Acasa Management Salariul competitiv pierde teren în fața altor beneficii. Ce nevoi au angajații moderni?

Salariul competitiv pierde teren în fața altor beneficii. Ce nevoi au angajații moderni?

7 min citire
0
0
700

Odată cu evoluția pieței muncii, se transformă tot mai vizibil și anunțurile de angajare, argumentele pentru a alege o anumită companie și beneficiile oferite.

Dacă în urmă cu doar câțiva ani, “salariul competitiv” era principalul motiv pentru care candidații se prezentau la interviuri de angajare, standardele s-au modificat considerabil în ultimii ani. Deși veniturile pe măsura eforturilor depuse la locul de muncă sunt, în continuare, o condiție sine qua non pentru acceptarea unui loc de muncă de către un profesionist competent, diferențierea angajatorilor este în prezent dată de alte detalii. Acestea țin de cultura organizațională, de pachetul de beneficii și de alte eventuale avantaje. Iată care sunt nevoile angajaților din epoca foarte modernă și ce argumente îi pot convinge să se alăture unei companii:

Mediul de lucru și tehnologia modernă

Orice profesionist își dorește să aibă la dispoziție un spațiu configurat pentru concentrare și productivitate, dotat cu ultimele apariții tehnologice. De la împărțirea spațiului, la optimizarea iluminatului în birou și posibilitatea de a folosi cele mai noi echipamente și instrumente specifice profesiei, candidatul modern pune mare preț pe felul în care arată spațiul de lucru și pe posibilitățile oferite pentru a-și îndeplini sarcinile cu succes. 

Valorile companiei

Angajații moderni își caută tot mai aprig locuri de muncă în cadrul unor companii cu ale căror valori se identifică. Una dintre aceste valori – tot mai populară, de altfel – o reprezintă poziția companiei față de mediul înconjurător. Utilizarea unor echipamente eficiente energetic, folosirea surselor alternative de energie sau reciclarea sunt obiceiuri care pot convinge un potențial angajat să aleagă o organizație. Nevoia de a rezona cu întreaga echipă și de a avea încă un scop comun cu oamenii alături de care lucrează zi de zi, pe lângă acela al succesului financiar este una care nu ar trebui să fie ignorată de către angajatori. 

Cultura organizațională

Pentru că nevoia de a rezona cu cei care te înconjoară zi de zi nu se limitează la valori precum grija față de mediul înconjurător, angajații moderni caută să se stabilească în companii care le oferă siguranță. O cultură organizațională deschisă, flexibilă și aflată în continuă evoluție este, prin definiție, una mai atrăgătoare decât antiteza ei rigidă, ermetică și strictă. Politicile împotriva hărțuirii la locul de muncă sau a discriminării, valori precum respectul față de toți angajații sau inițiativele de investire în perfecționarea personalului sunt argumente solide pentru acceptarea unui loc de muncă. Totodată, sunt adevărați stâlpi de susținere pentru retenția angajaților la locul de muncă. 

Beneficiile extrasalariale și alte avantaje

Accesul periodic la evenimente de profil, cursurile și workshopurile plătite de companie, abonamentele la diferite activități sportive sau sociale, punerea la dispoziția angajaților a unei biblioteci virtuale, tichetele de masă sau cele de vacanță și creșterea treptată, în funcție de vechime, a numărului anual al zilelor de concediu sunt doar câteva cârlige cu ajutorul cărora un angajator modern va pescui cei mai prețioși angajați. Pachetele de beneficii nu diferă foarte mult în rândul companiilor care fac parte din aceeași categorie, însă pot face diferența în funcție de prioritățile potențialilor angajaț. De exemplu, un candidat care aspiră la un stil de viață sănătos ar putea fi mai încântat de fructele de la birou și de abonamentul la o sală de fitness decât un candidat a cărui prioritate este familia și care, probabil, se va bucura mai mult de bonurile de masă sau de tichetele de vacanță. 

Condițiile de lucru și salariul sunt, în continuare, factori decisivi când vine vorba despre alegerea sau păstrarea unui job, însă diferențierea dintre două companii cu pachete similare din acest punct de vedere se va face întotdeauna la nivelul beneficiilor de detaliu.
Sursă foto: Shutterstock

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Management

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…