Management — 24 July 2019

În ultimii ani, toată lumea vorbește despre brandul de angajator. Majoritatea oamenilor de resurse umane, dar nu numai, consideră că brandul de angajator este important în procesele de recrutare. Ce fac companiile, însă, pentru a-și crea un brand care să atragă noi talente și să le păstreze pe cele vechi? Cât câștigă sau economisesc dacă au o imagine puternică pe piață?

de Eugenia Mihalcea

CE PRESUPUNE UN BRAND DE ANGAJATOR PUTERNIC?

 Un brand puternic de angajator are o bază bună de acțiuni de marketing, pentru a prezenta compania într‑un mod atractiv pentru viitorii angajați și pentru a păstra angajații actuali. Brandul Puratos a început în 1919 într-un garaj obișnuit, în Bruxelles, cu câteva mixuri pentru produse de patiserie și înghețată și a evoluat, pe parcursul a 100 de ani de inovație, sub logoul Unicornului și al Magiei Puratos, care reprezintă cultura noastră organizațională. A ajuns să acționeze global ca partener în inovație, iar în 2019 deține un muzeu al ciocolatei, dezvoltă școli locale pentru brutari și cofetari, întreține o bibliotecă unică de maiele și va lansa, probabil până la următorul centenar, o brutărie pe Marte (un experiment moonshot, alături de Urban Crop Solutions Belgia și trei agenții spațiale: NASA, ESA și Roscosmos).

La nivel local, Puratos România este recunoscut ca un angajator puternic, dar numai într-o zonă de nișă, cea a industriei alimentare. Scopul nostru este să devenim cât mai cunoscuți și pentru publicul larg.

CÂT DE IMPORTANT ESTE BRANDUL DE ANGAJATOR PENTRU COMPANIE ÎN PROCESUL DE RECRUTARE ȘI RETENȚIE A ANGAJAȚILOR? DE CE?

Puratos este recunoscut ca un brand puternic și o companie inovatoare în domeniul în care activează. Ne adresăm în special sectorului B2B – producători artizani, ciocolatieri, producători industriali sau HoReCa. Pentru că avem o activitate specifică, foarte tehnică și destul de rar ofertată pe piața muncii din România, investim foarte mult în dezvoltarea angajaților noștri atât local, cât și în sediul central din Bruxelles sau în centrele noastre operaționale din Europa. Brandul de angajator puternic pe care l-am creat pe această piață ne ajută să atragem talente tinere care își doresc să lucreze pentru o companie inovatoare și dedicată în industria alimentară, dar și să ne păstrăm alături colegii pe care i-am ajutat să se dezvolte și să devină cei mai buni specialiști în domeniu.

CÂT DE IMPORTANT ESTE BRANDUL PENTRU ALTE ACȚIUNI ALE COMPANIEI?

În cazul Puratos România, acțiunile legate de brandul nostru de angajator se leagă perfect de strategia de Corporate Social Responsibility a companiei, prin care au fost create școli de brutărie, patiserie și cofetărie pentru copiii defavorizați – în India, Brazilia, Mexic și Africa de Sud. În parte, încercăm astfel să reducem din lipsa de personal calificat pe care o resimt clienții noștri, dar este și un mod de a da ceva înapoi comunităților în care trăim și lucrăm și care au nevoie de ajutor, speranță și de un viitor asigurat. Gabriela Beres, Director Regional Europa Centrală și de Est pentru Puratos, a reușit să aducă această inițiativă și în România, o nouă Bakery School urmând să se deschidă spre finalul anului la Buftea. Astfel, în 2019 și 2020, cu siguranță ne vom concentra cele două strategii, de CSR și Employer branding, pentru a crea o conștientizare cât mai bună a meseriilor de brutar/cofetar și pentru prima dată vom aduce în discuție meseria de „ciocolatier”. Ne dorim să aducem o notă specifică Puratos Magic în jurul acestor meserii, să le promovăm și să le transformăm în meserii dezirabile pentru tinerii care acum își aleg o direcție vocațională.

CU CÂT SE REDUC COSTURILE ȘI TIMPUL DE RECRUTARE ÎN CAZUL UNUI BRAND DE ANGAJATOR PUTERNIC? CUM?

Vom putea limita colaborările cu agențiile de executive search și să reducem costurile aferente recrutărilor externalizate, precum și timpul de recrutare.

ÎN CE CONTEXT ȘI DE CE A DEVENIT IMPORTANTĂ IMAGINEA DE ANGAJATOR?

Angajații sunt resurse strategice pentru succesul companiei noastre în viitor. În contextul extinderii oportunităților de carieră, coroborat cu reducerea semnificativă a numărului de angajați, una din provocările majore ale companiilor din România constă în atragerea candidaților potriviți. În acest context, nevoia de diferențiere a brandului de angajator este din ce în ce mai mare.

CUM SE REALIZEAZĂ BRANDUL DE ANGAJATOR? CINE PARTICIPĂ LA ACEST PROCES?

Strategia noastră este creată printr-o strânsă colaborare între HR, Marketing și angajații Puratos.

CE MECANISME DE HR SE FOLOSESC PENTRU ACEST LUCRU?

Stabilirea brandului de angajator necesită o abordare holistică, ce pune în centrul său angajații, ca fiind cei mai buni ambasadori. Angajații trebuie să se implice în crearea și dezvoltarea imaginii de brand autentic. Am utilizat focus grupuri, chestionare de engagement și sesiuni de brainstorming pentru a planifica o strategie care să reflecte cât mai exact viața reală a unui angajat Puratos.

CARE SUNT ACȚIUNILE, DIN PERSPECTIVA HR-ULUI, CE MENȚIN BRANDUL DE ANGAJATOR DEJA FORMAT?

Acțiunile sunt orientate către următoarele 3 direcții: 1. Website-ul de cariere; 2. Puratos Career Stories – este un proiect de vlogging prin care vom începe să prezentăm Magia Puratos din viața reală a unui brutar/cofetar/ciocolatier din echipa noastră. Astfel, vrem să arătăm cât de creative și dezirabile sunt aceste meserii. 3. Parteneriate cu universitățile de profil și participarea la târgurile de joburi specifice domeniului nostru.

CUM EVALUAȚI CE APRECIAZĂ ANGAJAȚII ÎN CADRUL COMPANIEI ȘI CE ÎȘI DORESC? DAR CE NU LE PLACE?

Efectuăm anual un chestionar de engagement, care mai apoi este discutat cu angajații în focus grupuri. Astfel, planificăm acțiuni specifice, cu ajutorul angajaților, prin care îmbunătățim mediul nostru de lucru.

iuliaIULIA CHAPUIS 

HR MANAGER ROMÂNIA & MOLDOVA, PURATOS 

Comentarii

Share

About Author

Revista HR Manager

(0) Readers Comments

Leave a Reply