Acasa Performance Tendințe pentru anul 2023 în HR

Tendințe pentru anul 2023 în HR

9 min citire
0
0
1,318

Încă de la începutul pandemiei și chiar și până în ziua de azi, trendurile în domeniul HR și al muncii în general s-au schimbat cu aproape 180 de grade, iar viața ca inspector de resurse umane a devenit din ce în ce mai palpitantă.

Acesta este și un lucru bun, pentru că nu ai timp să te plictisești și trebuie mereu să vii cu soluții și propuneri inovative atunci când vine vorba, atât despre a aduce persoane noi în firmă, cât și despre a le ține aproape pe cele care sunt deja angajate.

Provocările vin din ambele sensuri, deoarece piața muncii este liberă, iar specialiștii sunt mereu căutați, nu de una sau două companii, ci chiar și de zeci, în funcție de profilul pe care îl au.

2023 nu va veni neapărat cu schimbări majore în piața muncii, ci mai degrabă trenduri din 2022 se vor prelungi și anul ce vine.

Cu toate acestea, este bine să avem un refresh acum, pe sfârșit de an, mai ales dacă deja am început să lucrăm la planurile și strategiile pentru viitor.

Tendințe în piața muncii în 2023

În articolul de azi vom povesti, atât din punctul de vedere al angajatorilor și managerilor de HR, cât și cel al angajaților și a ceea ce prețuiesc aceștia atunci când vine vorba despre locul de muncă pe care și-l doresc și îl au deja și îl apreciază, sau pe care le-ar plăcea să îl aibă în viitor.

Fiecare parte va avea ceva de învățat și astfel toată lumea își va putea calibra așteptările atunci când vine vorba despre schimbări, flexibilitate și așteptări realiste.

1. Soft skills mai mult decât hard skills

Pandemia și schimbarea stilului de viață – pentru anumite domenii – ne-au demonstrat că nu e întotdeauna ușor să faci schimbări, mai ales dacă acestea sunt bruște, și îți influențează viața într-un mod nemaiîntâlnit până atunci.

Adaptabilitatea și flexibilitatea fac parte din aceste soft skills pe care angajatorii le caută. Pe lângă acestea, mai sunt în top empatia, răbdarea și bunătatea.

Ceea ce include hard skills, și anume cunoștințele pe care un angajat le are, a trecut pe locul doi, deoarece acestea pot fi oricând învățate de către oricine; pe când partea de soft skills, ori o ai, ori nu. Și aceasta poate fi modelată de-a lungul timpului, însă, în acest caz, se va vedea că nu este ceva natural, ci mai degrabă forțat.

2. Măriri de salariu și alte beneficii

Inflația, prețurile și ratele creditelor cresc văzând cu ochii și totuși, încă există companii în România care nu oferă măriri deloc angajaților sau oferă măriri care nu acoperă nici măcar parte din inflație.

Angajații își doresc confort și din punct de vedere financiar, iar dacă acesta nu le este oferit de către angajator, ei vor pleca în altă parte. În ziua de azi nu este greu să obții informații – și bune și rele – referitoare la o mulțime de firme, atât de pe internet, cât și de la prieteni sau cunoștințe.

Well-being-ul angajaților este un avantaj pe care aceștia pun din ce în ce mai mult preț și faptul că primesc apă și cafea la locul de muncă nu mai reprezintă un beneficiu, ci mai degrabă normalitate.

Tot mai multe companii au început să ofere beneficii precum abonamente la sală sau la sport în general, ședințe de coaching – care se pot aplica atât la nivel profesional, cât și personal.

Important este ca, atât angajații să își spună nevoile, cât și angajatorii să vină înspre aceștia cu propuneri sau cu deschiderea de a le asculta dorințele.

3. Principii și valori comune

Fiecare persoană are un set de principii și valori după care se ghidează în viață și la care rareori, sau în situații foarte speciale, face compromisuri.

La fel și companiile trebuie – sau ar trebui – să aibă un set de valori după care se ghidează, atât în relația cu angajații, cât și cu cei cu care interacționează: furnizori și clienți.

Atunci când cele două seturi de principii se întâlnesc, nu poate să iasă altceva decât o colaborare productivă și frumoasă.

Așa că asigură-te că tu, ca reprezentant al firmei, faci cunoscute aceste valori; iar tu ca posibil angajat, le exprimi pe ale tale.

O colaborare bună înseamnă înțelegere și acceptare din ambele părți și mai ales flexibilitate și adaptare, dar și onestitate. Acestea sunt trendurile valabile în 2022, care vor fi și în 2023 și, cel mai probabil, mult timp de acum înainte!

Credite foto: unsplash.com

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

A apărut nr. 77 al Revistei HR Manager – Recrutarea nu se schimbă. Se transformă

În peisajul dinamic al pieței muncii în care ne aflăm, inovația și adaptarea devin crucial…