Această a patra revoluție industrială la care suntem participanți a atras o avalanșă editorială și în social media, care propovăduiește reorganizarea activităților și proceselor în marile companii pentru a fi „customer centric”. Știm cu toții, însă, că pentru a exista „customer centricity” (poziționarea clientului în centrul universului de servicii) este necesar ca mai întâi de toate să existe „employee centricity”. Programul Well Station al KMG International este un bun exemplu în acest sens.
de Gina Cruceru
Cei peste 6.000 de oameni care lucrează în KMG International provin de pe trei continente, cu arie de expertiză de la forare de hidrocarburi și până la scafandri și barista. Se vorbesc peste șapte limbi străine și zeci de argouri. Dar ce avem cu toții în comun, atât noi, angajații Grupului, cât și clienții noștri, este nevoia de o stare de bine. Cu alte cuvinte, o îmbinare de employer și customer centricity.
Însă pentru a dezvolta o cultură în care clientul este poziționat în centrul universului de servicii este nevoie, în primul rând, ca angajații să trăiască astfel de experiențe excepționale pe care să le transmită apoi clientului în mod natural. Cu alte cuvinte, pentru a exista „customer centricity” este necesar ca mai întâi de toate să existe „employee centricity”. Rolul departamentului de resurse umane este critic în dezvoltarea și susținerea acestei culturi.
După anul 2017, când KMG International a înregistrat rezultate istorice, managementul și specialiștii în resurse umane ne-am dat un pas în spate și am încercat să ne uităm din nou la organizația noastră cu ochi proaspeți, să o redescoperim.
Prima dată am analizat ce este important pentru angajații noștri și am observat, cu bucurie, interesul acestora pentru dezvoltarea profesională și personală. Și, astfel, s-a conturat programul „Well Station”.
Inspirat din profilul companiei – stațiile de distribuție carburanți fiind simbolul cel mai cunoscut al activității noastre –
Well Station este un program cu inițiative care inspiră energie, oferă o pauză angajaților pentru „a-și face plinul” cu stare de bine și informații de calitate despre sănătate și o sursă de combustibil pentru o viață mai bună. Observ cu încântare că din ce în ce mai mulți colegi sunt conștienți de importanța majoră a faptului de a fi bine împreună și își doresc să atingă obiective împreună.
Prin experiențele și beneficiile pe care colegii noștri le pot accesa în cadrul platformei Well Station ne dorim să le oferim un mediu de lucru care să le asigure confortul fizic, emoțional, social și financiar, prin adoptarea unui stil de viață echilibrat. Sub acești piloni am integrat diferite activități, precum: evenimente adresate familiei, sesiuni de management al stresului, ateliere tematice, educație și prevenție în sănătate, nutriție și hidratare, consiliere și educație financiară. În plus, susținem angajații prin contribuția financiară a companiei în situația unor circumstanțe extraordinare din viața acestora.
Platforma Well Station se structurează pe trei piloni care adresează mai multe categorii de nevoi:
- Stare de bine emoțională și socială – familie, stil de viață, interese și pasiuni;
- Stare de bine fizică – educație și prevenție în domeniul sănătății, acces simplificat la servicii medicale;
- Stare de bine financiară – finanțe personale, pensie, condiții preferențiale, ajutoare financiare.
Platforma este modulară și se adresează întregii companii, proiectele punctuale fiind implementate și în zone de producție complexe, cu condiții speciale (rafinărie) și nu doar în zona de birouri și funcțiuni corporative.
În Rompetrol vrem să creăm o simbioză între muncă și viața personală. Am dezvoltat platforma pe „cărarea bătătorită” deja de colegii noștri care sunt uniți de aceleași hobby-uri și preocupări, merg împreună la evenimente tematice, vorbesc între ei despre pasiunile lor.
Platforma ne dă posibilitatea să creăm ateliere adaptate mai multor segmente de pasiuni și nevoi, de la cursuri de nutriție, măsurători biometrice (inclusiv consultanță de iridologie), ergonomie, managementul stresului și mindfulness. De asemenea, programul cuprinde ateliere de creație, de fotografie, yoga și multe altele.
În studiile de specialitate recente apare recurent tema scopului suprem în dorințele angajaților, care vor ca eforturile lor să servească unui bine comun, să aibă impact în societate, să simtă că există un raționament pentru care trebuie să îndeplinească un obiectiv de business.
Raționamentul în alegerea unui angajator se baza pe puterea brandului și pe dimensiunea companiei, creativitate și ambiție. Acum, angajații caută companii umane, flexibile și empatice cu nevoile, aspirațiile și valorile lor.
Dacă în anii trecuți vorbeam în HR despre planul profesional, acum trebuie să luăm în calcul faptul că oamenii își fac planuri cu obiective SMART legate de propria viață, cu termene-limită și beneficii în economia vieții lor.
Printre multe lucruri pe care le avem în comun, colegii de la Rompetrol din toate generațiile s-au remarcat organic, prin diverse programe interne, cu un mare interes pentru sport, dezvoltare personală și literatură.
Avantajul KMG International în aceste vremuri în continuă schimbare este că suntem antrenați să fim diferiți și complementari în abilități și competențe, fiind printre puținele companii din regiune cu peste 60 de specializări de nișă diferite și peste 200 cu specific diferit al conținutului postului. Well Station îmbrățișează toate aceste diferențe!
„În urma participării la atelierele de Crăciun și de Paște, s-a bucurat întreaga familie de «produsul finit». Cursul de fotografie mi-a întărit cunoștințele, arajamentele florale inedite mi-au încântat sufletul, programele de sănătate au fost benefice, deoarece am putut verifica starea de sănătate, programele de nutriție au fost eficiente și am învățat lucruri noi. Vă mulțumesc pentru tot ce am trăit/ făcut/ lucrat/ modelat/ învățat/ îmbunătățit la aceste ateliere și pentru toate activitățile desfășurate pentru noi, angajații.” – C.F., Tax Accountant
„Mă bucur că a fost implementată această platformă Well Station, deoarece găsești atât de multe informații utile și toate la un singur «click» distanță. M-aș bucura să fie organizate cât mai multe cursuri legate de sănătate și nutriție. Mi-a plăcut foarte mult cursul de Detox la care am participat cu mare interes.” – A.C., Back Office Representative
„Experiența well-being a fost o experiență relaxantă, benefică pentru cunoașterea organismului, o alternativă la medicina tradițională. Am apreciat personalul profesionist și sfaturile primite, cât și proximitatea consultațiilor, deoarece timpul este limitat.” – I.M., Reporting Manager
„M-a atras dintotdeauna tot ceea ce ține de frumos și creativitate, iar aceste ateliere mi-au dat o stare de bine, de plăcere. Deoarece m-au atras toate atelierele, m-am înscris imediat. Pentru mine, atelierele au însemnat cu siguranță un mod plăcut de relaxare și un bun prilej de a învăța ceva nou și frumos. În același timp, m-am bucurat din plin de un excelent exercițiu de creativitate și de îndemânare.” – I.R., Credit Analyst
Gina Cruceru are o carieră de peste 10 ani în Resurse Umane și în acești ani a activat în industrii dinamice (FMCG, Oil&Gas, Retail), a lucrat cu oameni din multe colțuri ale lumii și s-a implicat în proiecte provocatoare, care au adus schimbarea în organizațiile respective.
A coordonat sau a fost parte din mai multe echipe funcționale din cadrul departamentelor de Resurse Umane, putând să contribuie astfel la succesul colegilor săi prin implicarea în procese-cheie: Managementul Carierei, Managementul Performanței, Recrutare și Selecție, Recunoaștere și Recompensare, Training și Dezvoltare, Relații de Muncă.
Gina a absolvit Facultatea de Filosofie și Studii Europene din cadrul Universității din București, urmată de masterat în Comunicare Managerială și Managementul Resurselor Umane din cadrul Facultății de Comunicare și Relații Publice a Școlii Naționale de Știinte Politice și Administrative din București.
În prezent ocupă poziția de Deputy Group HR Director în cadrul companiei KMG International (Rompetrol) și împreună cu echipa contribuie zi de zi la creșterea companiei, la îndeplinirea misiunii companiei, precum și la starea de bine și dezvoltarea angajaților.