HR Tools — 28 January 2019

Nu e o surpriză pentru nimeni faptul că, din când în când, rămânem fără inspirație. Poate fi la muncă sau în viața de zi cu zi, e ceva ce se poate întâmpla oricui, atunci când i-e lumea mai dragă. Știi simptomele: faci greșeli, imaginația nu mai funcționează, ai blocaje mentale și uneori spui lucruri pe care nici un copil de clasa I nu le-ar spune.

 

Inspirația nu e un dat, un dar de care să ne putem bucura non-stop, uneori dispare sub influența unor factori negativi, cum ar fi stresul, agitația cotidiană, oboseala cronică sau, pur și simplu, lipsa activităților relaxante. Iată câteva idei care îți vor permite să-ți dai un restart mental ori de câte ori simți că ai rămas în pană de inspirație:

1. Ia o pauză – și fă mișcare

 

Sună paradoxal, dar cel mai bun lucru pe care-l poți face atunci când simți că te-a părăsit inspirația este să iei o pauză. Știu, ai un deadline, timpul trece, ești deja în criză de timp; vei pierde mai mult, însă, dacă îți forțezi limitele atunci când știi că ți-ai pierdut inspirația și motivația. O pauză te va ajuta să-ți limpezești mintea și să îți resetezi starea de spirit.

 

Dacă vei combina pauza cu câteva exerciții fizice, șansele să revii în forță și să-ți recuperezi inspirația – și cheful de muncă, în același timp – sunt tot mai mari. Un studiu publicat în Frontiers in Human Neuroscience a stabilit că exercițiile fizice la intervale regulate contribuie la dezvoltarea creativității și pot ajuta la depășirea blocajelor mentale.

2.  Bucură-te de ritualurile preferate

Tabieturile și ritualurile care ne aduc liniște și ne deconectează de la motivele de stres de zi cu zi ne pot ajuta să ne regăsim inspirația, pentru că acționează ca un buton de reset. Fiecare dintre noi avem câte un ritual preferat – sau poate mai multe – în care ne refugiem și de care ne bucurăm ori de câte ori vrem să scăpăm de lumea din jur.

 

Unii oameni fac băi lungi cu spumă și săruri minerale, citesc într-un colț ascuns de lume, unii dansează, alții ies la fumat, gătesc sau pur și simplu lenevesc în moțul patului. De exemplu, dacă ești fumător și îți place să savurezi în liniște aroma de tutun, încearcă un IQOS – dispozitivul heat-not-burn nu arde tutunul, nu emite fum și nu lasă scrum, așa că te poți bucura de ritualul tău oriunde.

3. Dedică-te unui hobby nou

 

Hobby-urile sunt mici plăceri ale vieții și au rolul de a ne ajuta să trecem peste momentele tensionate de care ne lovim zi de zi. Orice se poate considera un hobby – de la călătorii la mers cu bicicleta, de la colecționat timbre sau căni de cafea până la croșetat, pictat, fotografie sau grădinărit.

 

Atunci când ai ajuns la capătul puterilor și ți-ai dat seama că ai intrat într-un blocaj, un nou hobby te poate ajuta să rupi ritmul monoton și să ieși din rutină. De exemplu, dacă un acvariu ți se pare prea complicat, poți încerca să îți amenajezi un paludarium. Asta va avea un efect cât se poate de benefic pentru moralul și pentru starea ta de spirit și, pe termen lung, te va ajuta să treci peste lipsa de chef în activitățile tale zilnice.

4. Fă schimbări la locul de muncă

 

Una dintre posibilele cauze ale lipsei de inspirație poate fi și faptul că ai repetat, ai reluat și ai întors pe toate fețele aceleași idei. E timpul să faci câteva schimbări care te vor ajuta să scapi din rutină. Poți începe la locul de muncă – nu e cazul să-ți dai demisia, dar poți solicita superiorilor tăi să te treacă pe un alt proiect, de exemplu.

 

O altă soluție este să schimbi biroul cu un coleg – cu această ocazie îți vei schimba și perspectiva, iar rezultatele nu vor întârzia. Dacă simți, totuși, că vrei o schimbare mai drastică, dă-ți demisia și caută-ți un job mai apropiat de pasiunile și de micile tale bucurii. Poți încerca să lucrezi și în regim freelance, vei găsi nenumărate joburi pentru aproape toate domeniile pe upwork.com. E bine să nu iei o astfel de decizie într-un impuls de moment, așa că păstrează soluția asta pentru când ai rămas fără opțiuni.

5. Meditează

 

Meditația este o tehnică orientală străveche, însă rezultatele pe care le poți obține cu ajutorul ei sunt confirmate de nenumărate studii care iau în serios efectele benefice ale câtorva minute de mindfulness.

 

Meditația contribuie la reducerea stresului, ceea ce înseamnă că ajută la combaterea anxietății și îmbunătățește somnul – toate aceste beneficii îți vor crea condițiile perfecte pentru dezvoltarea creativității și stimularea inspirației. Poți găsi aici câteva tehnici de meditație și exerciții de mindufulness.

 

Pe lângă ideile de mai sus, poți încerca și alte soluții atunci când te simți fără inspirație, când nu știi în ce direcție să o mai apuci sau chiar și când ai parte de neplăcutele blocaje mentale. E ceva normal să treci prin așa ceva, așa că nu e cazul să-ți pierzi timpul plângându-ți de milă, ci trebuie doar să ai inițiativă și să cauți metode care să te ajute să mergi mai departe.

 

Sursa foto: Shutterstock

 

Comentarii

Share

About Author

Revista HR Manager

(0) Readers Comments

Leave a Reply