Organisational Development — 05 March 2019

Ți-ai impresionat viitorii angajatori cu un CV bine făcut și o scrisoare de intenție convingătoare, așa că ai fost chemat la un interviu. Numeroase studii susțin că ai aproximativ 30 de secunde să faci o impresie bună, deci este important să fii bine pregătit.

Există numeroși factori care influențează modul în care angajatorul își va face o impresie despre tine, de la aspect, postură, comunicare non-verbală și până la întrebările pe care i le adresezi. Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să fii candidatul ideal la interviul de angajare:

Inspiră încredere prin limbajul non-verbal

Limbajul corporal spune deseori mai multe despre noi decât cel verbal. Când ești emoționat sau speriat, se poate vedea în modul în care stai și în care îți miști mâinile. La fel și atunci când ai încredere în forțele proprii; vei sta drept și te vei uita direct în ochii oamenilor.

Primul mod în care poți face asta strângerea de mână. Aceasta ar trebui să fie de putere medie pentru a inspira încredere în sine și autoritate și nu lipsită de vlagă sau prea puternică. Acordă atenție și modului în care gesticulezi: ar trebui să fie natural și să accentueze vorbele. Evită manierismele precum arătatul cu degetul, jucatul cu inelele sau bătutul în masă.

Ai grijă la modul în care te îmbraci

Primul lucru pe care un intervievator îl va observa la tine este modul în care te-ai îmbrăcat. Acesta ar trebui să fie potrivit pentru job-ul pentru care aplici. Spre exemplu, dacă este vorba despre o corporație, vestimentația ar trebui să se încadreze în stilul business, dar dacă este vorba despre un start-up, este indicat să optezi pentru un stil mai relaxat.

Dacă obișnuiești să porți machiaj, și acesta va trebui adaptat ocaziei. Alege un look de zi, cu ochii foarte puțin accentuați. E suficient să aplici mascara, un fard în culori calde și pale și un ruj nude. Evită culorile foarte puternice, acestea sunt mai potrivite pentru o ținută de seară.

Acordă atenție modului în care vorbești

Dacă vrei să lași o impresie bună, este important atât tonul, cât și modul în care vorbești. E indicat să vorbești clar și pe un ton constant. Nu vrei să vorbești prea tare sau prea încet deoarece vei părea ori prea dominant, ori prea timid.

De asemenea, evită să folosești elemente din jargon sau ticuri verbale pe care le-ai utiliza în mod normal într-o conversație cu prietenii sau colegii. Spre exemplu, nu folosi cuvinte de umplutură  precum „umm” sau „gen”. Mai bine fă pauze până te gândești mai bine la ce vrei să spui.

Fii pregătit să răspunzi la orice întrebare

La interviu contează foarte mult și modul în care răspunzi la întrebări, în special la cele mai complicate. Pentru a fi pregătit pentru orice întrebare, este bine să afli cât mai multe informații despre job și companie precum istoric, realizări și cerințele exacte ale postului.

Dacă potențialul angajator îți pune o întrebare la care nu știi răspunsul, ai două opțiuni: să admiți că nu știi răspunsul, dar că vei face tot posibilul să îl afli pe viitor. Dacă vrei să capeți mai multă încredere, e bine să exersezi acasă răspunsurile la cele mai uzuale întrebări, până te simți confortabil. Poți ruga pe cineva să te asculte și să îți spună dacă atitudinea ta inspiră încredere.

Pune întrebările potrivite

Secretul pentru un interviu reușit este să pui întrebările potrivite. Un interviu este la fel ca orice conversație, o stradă cu două sensuri. Astfel, ai grijă să menții contactul vizual, să nu întrerupi interlocutorul și să nu schimbi constant subiectul discuției pentru că poți lăsa impresia că nu ești interesat de acel job.

Iată câteva exemple de întrebări pe care i le poți adresa angajatorului:

  • Cum ați descrie o zi obișnuită la acest job?
  • Care sunt șansele de avansare în această companie?
  • Ce pot să mai detaliez despre experiența și abilitățile mele?
  • Care vor fi cele mai mari provocări la acest job?
  • Care sunt planurile companiei pentru dezvoltare?

Dacă vrei să fii candidatul ideal la interviu, trebuie să ții cont că orice persoană judecă și după aparențe, așa că trebuie să te îmbraci corespunzător și să acorzi atenție sporită și limbajului non-verbal. Când vine vorba de comunicare, folosește un ton constant și ascultă-ți cu atenție interlocutorul.

Sursă foto: Shutterstock

Comentarii

Share

About Author

admin

(0) Readers Comments

Leave a Reply