Acasa Performance Cum să găsești angajați bine calificați mai ușor. 3 metode care dau rezultate în orice companie

Cum să găsești angajați bine calificați mai ușor. 3 metode care dau rezultate în orice companie

7 min citire
0
0
525

În prezent, piața muncii este în favoarea candidaților, nu a companiilor. Pentru acestea din urmă, devine din ce în ce mai dificil să găsească și să recruteze candidați competenți și experimentați. O parte din problemă este cauzată de emigrarea masivă: în perioada 2008-2016, din România au emigrat între 130.000 și 167.000 de persoane în fiecare an, potrivit EuroStat. Un alt aspect care contribuie la criza forței de muncă sunt calificările reduse ale acesteia. Chiar dacă există un număr mare de români fără loc de muncă, e comună situația în care un candidat nu întrunește cerințele minime în privința calificărilor, cunoștințelor sau experienței necesare pentru ocuparea unui post.

 

În contextul în care recrutarea întâmpină astfel de dificultăți în România, responsabilii cu resursele umane trebuie să identifice soluții noi și de efect. În caz contrar, există riscul să nu găsești o persoană potrivită pentru un post vacant sau ca un candidat ideal să aleagă să lucreze pentru o firmă concurentă. Iată câteva măsuri pe care le poți implementa pentru rezultate mai bune în identificarea și atragerea angajaților calificați, cu experiență:

 

  1. Condiții de lucru de invidiat

 

În prezent, angajații bine calificați nu sunt interesați doar de suma pe care o duc acasă la sfârșitul unei luni de muncă. A crescut mult interesul pentru condițiile, mediul de lucru și facilitățile de care se pot bucura angajații. Confortul este important, dar nu e suficient ca să atragi indivizi talentați în companie.

 

Alegerea unui spațiu de birou cu facilități interesante, pe placul angajaților, poate face diferența în eforturile de recrutare ale companiilor. În consecință, dezvoltatorii imobiliari de clădiri de birouri își adaptează oferta la aceste nevoi în schimbare. Spre exemplu, la dotările parcului de birouri dezvoltat de Liviu Tudor, cel mai mare proprietar de birouri de pe piața locală, au fost adăugate recent o piscină exterioară cu terasă și spații de relaxare exterioare. În cadrul parcului existau deja spații verzi extinse, spații comerciale, o clinică medicală, cafenea, sală de fitness, curățătorie și spălătorie de mașini, teren de tenis și restaurant.

 

  1. Excelență în comunicare

 

Nu e suficient să oferi un salariu atractiv și facilități de invidiat: aceste informații trebuie să ajungă la candidații potriviți. Datele relevante despre locul de muncă trebuie să fie ușor accesibile. E recomandat să incluzi informații cât mai detaliate pe site-ul oficial al companiei și în anunțurile puse pe site-uri de recrutare: de la activitățile de zi cu zi, la beneficii și facilități. În plus, ar fi bine să te asiguri că oferta de muncă ajunge și la potențiali candidați, care nu caută în acea perioadă un loc de muncă în mod activ. În funcție de domeniu, ai putea ajunge la ei prin social media (LinkedIn sau Facebook) sau prin networking, la conferințe sau evenimente de specialitate.

 

  1. Metode de marketing

 

În situațiile în care chiar devine dificil să găsești sau să atragi persoana potrivită pentru un anumit post, te poate ajuta o abordare creativă, care să aibă la bază metode specifice marketingului. Poți promova un job prin numeroase metode. Spre exemplu, poți organiza un concurs de interes pentru profesioniștii din domeniul respectiv. Aceștia ar trebui să aibă ocazia să își demonstreze abilitățile, iar ca să îi motivezi, premiul ar trebui să fie unul atractiv.

 

Există însă și metode mai simple. Poți promova locul de muncă vacant în spațiu publicitar. O altă idee este promovarea anunțului prin content marketing. Poți publica articole relevante, care să conțină beneficiile jobului respectiv, în publicații de specialitate din mediul online sau în format tradițional, în reviste sau ziare.

 

Sursă foto: Shutterstock

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Oana Gheorghiu și Carmen Uscatu: Două femei, o misiune, un spital. Cum poate vindeca forța civică un sistem bolnav cronic

9 niveluri, 140 paturi și 5 săli de operație. 12.800 de metri pătrați, simbol al speranței…