Agenda HR — 09 January 2018

Soluţiile adaptate transformării digitale şi utilizarea platformelor de tip cloud – care înainte erau considerate opţionale de către companii – au devenit acum obligatorii, avertiza de curând Oldrich Priklenk, reprezentantul Gartner pentru Cehia, Slovacia şi România.

de Radu Popa

Noile tehnologii au fost dintotdeauna un catalizator pentru inovație și dezvoltare, iar tehnologia în sine a fost un accelerator economic esențial în orice moment al istoriei. Acest lucru se poate vedea cu ochiul liber și în acest moment, cu atât mai mult cu cât – pentru companiile de azi – competitivitatea și rezultatele sunt determinate într-o mare măsură tocmai de ponderea noilor tehnologii. Dacă vorbim la nivel global, pentru board-urile companiilor din întreaga lume e foarte clar în acest moment că tehnologia digitală și de tip cloud transformă domeniul afacerilor la un nivel uimitor. Companiile au din ce în ce mai multă nevoie de soluţii inteligente de analiză a datelor, care să fie capabile să livreze predicţii şi să se bazeze inclusiv pe date sociale și tocmai din acest motiv utilizarea unei platforme de cloud ar trebui să fie prima alegere… sau măcar să fie disponibilă.

70% dintre companiile din Europa derulează procese de transformare digitală

Dacă aruncăm o privire peste studiile recente, vom afla că în ultimii doi ani au fost create mai multe date decât în întreaga istorie a rasei umane. Aceleași studii ne spun că în următorii cinci ani vor exista peste 50 de miliarde de smart device-uri, toate dezvoltate să adune, să analizeze şi să distribuie date. Trăim într-o lume digitală, iar aproape 70% dintre companiile din Europa Centrală și de Est (CEE) spun că derulează sau urmează să demareze un proces de transformare digitală, în timp ce 35% dintre acestea susțin că se află deja într-un amplu proiect de implementare a noilor tehnologii, declara Cesare Capobianco, Vicepreședintele Diviziei Business Applications pentru Europa Centrală și de Est la Oracle, în cadrul Modern Business Forum, un eveniment organizat de Oracle România. Mai mult, potrivit lui Capobianco, aproape jumătate dintre companiile care existau acum zece ani nu mai există în prezent, iar rata de dispariție e în creștere. În acest context foarte volatil, tehnologia va deveni (daca nu cumva a devenit deja) un element central în viteza de creştere a economiilor şi va juca un rol vital în activitatea companiilor şi a diferitelor instituţii, care trebuie să se pregătească pentru un viitor apropiat în care cloud-ul, inteligența artificială, analiza avansată și IoT (n.r. Internet of Things) vor fi „the new kings”.

Cloud-ul transformă modelele de business

Ne aflăm în mijlocul unui „rough game”, iar soluția nu mai e să stai, să aștepți și să te adaptezi, ci să creezi chiar tu viitorul. Cloud-ul ne dă posibilitatea de a crea noi modele de business, iar transformarea modelului de business înseamnă, de fapt, trecerea de la nivelul „basic” la „full automatization”. La Modern Business Forum, Oracle a prezentat și câteva inovații interesante în materie de aplicații Cloud, extinzându-și astfel cea mai complexă și totodată cea mai dinamică paletă de soluții virtualizate. „În acest moment, companiile mari și dinamice vor să își accelereze transformarea digitală și să stimuleze creșterea profiturilor, iar acest lucru poate fi făcut prin intermediul aplicațiillor Cloud din noua generație de Software ca Serviciu (SaaS), care au acum

Soluţiile adaptate transformării digitale şi utilizarea platformelor de tip cloud – care înainte erau considerate opţionale de către companii – au devenit acum obligatorii, avertiza de curând Oldrich Priklenk, reprezentantul Gartner pentru Cehia, Slovacia şi România.

încoroporată și inteligență artificială (A.I.). Liniile de demarcație dispar. În economia digitală orice companie va fi o companie de tehnologie.”, a precizat Cesare Capobianco.

Peste 60% dintre organizații vor avea infrastructură „cloud-based” în 2018

Tot la Modern Business Forum, Davide Rubini, Enterprise Resource Planning Oracle Domain Lead pentru Italia, Europa Centrală și Grecia în cadrul Accenture, a amintit faptul că, potrivit datelor pe care le deține, compania în care lucrează, până în anul 2018 aproximativ 30% dintre apps vor migra în cloud. De asemenea, tot potrivit lui Rubini, până în 2019 peste 90% dintre companii vor folosi public cloud-ul, care anul trecut „valora” nu mai puțin de 38 de miliarde de dolari, iar în 2026 va ajunge la 173 de miliarde. „Aceste cifre sunt foarte importante, mai ales dacă ne gândim că, în 2018, peste 60% dintre organizații vor avea infrastructură „cloud-based”. În ceea ce privește România, principalele impedimente pentru digitalizare ar fi faptul că 52% dintre organizații declară că angajații lor nu au „skill”-uri tech/IT, dar și faptul că 50% dintre acestea spun că bugetele lor pentru transformarea digitală nu există sau sunt fragmentate.”, a subliniat Rubini. În cadrul evenimentului, reprezentanții Oracle au anunțat și noi capabilități și îmbunătățiri semnificative ale Oracle Cloud Applications și, odată cu introducerea Oracle Cloud Applications Release 13, compania a confirmat că dezvoltă în continuare cea mai extinsă și cea mai dinamică paletă de soluții cloud din industrie. Inovațiile din noua versiune îmbunătățesc experiența utilizatorilor, inclusiv experiența cu clienții, experții în finanțe, HR și lanțul de aprovizionare. Introducerea acestor noi capabilități și îmbunătățiri are scopul de a ajuta organizațiile de toate dimensiunile să transforme funcțiile de afaceri critice pentru a le stimula creșterea și pentru a rămâne competitive. „Sute de noi inovații sunt incluse în ultima versiune de aplicații Oracle Cloud Applications, ajutând astfel companiile să creeze oferte de servicii inteligente, conectate și orientate către clienți. În plus, introducem o soluție nouă care îmbogățește experiența clienților prin eliminarea decalajului dintre vânzări și servicii pentru clienți.”, a mai spus Cesare Capobianco, Vicepreședintele Diviziei Business Applications pentru Europa Centrală și de Est în cadrul Oracle.

Cum arată o paletă de soluții Cloud dedicată departamentului de HR?

„Inteligența Artificială, o arie importantă de inovație pentru noi, e compusă dintr-o colecție de tehnologii avansate, care le permite mașinilor să simtă, să înțeleagă, să acționeze și să învețe (ceea ce este minunat!), dar întrebarea este cum ne putem folosi de astfel de tehnologii? Noi am optat pentru utilizarea Inteligenței Artificiale în combinație cu date din soluția de resurse umane, care ne permit să facem lucruri la care până acum nu puteam decât să visam. Vorbim aici despre îmbunătățirea experienței candidatului atunci când își caută un loc de muncă, oferindu-i o aplicație care face o analiză a potrivirii cu poziția vizată. Mai vorbim aici și despre posibilitatea de a identifica oamenii buni care prezintă un risc ridicat de a părăsi compania și de posibilitatea de a acționa astfel încât să putem preveni acest lucru. De ce să nu avem o aplicație care ne ajută să evaluăm atât riscul de a pleca, cât și eficiența măsurilor pe care le putem lua pentru a-i motiva și determina pe angajați să rămână în compania noastră?”, a punctat Monica Costea, HCM Senior Sales Consultant ECEMEA în cadrul Oracle.

În paralel cu aceste noutăți, Oracle a mai anunțat la începutul acestei luni noi aplicații bazate pe A.I. pentru finanțe, lanțuri de aprovizionare, producție, comerț, servicii pentru clienți, marketing și vânzări. Noile aplicații inteligente Oracle Adaptive sunt integrate în aplicațiile Oracle Cloud existente și oferă o suită completă și complet integrată de soluții care le permit organizațiilor să reducă costurile și să își majoreze profiturile.

Comentarii

Share

About Author

Revista HR Manager

(0) Readers Comments

Leave a Reply