Staffing — 31 October 2019

Cum iau deciziile cele mai tinere generații când vine vorba despre un loc de muncă, educație, alegerea brandurilor pe care le folosesc și în ce măsură aleg să se implice în viața societății sunt câteva dintre întrebările la care răspunde studiul Bold by Lowe Group, realizat de Golin și iSense Solutions. „Ne-am gândit că e un moment potrivit să vorbim despre alegeri și să descoperim cum iau deciziile noile generaţii, ce le motivează și influenţează hotărârile, dacă sunt mai puternice pentru ei vocile din spaţiul public sau cele din intimitatea vieţii private, unde familia și prietenii devin factori importanţi.

Rezultatele studiului ne-au arătat că Generaţia Z dă dovadă de multă empatie și poate fi foarte atrasă de branduri cu social purpose, că preferă brandurile sincere și transparente și, poate în mod surprinzător, e o generaţie căreia îi place să respecte regulile”, spune Irina Roncea, Managing Director, Golin. Astfel, în cazul tinerilor din Generaţia Z (18-25 de ani), grupurile sau paginile de social media reprezintă o sursă importantă care influenţează decizia de cumpărare (41% declară că sunt influenţaţi de această sursă). Aproape jumătate (45%) dintre cei cu vârste peste 35 de ani apelează la forumurile online înainte de o achiziţie, precum și la informaţii primite de la un consultant al producătorului, iar târgurile și expoziţiile influenţează decizia de cumpărare pentru 40% dintre cei peste 35 de ani.

Familia reprezintă un influenţator important în cazul cumpărăturilor cu o valoare mai mare, într-un procent de 46% pentru tinerii cu vârste între 18 și 25 de ani, în cazul carierei (35%) și al cumpărăturilor curente (31%), iar pentru alegerea instituţiei de educaţie, 45% dintre cei cu vârste între 26 și 35 de ani se consultă cu un membru al familiei. Cei mai mulţi tineri între 18 și 25 de ani pun preţ pe produsele de calitate, cele care le oferă o experienţă plăcută (89%), dar și pe cele care le ușurează activitatea de zi cu zi (72%).

Tinerii din Generaţia Z iau în considerare și preţul (59%) când se decid asupra unui produs sau serviciu. Reputaţia mărcilor influenţează decizia de cumpărare a tinerilor între 18 și 25 de ani, astfel că cele care respectă egalitatea de gen (56%) și desfășoară acţiuni pentru rezolvarea unor probleme sociale (50%) se regăsesc în topul preferinţelor acestora. Pe lângă acestea, noua generaţie de tineri ţine cont și de popularitatea unei mărci (50%), dar și de măsura în care produsele reușesc să îi surprindă prin unicitate (46%).

Temele politice sunt mai de interes pentru cei cu vârste peste 35 de ani, dar doar 23% dintre aceștia declară că sunt la curent cu evenimentele actuale. Tinerii din Generaţia Z acordă și mai puţin interes acestor subiecte, iar doar 9% dintre aceștia afirmă că sunt foarte informaţi în acest sens. Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions pentru Golin, la care au participat respondenţi cu vârste între 18 și 65 de ani, utilizatori de internet din mediul urban. Datele au fost culese online prin intermediul platformei ResearchRomania. ro, în luna mai a acestui an.

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply