captivant și atractiv prin utilizarea unor diferite formate de conținut și instrumente și resurse de microlearning. Trebuie să schimbați mentalitatea angajaților și să le dovediți că sesiunile de formare pot fi și distractive, dar și instructive!

Formați lideri și manageri

Mulți angajatori nu își dau seama că managerii și liderii pot avea un rol decisiv în ceea ce privește rata de implicare, satisfacția și retenția angajaților. Prin oferirea de oportunități de formare comportamentală și pe bază de performanțe, puteți face în așa fel încât acești lideri să fie bine pregătiți pentru a satisface nevoile echipelor lor și să promovați cultura dorită la locul de muncă.

Aveți în vedere învățarea socială

Pentru a crește rata de implicare a telesalariaților, trebuie să oferiți oportunități de formare flexibile. Ideea este să încurajați oamenii să fie mai implicați, să colaboreze și să se sprijine reciproc atunci când lucrează de acasă. Aici intervin, ca o necesitate, platformele de învățare socială. Deși toată lumea practică telemunca, este bine să arătați flexibilitate și să oferiți oportunități de învățare informală, acolo unde este posibil.

După ce înființați un forum de studiu, stârniți entuziasmul tuturor și puneți accent pe interacțiuni și discuții. De asemenea, atunci când introduceți noi resurse de învățare, asigurați angajaților posibilitatea de a aprecia, distribui și comenta conținutul cu ușurință. Acest lucru va crește gradul de motivare, îi responsabilizează pe angajați și le permite să le ofere feedback colegilor. Până la urmă, acesta este sensul învățării sociale!

Concluzii

Sunteți gata să creșteți rata de implicare și performanțele angajaților prin intermediul formării și dezvoltării, atât pe durata pandemiei, cât și în lumea de după aceasta?

Nu mai așteptați ca lucrurile să revină la normal și începeți să valorificați oportunitățile care vă stau la dispoziție!

Trebuie să construim bazele solide ale unei culturi a învățării continue, a încrederii și responsabilizării și să ținem pasul cu schimbările în ceea ce privește nevoile telesalariaților.

Încurajați-vă echipele care se ocupă de learning & development să colaboreze cu funcția de Resurse Umane (HR) pentru a îmbunătăți experiența de învățare oferită și să utilizeze tehnologia pentru a aduce o schimbare de cultură pozitivă în timpul pandemiei.

Creșterea ratei de implicare a angajaților prin intermediul unor oportunități excepționale de learning & development poate părea dificilă în aceste vremuri nemaiîntâlnite până acum, dar nu este imposibilă. Puteți începe astăzi.

Citește aici despre Lecțiile anului 2020 în Learning and Development.


 

sorin paunSorin Păun  – este co-fondatorul companiei Code of Talent, o platformă care ajută companiile să își transforme conținutul static în parcursuri antrenante de învățare. Totodată este și partener și co-fondator în Ascendis, unul dintre liderii din industria de L&D din Europa Centrală și de Est. Are peste 20 de ani de experiență în antreprenoriat, companii multinaționale și consultanță, implicându-se în mod activ în proiecte de dezvoltare organizațională cu impact major atât la nivel de procese și sisteme, cât și la nivel de aptitudini și competențe. A absolvit Academia de Studii Economice, având o diplomă de licență în audit.

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(2) Readers Comments