Agenda HR — 12 January 2018

Într-un moment de cumpănă, cum e cel creat de deficitul de talente cu care se confruntă piața muncii din România în prezent, tindem să neglijăm un aspect cât se poate de simplu: fericirea angajaților. În toată această goană după candidați, câți dintre voi și-au pus în ultima vreme întrebarea asta: ,,Sunt angajații mei fericiți la locul de muncă?” Sincer!

Atât eu, cât și Kaufland, credem că fiecare angajat are un rol unic în dezvoltarea companiei, ne uităm mai degrabă la factorul uman din „resurse umane” decât să-i privim ca pe niște simple resurse. Așa că ne punem această întrebare aproape zilnic, pentru că un angajat fericit se traduce printr-o companie fericită și de succes. E atât de simplu. Cea mai importantă relație pe care o companie o poate construi nu e cea cu partenerii de afaceri, e cea pe care o construim cu propriii angajați, pentru că fără ea businessul nu are cum să aibă succes.

Când am implementat un program de lucru flexibil, am încercat să venim în întâmpinarea nevoilor angajaților. Cei care nu sunt familiarizați cu cultura noastră organizațională probabil că au ridicat sceptic din sprânceană: cum să le oferi angajaților oportunitatea să-și aleagă câte ore să muncească pe zi? Asta e deja anarhie! Complet fals.

Discutând cu angajații noștri, am ajuns la ,,insight”-uri valoroase, pe care am încercat să le transformăm în avantaje cu ajutorul cărora să ne consolidăm echipa. Am vorbit cu tinerii din generațiile Y și Z și am aflat că pentru ei libertatea e pe primul loc. Vor să și învețe, să capete experiență în câmpul muncii, însă nu sunt dispuși să se înhame la un program full-time pentru că vor să aibă timp să-și continue și studiile, să-și dezvolte pasiunile sau poate pur și simplu nu vor să stea opt ore pe zi la job. Hai să le dăm ce-și doresc, căci sunt valoroși pentru noi! Angajații din magazinele noastre au acum oportunitatea să-și aleagă programul care se mulează cel mai bine pe nevoile lor: două, patru sau șase ore pe zi.

Ce a fost surprinzător să aflăm, odată cu startul acestui program, e că flexibilitatea nu ține cont, totuși, de vârstă. Am reușit, astfel, să le oferim aceeași șansă și mamelor care nu își pot permite să lucreze full-time pentru că micuții lor au nevoie de ele acasă, dar și candidaților care nu mai sunt dezirabili pentru piața muncii, însă, în același timp, vor să fie reintegrați social, lucrând câteva ore pe zi.

Ce am observat după introducerea acestui beneficiu e faptul că oferirea posibilității unui program flexibil, contrar așteptărilor, sporește productivitatea la locul de muncă. Un angajat fericit, care simte că balanța job-viață personală nu se dezechilibrează, își va face treaba cât se poate de bine și va pune nu 100, ci 150% din el în ceea ce face. Și, cel mai important, un angajat fericit nu va avea motive să se uite în altă parte, să ,,scrolleze” pe site-uri de joburi în căutarea unor oportunități mai bune pentru că actualul angajator i le oferă deja.

Pentru noi, crearea unui mediu de lucru plăcut și motivant pentru colegi a fost întotdeauna o prioritate absolută. Pe lângă beneficiile care au devenit ,,mandatory” (tichete de masă, asigurare de sănătate), noi am conceput un pachet care pune în prim-plan starea de bine a angajaților și acest echilibru între viața personală și profesională, care este atât de important nu doar pentru angajați, ci și pentru companie.

Introducerea programului flexibil de lucru a fost doar un pas. La acesta s-au adăugat cursuri de yoga, antrenamente de alergat cu traineri dedicați, sesiuni de terapie anti-fumat și cursuri de nutriție. Cireașa de pe tort? Multe zile de concediu! Astfel, în funcție de vechime, un angajat al nostru poate ajunge și la 27 de zile pe an.

Doar oferind astfel de beneficii putem face față concurenței acerbe de pe piața muncii și ne putem eficientiza costurile. Știm foarte bine că e mult mai „cost effective” să reții decât să recrutezi. În plus, doar oferindu-le angajaților ceea ce își doresc și asigurându-ne că sunt happy la job, poate că doar așa nu vom mai ajunge să spunem: „Am întâlnit și angajați fericiți”, iar fericirea la locul de muncă va deveni normalitate.

Despre autor:

Estera Angehelescu, Recruiting and Employer Branding Director, Kaufland Romania

estera anghelescu

Comentarii

Share

About Author

Revista HR Manager

(1) Reader Comment