Agenda HR — 04 May 2022

de Mirabela Anghel

Revista HR Manager a organizat, cu sprijinul Humanistic, pe 20 aprilie, ediția a XIII-a din seria de evenimente online FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA VIITORULUI. Mihai ZÂNT, Business Coach, Managing Partner HUMANISTIC, a dezbătut alături de invitații săi o temă ce ar trebui să ocupe primul loc pe agenda fiecărui director de resurse umane: Rethinking Togetherness: The “culture of us”. From inclusion to cross working and retention.

Integrarea persoanelor cu dizabilități și egalitatea de șanse

În cadrul evenimentului, Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director, Kaufland România a explicat care este strategia de diversitate a companiei din care face parte și a povestit despre cele patru direcții pe care le are în vedere.
“În primul rând, avem în vedere integrarea persoanelor cu dizabilități pe piața muncii. În echipa noastră sunt 385 de colegi cu dizabilități și avem în plan să angajăm încă 500 (în toate punctele de lucru pe care le are Kaufland)”. O altă direcție a companiei Kaufland în ceea ce privește diversitate este egalitatea de șanse. “52 la sută dintre managerii noștri sunt femei”, a ținut să precizeze Estera Anghelescu. Un procent care, ce-i drept, vorbește de la sine despre accentul pe care-l pun pentru egalitatea de șanse.

Diversitate culturală

“În plus, avem colegi de toate vârstele. Cel mai tânăr are 18 ani și cel mai în vârstă 76. Ne bucurăm de toți și încercăm să le alocăm proiecte cât mai interesante”, a povestit Estera Anghelescu în cadrul Fast Forward. Organizația Viitorului.
O altă direcție pe care cei de la Kaufland pun accent este diversitatea culturală. În momentul de față, și-au propus să angajeze 300 de persoane din Ucraina, dar se mândresc cu faptul că au în echipă, în acest moment, 17 naționalități.

Adaptarea la schimbare

Estera Anghelescu a vorbit în cadrul evenimentului și despre cât este de important să te poți  adapta rapid la schimbare și a oferit și un exemplu care să demonstreze că acest lucru este posibil chiar și într-un context dificil, precum războiul din Ucraina. “Este vorba despre rapiditatea de care au dat dovadă cei de la Pepsi România. Aveau o fabrică în Ucraina, într-un oraș care a fost bombardat. Acolo lucrau 750 de persoane. Pepsi a reușit să aducă cea mai mare parte dintre angajați în România, evident dintre cei care care au putut să plece din Ucraina. Iar aici, le-au asigurat școală pentru copii, cazare pentru angajații lor și au deschis un “call” comun și către alte organizații care ar fi putut să le ofere acestora un loc de muncă. Apreciez foarte mult ceea ce au făcut și modul în care au reușit să se organizeze într-un timp atât de scurt la situația actuală”.

“Dacă tot vorbim despre diversitate, consider că ar trebui să colaborăm și noi, companiile, mult mai mult între noi. Pentru că nu este vorba despre binele fiecărei companii în parte, este despre comunitatea care are nevoie de ajutorul nostru și este posibil ca noi să nu le putem oferi, de exemplu, anumite joburi pe un anumit request, dar poate altcineva din piață ar putra să le ofere șansa de a lucra fix pe domeniul pe care și-l doresc. O comunitate mult mai închegată ar ajuta mai mult”, a adăugat Estera Anghelescu.

Primul hackathon social

Estera Anghelescu și-a dorit să ofere și un exemplu în care a simțit că organizația pe care o reprezintă a făcut mai mult pentru comunitate. “Anul trecut am organizat primul hackathon social: Accessibility Hackatho, destinat identificrii si implementarii unor solutii tehnice pentru integrarea persoanelor cu dizabilități în piața muncii. Au lucrat oameni din mai multe companii. Dorința de a evidenția faptul că diminuarea provocărilor cu care se confruntă persoanele cu dizabilități este posibilă doar prin implicarea a cât mai multor comunități. Doar așa reușim să facem lucrurile mai bine”.

Situația din Ucraina și educarea angajațiilor

S-a discutat în cadrul evenimentului și despre educarea liderilor și angajaților referitor la situația din Ucraina. Estera a menționat soluțiile găsite de Kaufland. “În cazul refugiaților, am încercat să ne punem în locul lor. Am tradus job description, ne-am organizat cu traininguri interne traduse în limbra ucraineană, ne-am angajat în echipa de recrutare pe cineva care să vorbească și ucraineana și româna. Sunt lucruri pe care le poți face dacă înțelegi nevoile lor”, a conchis Estera Anghelescu.

Pentru a vizualiza înregistrarea întregului eveniment, accesați pagina oficială.

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply