Agenda HR — 14 January 2014

Cred ca ar merita sa facem un print cu cele de mai jos si sa impartim cateva exemplare prin companie. Poate cativa manageri ar tresari macar la vederea lor. Lista si comentariile ii apartin unui consultant american pe nume Mel Kleiman…so here it goes:

10. Trateaza-i pe toti la fel. Poate ca suna bine, dar angajatii nu sunt egali. Unii dintre ei “valoreaza” mai mult pentru ca produc rezultate mai bune. Cheia nu este sa ii tratezi in mod egal, ci sa ii tratezi corect si cinstit (si as adauga eu transparent –n.r).

9. Tolereaza mediocritatea. Cei care performeaza nu sunt obligati si nici nu vor sa lucreze cu cei din categoria “lasa ca merge si asa”.

8. Seteaza reguli stupide. Nu spun sa nu ai reguli, ci sa nu ai reguli stupide. Angajatii valorosi vor sa aiba cateva guidelines, dar nu vor reguli care efectiv ii pun in ipostaza de a nu-si mai indeplini cu succes sarcinile.

7. Sa nu recunosti performanta. Nu uita, comportamentul care vrei sa se repete trebuie recompensat imediat.

6. Sa nu te distrezi la serviciu. Unde scrie ca munca trebuie sa fie exclusiv serioasa? Daca gasiti o astfel de hartie, rupe-o in bucati cat mai mici. Ideea ca munca nu poate fi si distractiva este total neproductiva. Locul de munca trebuie sa aiba si o doza de amuzament. Cauta solutii pentru a inviora atmosfera sau pentru a face munca in sine mai distractiva.

5. Sa nu comunici cu subalternii. Trebuie sa le dai si vestile bune, si vestile rele…daca tu nu te ocupi de asta, ei bine, zvonistica o va face.

4. Micromanagementul e ideal. Spune-le ce vrei sa fie facut si cum. Nu le spune de ce este nevoie sa faca asta sau de ce job-ul lor este important. Si nu le cere input-ul cu privire la modul de actiune. Doar tu esti managerul, nu ?

3. Nu dezvolta o strategie de retentie. Retentia ar trebui sa te preocupe in fiecare zi. Intocmeste o lista cu oamenii pe care nu vrei sa ii pierzi si in dreptul fiecarui nume scrie ce vei face sau ce trebuie sa faci pentru ca acea persoana sa ramana engaged.

2. Exit-interview…ce-i asta?! Mai bine astepti ca unul dintre cei mai buni oameni pe care ii ai sa plece si apoi sa intreprinzi un exit-interview pentru a vedea daca ai fi putut sa faci ceva diferit astfel incat sa nu isi caute de lucru in alta parte.

1. Treci cat mai repede peste onboarding. Angajatii sunt cel mai usor de impresionat in primele 60 de zile. Fiecare informatie pe care o acumuleaza in aceasta perioada fie le va confirma faptul ca au luat decizia corecta (de a se angaja), fie le va aduce remuscari. De ce te-ai astepta sa performeze din moment ce primul lor contact cu organizatia este plictisitor, aglomerat si sufocat de proceduri si politici. Daca vrei sa le transmiti ca au luat totusi decizia corecta, implica-te si implica-i si pe colegii din senior management. Asigura-te ca perioada de onboarding ii transmite angajatului ca:

A. Ai fost selectat cu atentie si suntem bucurosi ca esti aici.

B. Acum faci parte dintr-o organizatie super.

C. Iata de ce job-ul tau este atat de important pentru noi.

 

Deci…print ?

 

Comentarii

Share

About Author

Roxana Maxim

(0) Readers Comments

Leave a Reply