Acasa Planeta HR Organisational Development Care a fost proiectul a cărui implementare a generat cea mai notabilă rezistență în organizație?

Care a fost proiectul a cărui implementare a generat cea mai notabilă rezistență în organizație?

4 min citire
0
0
477

Unul din proiectele de succes cu care ne mândrim, având în prezent un an de la implementarea în SG EBS, este proiectul de flexibilizare a beneficiilor. Plecând de la faptul că angajații noștri au background-uri, studii și interese foarte diferite, am decis că este nevoie de un sistem de beneficii care să răspundă unei plaje diverse de interese, un sistem care să-i permită angajatului să decidă pentru sine. Implementarea a fost realizată cu cea mai mare grijă pentru angajați, alocând o lună pentru instruirea privind condițiile de utilizare și modalitatea în care platforma funcționează.

Însă la aproximativ două luni de la demararea proiectului, respectiv la finalul anului 2017, s-a ivit și un obstacol: din cauza cunoștințelor limitate de fiscalitate, nu a fost înțeles de către angajați faptul că sumele din platformă nu pot fi raportate de la un an la altul. Astfel că, pentru luna ianuarie 2018, am făcut un trade off și am pus sume adiționale în platformă pentru a veni în întâmpinarea acestui neajuns.

Am învățat în acest mod că este necesar să-i învățăm pe colegii noștri regulile fiscale locale. Iar un alt moment dificil a fost când, în prima lună de accesare a platformei, au început să vină solicitări de suport din partea angajaților: puși în fața unei plaje largi de beneficii, nu știau ce să-și aleagă. Și am intervenit, bineînțeles, cu acțiuni de consiliere.

La un an de la implementare observăm un cu totul alt nivel de acceptare a platformei, vedem că angajații au devenit mai experți decât noi în tipurile de beneficii, că sunt extrem de conștienți de avantajele fiecăruia. Platforma a devenit un puternic instrument de engagement și un bun argument în procesele de recrutare. Anul acesta discuțiile cu angajații au fost centrate preponderent spre aducerea de noi beneficii, de noi furnizori, astfel încât paleta de oferte să crească.

Analizând comportamentul de „consum”, constatăm că am avut dreptate când am pornit de la premisa că fiecare individ este unic în felul său, iar acum și beneficiile sunt cumva unice. Aveam înainte de implementarea acestui sistem 3-4 beneficii fixe, iar acum, metaforic vorbind, putem spune că avem 1.600 de beneficii diferite, cam câți angajați avem în prezent în cadrul SG EBS.

DanielaVercellinoDaniela Vercellino,

Director HR, Société Générale European Business Services

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Organisational Development

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Benoît CHERRÉ: Autenticitatea ca ideal etic în situații provocatoare

În universul provocărilor etice, managerii de resurse umane (HR) se află adesea la interse…