Acasa Agenda HR Tendinte in recrutarea transfrontaliera

Tendinte in recrutarea transfrontaliera

3 min citire
0
0
676

Compania de executive search InterSearch Worldwide a realizat recent un studiu in randul clientilor sai cu scopul de a evalua intentiile lor de angajare – care implica in special procese de recrutare transfrontaliera – pe parcursul anului 2015. Cercetarea a vizat intentiile de recrutare pentru pozitiile executive si a corelat concluziile cu dimensiunea companiilor intervievate.

Iata care au fost concluziile:

  • 51% dintre companiile mijlocii – cele cu venituri anuale intre 50-500 milioane de dolari – intentioneaza sa efectueze cautari transfrontaliere pentru directori in urmatoarele 12 luni, in timp ce 49 % au declarat ca nu au astfel de intentii. Spre deosebire de „surorile” lor mai mari, mai mult de doua treimi (68 %) dintre companiile mijlocii au recunoscut ca se adreseaza atat localnicilor, cat si expatilor cand cauta sa angajeze directori. In acelasi timp, 29% au spus ca prefera sa angajeze doar pe plan local.
  • Dintre companiile mai mici – cu venituri anuale de sub 50 milioane de dolari –  mai mult de un sfert (23 %) au spus ca au intentii sa efectueze cautari transfrontaliere pentru directori in urmatorul an, in timp ce 77 % au spus ca nu intentioneaza sa faca astfel de angajari. Dintre cei care intentioneaza sa angajeze, 53 % au declarat ca au ca si tinta atat localnici, cat si expati, in timp ce 47 % prefera sa vizeze doar localnici.
  • In ceea ce priveste importanta de a avea experienta si/sau educatie multinationala atunci cand se analizeaza candidatura pentru posturi de nivel executiv, 45% dintre companii considera ca un anumit nivel de expunere multinational este „important”, 43% il califica ca „foarte important”, iar 12% au spus ca nu sunt importante aceste aspecte.
  • Nu este surprinzator faptul ca limba engleza ramane, de departe, limba dominanta de afaceri. In ceea ce priveste solicitarea unui limbaj comun – in plus fata de limba locala – angajatorii considera ca managerii ar trebui sa mai cunoasca si:

• numai limba engleza (74 %)
• Engleza + o limba locala (15 %)
• Engleza + Spaniola (6 %)
• Engleza + Germana (3 %)
• Engleza + Franceza (2 %)

InterSearch a realizat acest sondaj on-line in randul companiilor din intreaga lume, in vara anului 2014.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Roxana Maxim
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Câteva noi tendințe în L&D – The Learning Tipping-Point

De Mihai Zânt Activez de peste zece ani în domeniul formării adulților și am avut nenumăra…