Acasa Agenda HR Viitorul în HR

Viitorul în HR

8 min citire
0
0
624

Piaţa muncii se transformă, companiile pun mai mult accent pe angajat, inovează pentru a atrage talentele, ascultă nevoile oamenilor cu mai multă flexibilitate şi investesc în perfecţionarea lor. Nici motivarea nu este uitată, fie că vorbim de acordarea salariilor fără a încerca să facă economii, fie că angajatorii se uită la dorinţele angajaţilor şi vin cu oferte personalizate.

Schimbările în piaţa muncii apar încă din faza recrutării, venind atât în ajutorul companiilor, care găsesc mai uşor oamenii prin intermediul reţelelor sociale şi platformelor profesionale, cât şi al candidaţilor care pot „vâna” joburile pe care şi le doresc şi pot aplică în câţiva paşi simpli.

Tehnologia schimbă fața recrutării

Cercetări din piaţă arată că 9 din 10 angajatori folosesc social media pentru recrutare (LinkedIn, Facebook şi Twitter), iar trei sferturi dintre aceştia verifică profilurile de pe reţele sociale ale candidaţilor la un job.

Tot mai mulţi români aflaţi în căutarea unui loc de muncă folosesc pentru a depune un CV aplicaţii instalate pe telefonul mobil. Pentru îmbunătăţirea acestor mijloce, agenţiile de recrutare, precum şi alte companii, au alocat investiţii importante în ultimii ani.

Faptul că tehnologia este tot mai prezentă în recrutarea angajaţilor, ne-o arată şi soft-urile speciale create de companii, sistemele de scanare a CV-urilor, despre care acum 10 ani nici nu se credea că sunt posibile, sau interviul video, metodă care începe să prindă din ce în ce mai bine.

Angajatorii şi agenţiile de recrutare folosesc interviul video pentru a scurta timpul, distanţă şi costurile în selectarea personalului, iar de cele mai multe ori acest test este dat prin platforme video sau Skype. Interviul video are o durata medie de 15-20 de minute, ceea ce uşurează volumul muncii recrutorilor, mai ales când recrutează pentru sute de poziţii şi evaluează mii de CV-uri.

Mobilitatea, următorul pas pe piaţa muncii

Muncă de acasă, subiect sensibil încă pentru mulţi dintre angajatorii români şi nu numai, începe să prindă încet contur şi în cadrul companiilor cu activitate pe piaţa locală, odată cu evoluţia tehnologiei şi pe măsură ce organizaţiile încep să înţeleagă avantajele. Fie că este vorba de o zi pe săptămâna sau că lucrează permanent de acasă, tot mai mulţi angajaţi au această opţiune.

Companiile locale încep să se uite la ce se întâmplă în ţările mai dezvoltate şi să uite de stereotipurile potrivit cărora oamenii pierd timp dacă muncesc de acasă sau din alt loc, şi vin cu variante atractive pentru angajaţi.

Relocarea, şansă pentru şomeri

Localizarea geografică a businessurilor din unele domenii, a făcut ca în ultimii ani relocarea să devină un proces des întâlnit în piaţă muncii. Concret, companiile angajează muncitori de la sute de kilometri distanţă, deoarece în împrejurimi nu reuşesc să mai găsească potenţiali candidaţi.

Practica, un parteneriat win-win între companii şi tineri

Pentru că optimismul revine în companii după criza economică şi recrutările încep să prindă contur, nevoia de oameni determină tot mai multe companii să ia iniţiativă şi să primească tineri în stagii de practică. Cel mai des în astfel de parteneriate cu universităţile se implică organizaţiile din domeniile IT şi hotelier.

Deşi prezentă în doar câteva domenii, practica parteneriatelor între companii şi instituţii de învăţământ se conturează din ce în ce mai mult şi toţi cei trei actori- studenţi, companii şi facultăţi au de câştigat.

Investiţiile în training, centrate pe programe cu rezultate punctuale

Provocările întâmpinate în procesele de recrutare, cât şi concurenţa între companii în „lupta” pentru cei mai talentaţi angajaţi determină angajatorii să asculte nevoile angajaţilor şi să investească în dezvoltarea abilităţilor la care aceştia simt că au lacune, şi care aduc, în acelaşi timp, rezultate pozitive în organizaţii.

În medie, o companie investeşte în jur de 400 de euro pentru dezvoltarea profesională a unui angajat, în timp ce pentru un manager de top bugetele urcă şi la 10.000 de euro.

Externalizarea serviciilor permite concentrarea pe activitatea de bază

Deşi companiile sunt încă uşor reticente în a lăsa o parte dintre serviciile încorporate, de la contabilitate, IT, administrare de personal şi payroll până la curăţenie pe mâna unui furmizor extern, există totuşi o deschidere din ce în ce mai mare către această practică. Avantajele pe care externalizarea le aduce după sine variază de la economisirea de timp şi bani, până la îmbunătăţirea rezultatelor companiei.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…