Acasa Performance Totul are un punct de plecare!… chiar si eficienta unui manager

Totul are un punct de plecare!… chiar si eficienta unui manager

8 min citire
0
0
578

Am intalnit un articol care mie, personal, mi-a insuflat un entuziasm teribil. E simplu, direct si chiar usor amuzant – „10 positive messages that’ll make your managers more effective”… stiu, iar cu eficienta, iar cu sfaturi despre cum sa fim buni manageri. Dar eu zic ca merita o sansa!

Cele 10 mesaje (sau mai bine zis „principii”) chiar sunt relevante si pot fi implementate cu usurinta de orice manager, mai ales ca sunt scrise chiar de un manager (textul a fost publicat pe hrmorning.com). Iar ca director de resurse umane le puteti transmite colegilor vostri (din middle sau top) sub forma de „invataturi”. Fara sa prelungim prefata, iata ce trebuie sa spuneti:

1. Cereti performanta. Mediocritatea e demodata. Daca nu ceri excelenta, vei primi un departament mediocru. Cand le ceri oamenilor sa-l descrie pe cel mai bun manager pe care l-au avut vreodata, nimeni nu va spune: „era acel manager pierde-vara care toata ziua se juca Cuvinte (joc implementat pe smartphone-n.r.) cu Prietenii”… Nu, era acela care „ne-a impulsionat si care ne-a provocat sa facem lucruri pe care nu am crezut ca suntem in stare sa le facem”.

2. Fiti pasionati de ceea ce faceti. Daca voi nu sunteti implicati si dedicati, oamenii vostri de ce ar fi? Ideea cu „lasa-ti emotiile la usa” e ridicola. Daca esti entuziasmat fata de munca pe care o faci si oamenii alaturi de care lucrezi – nu ezita sa arati asta! Lasa entuziasmul sa iasa la suprafata! Pasiunea este contagioasa.

3.  Crede in oamenii tai. Fii fanul lor numarul 1. Spune-le asta! Crede in ei mai mult decat cred ei insisi in ei. Daca nu crezi in oamenii tai atunci de ce mai lucreaza cu tine? Ce cauta acolo? Cand crezi cu adevarat in oamenii tai vei fi surprins de cat de departe poate ajunge performanta lor.

4. Asculta! Pe bune…Asculta! Cat de des ti se intampla sa te concentrezi mai mult pe ce ar urma sa spui tu in continuare in loc sa il asculti pe cel din fata ta? Nu e nicio tragedie daca replica ta intarzie…daca dupa ce persoana resectiva spune ce are de spus se asterne tacerea… Ceea ce conteaza este sa le permiti oamenilor sa se exprime si sa fii interesat de ceea ce spun.

5. Distreaza-te! Petrecem prea mult timp la birou intr-o atmosfera sobra. Uneori tensiunea creste asa ca incearca sa-i faci pe oameni sa zambeasca. Poti incepe prin a zambi chiar tu! Nu spune nimeni sa incepi sa te prostesti la birou sau sa spui bancuri…uite, de exemplu, poti cauta diverse materiale motivatoare, amuzante, pe care sa le trimiti oamenilor tai (nu vorbim de filmulete din categoria penibilului sau de mailuri ce contin poze cu pisici!-n.r). Sau, din moment ce este perioada concediilor, va puteti strange la pranz, in sala de mese, si povesti care, ce a facut in vacanta (nu toti deodata….azi doi, poimaine altii doi si tot asa). Fiti creativi!

6. Povesteste-le despre cele 3. Spune-le frecvent despre cele mai importante trei prioritati pe care le ai. Iar! Si iar! Si iar! Te deprima total sa afli ca dupa ce te-ai straduit sa muncesti din greu la un proiect, acesta nu era nici macar pe lista prioritatilor.

7. Spune “multumesc!”. Uneori suntem asa de ocupati incat uitam de lucrurile simple. Poate ca angajatii tai nu iti vor arata apreciere pentru fiecare “multumesc!”, dar cu siguranta vor retine fiecare ocazie in care nu le-ai spus “multumesc!”. Asa ca nu te da batut!

8. Deleaga sarcini importante. Stiu, stiu, “cine are timp sa-i invete pe altii cum se face? Mai bine fac eu si gata!”. Cand delegam sarcini importante, practic ne onoram oamenii. Le aratam ca ii consideram importanti si de incredere. Cand oamenii stiu ca ai incredere in capacitatile lor, vor fi si mai motivati in a-si indeplini sarcinile. Mai ales pentru ca nu vor dori sa te dezamageasca.

9. Spune “Bravo!” – mai des! Ati mai auzit formula „oamenii mei sunt platiti ca sa munceasca aici. Stiu singuri ce au de facut si cand gresesc”. Abordarea asta nu mai merge! Ca regula generala, incearca sa le oferi oamenilor tai macar un feedback pozitiv pe saptamana. Daca nu gasesti nimic bun de spus oamenilor tai, e cazul sa te intrebi de ce mai lucrezi cu respectivii.

10. Apara-ti oamenii! Asta inseamna ca atunci cand un membru al echipei greseste, vei fi capabili sa suporti mustrarile care vin de mai sus. Sau sa respingi o sarcina extra atunci cand stii ca echipa ta este deja supraincarcata. Aici vorbele nu fac diferenta…va trebui sa le transformi in actiuni propriu-zise.

 

 

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Roxana Maxim
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Câteva noi tendințe în L&D – The Learning Tipping-Point

De Mihai Zânt Activez de peste zece ani în domeniul formării adulților și am avut nenumăra…