Agenda HR Performance — 06 February 2013

Abilitatea de a prioritiza sarcinile si imunitatea la conditiile vitrege impuse de schimbarile frecvente din piata sunt printre competentele cheie de care au nevoie angajatii de azi pentru a deveni top-performeri intr-un mediu de lucru volatil, potrivit studiului anual Executive Guidance, realizat de compania globala de consultanta si cercetare Corporate Executive Board (CEB).

Angajatii care vor sa atinga un nivel inalt de performanta trebuie sa fie deschisi spre a colabora cu o mare varietate de oameni si capabili, totodata, de a judeca obiectiv situatiile care apar la locul de munca. Din nefericire, studiul CEB arata ca top-performerii sunt greu de gasit in actuala demografie a fortei de munca, intrucat multi angajati nu poseda acest mix ideal de competente si abilitati, necesar pentru a confirma asteptarile angajatorilor.

„Angajatii din ziua de azi au obiective mult mai ambigue si lucreaza cu o varietate mult mai mare de stakeholderi, astfel ca flexibilitatea si abilitatea de a coopera sunt competente esentiale pentru companiile care cauta un nivel inalt de performanta. De asemenea, deciziile importante de business incep sa fie asumate mai jos in organizatie, ceea ce inseamna o mai mare valorizare a perspicacitatii. Pentru a dezvolta o noua generatie de top-performeri organizatiile trebuie sa cultive acest set de competente si abilitati in randul propriilor angajati si sa fie constienti de schimbarile dramatice care se petrec pe piata muncii”, a spus Conrad Schmidt, responsabilul CEB pe zona de cercetare, citat de globalhrnews.com.

In cadrul acestui studiu, compania CEB a analizat motivatorii si factorii care genereaza performanta in cazul a peste 20.000 de angajati, din peste 40 de organizatii globale. Rezultatele au condus la identificarea a 10 competente cheie, care in varianta combinata fac diferenta intre top-performeri si colegii lor:

1. Abilitatea de a prioritiza.
2. Capacitatea de a lucra eficient in echipa.
3. Constiinta organizationala (ofera posibilitatea de a identifica si intelege impactul pe care factorii interni si externi – sociali, economici, politici, culturali – il genereaza asupra organizatiei).
4. Capacitatea de a rezolva probleme (altfel spus capacitatea de a analiza situatia si de a cauta rapid solutii; viteza de reactie).
5. Constiinta de sine (prezenta atunci cand individul are abilitatea de a se autoanaliza, de a-si investiga propriile sentimente, actiuni si atitudini interioare).
6. Capacitatea de a lua initiativa (de a fi proactiv).
7. Abilitatea de a influenta.
8. Capacitatea de a lua decizii eficiente.
9. Capacitatea de a asimila rapid cunostinte noi (deschiderea spre a invata lucruri noi).
10. Abil din punct de vedere tehnic (familiarizat cu tehnologia, descurcaret in mediul tehnic).

Desi pare redundant, pentru a atinge un nou nivel de performanta, organizatiile trebuie sa dezvolte aceste abilitati, sa administreze eficient procesele de lucru si sa gaseasca noi modalitati de a impulsiona productivitatea. Pentru acestea, top-managementul trebuie:

  • Sa accelereze dezvoltarea competentelor prin extinderea asistata a rolurilor: promovarea formarii la locul de munca, prin extinderea rolului, astfel incat sa se faciliteze colaborarea si setarea unor noi obiective de business.
  • Sa redirectioneze managerii spre ghidarea si impulsionarea angajatilor, eliminand ambiguitatea si rutina.
  • Sa investeasca in tehnologie pornind de la nevoile specifice formulate de angajati, si nu de la obiectivele generale de business.

Comentarii

Share

About Author

Roxana Maxim

(0) Readers Comments

Leave a Reply