Compania de executive search InterSearch Worldwide a realizat recent un studiu in randul clientilor sai cu scopul de a evalua intentiile lor de angajare – care implica in special procese de recrutare transfrontaliera – pe parcursul anului 2015. Cercetarea a vizat intentiile de recrutare pentru pozitiile executive si a corelat concluziile cu dimensiunea companiilor intervievate.
Iata care au fost concluziile:
- 51% dintre companiile mijlocii – cele cu venituri anuale intre 50-500 milioane de dolari – intentioneaza sa efectueze cautari transfrontaliere pentru directori in urmatoarele 12 luni, in timp ce 49 % au declarat ca nu au astfel de intentii. Spre deosebire de „surorile” lor mai mari, mai mult de doua treimi (68 %) dintre companiile mijlocii au recunoscut ca se adreseaza atat localnicilor, cat si expatilor cand cauta sa angajeze directori. In acelasi timp, 29% au spus ca prefera sa angajeze doar pe plan local.
- Dintre companiile mai mici – cu venituri anuale de sub 50 milioane de dolari – mai mult de un sfert (23 %) au spus ca au intentii sa efectueze cautari transfrontaliere pentru directori in urmatorul an, in timp ce 77 % au spus ca nu intentioneaza sa faca astfel de angajari. Dintre cei care intentioneaza sa angajeze, 53 % au declarat ca au ca si tinta atat localnici, cat si expati, in timp ce 47 % prefera sa vizeze doar localnici.
- In ceea ce priveste importanta de a avea experienta si/sau educatie multinationala atunci cand se analizeaza candidatura pentru posturi de nivel executiv, 45% dintre companii considera ca un anumit nivel de expunere multinational este „important”, 43% il califica ca „foarte important”, iar 12% au spus ca nu sunt importante aceste aspecte.
- Nu este surprinzator faptul ca limba engleza ramane, de departe, limba dominanta de afaceri. In ceea ce priveste solicitarea unui limbaj comun – in plus fata de limba locala – angajatorii considera ca managerii ar trebui sa mai cunoasca si:
• numai limba engleza (74 %)
• Engleza + o limba locala (15 %)
• Engleza + Spaniola (6 %)
• Engleza + Germana (3 %)
• Engleza + Franceza (2 %)
InterSearch a realizat acest sondaj on-line in randul companiilor din intreaga lume, in vara anului 2014.