Acasa Planeta HR HR Tools Rolul tehnologiei în munca oamenilor de HR și importanța unui lider care conduce prin propriul exemplu

Rolul tehnologiei în munca oamenilor de HR și importanța unui lider care conduce prin propriul exemplu

15 min citire
0
0
1,148

Tehnologia ne poate fi un ajutor de nădejde și ne poate degreva de anumite sarcini birocratice, astfel încât să ne ocupăm de ceea ce contează cu adevărat. În plus, duce la creșterea productivității și reduce cheltuielile. Așa că organizațiile, per total, și oamenii de HR, în special, au toate motivele să adopte soluții IT pentru a-i ajuta în sarcinile de zi cu zi.

UCMS by AROBS produce soluții software pentru departamentele de HR, care au un impact pozitiv asupra modului în care oamenii lucrează, interacționează și își prioritizează munca. Am stat de vorbă cu Ionuț Gherle, CEO-ul acestei companii, care ne-a explicat mai pe larg cum au gândit și implementat produsele lor astfel încât să le fie de un real folos celor care vor să își îmbunătățească viața profesională. În plus, am discutat și despre leadership, valori, influența pandemiei asupra mentalității oamenilor și planurile de viitor.

CUM POATE POTENȚA TEHNOLOGIA MUNCA OAMENILOR DE HR?

Tehnologia îmbunătățește atât relația angajat-angajator, cât și viața profesională a oamenilor în general. De asemenea, reduce cheltuielile administrative și pe cele generale ale organizațiilor. Însă, cel mai important aspect este că aceasta contribuie semnificativ la creșterea productivității. Dacă vorbim despre soluții software de salarizare sau de resurse umane, tehnologia îmbunătățește radical dinamica și activitatea din departamentele HR. În plus, luând în calcul faptul că prin tehnologie procesele se automatizează, atât departamentele de HR, cât și angajații și managementul unei companii se pot concentra pe obiectivele strategice. Astfel, nu mai irosesc timp ocupându-se de activități birocratice. Noi dezvoltăm soluții software pentru departamentele de HR și payroll și vedem cum tehnologia are un impact pozitiv în viața de zi cu zi a organizațiilor cu care lucrăm.

CARE SUNT ABILITĂȚILE DE LEADERSHIP PE CARE LE VEDEȚI ESENȚIALE PENTRU 2022 – ȘI DINCOLO DE ANUL ACESTA? ȘI DE CE?

Trebuie să recunoaștem că pandemia a zguduit lumea afacerilor. Unii lideri îmbrățișează schimbarea, inspirați să-și dezvolte afacerile într-un mod nou, alții sunt forțați să adopte un alt mod de a gândi și de a acționa, sperând că lucrurile vor reveni la normal. Este însă din ce în ce mai clar faptul că nu ne vom mai întoarce la vechiul normal și nici nu ar trebui să ne dorim acest lucru. Este timpul ca liderii să se uite în oglindă și să admită că trebuie să schimbăm cu toții modul în care ne conducem afacerile și pe cel în care ne tratăm echipa. Managerii trebuie să îmbrățișeze noul normal și să creeze noi tendințe și noi culturi de leadership în companii. Trebuie să ne asigurăm că bunăstarea angajaților este pe primul loc. O astfel de schimbare începe de la vârf, iar liderii trebuie sa fie cei care dau un exemplu. De asemenea, trebuie să ne orientăm spre evoluție și stabilitate, să le oferim posibilitatea angajaților să învețe și să se dezvolte. și asta nu e tot. O persoană care are cu adevărat abilități de leadership trebuie să fie un exemplu și pentru ceea ce înseamnă abilități de ascultare, empatie, rezolvarea problemelor, dar și comunicarea eficientă.

CARE SUNT VALORILE DUPĂ CARE VĂ CONDUCEȚI COMPANIA? ȘI CUM VĂ ASIGURAȚI CĂ LE INTEGRAȚI ÎN STILUL DE LUCRU AL OAMENILOR?

Valorile UCMS by AROBS derivă din experiență, inovație, flexibilitate, unitate, înțelegere și susținere reciprocă. Contextul global din ultimii ani ne-a arătat cât de puternică este fundația acestor valori, deoarece, în ciuda faptului că ne-am axat pe un format de muncă hibrid, colaborarea între colegi și departamente a rămas esențială. Această perioadă nu este singura care ne-a dovedit cât de bine integrate sunt valorile noastre în stilul de lucru al membrilor echipei, ci și faptul că avem angajați care ni s-au alăturat cu peste un deceniu în urmă, dar și generații noi, care lucrează foarte bine împreună, comunică și învață unii de la alții. De asemenea, ideile și feedbackul fiecăruia sunt luate în considerare în momentul în care inovăm și creăm noi module. Credem că, tocmai datorită acestor valori pe care le cultivăm, echipa a crescut, iar în momentul de față este formată din peste 60 de membri care caută și găsesc constant cele mai bune soluții pentru a susține transformarea digitală a proceselor din departamentele de HR și payroll.

DACĂ AR FI SĂ SUBLINIAȚI CEL MAI MARE AVANTAJ ADUS DE PANDEMIE, CARE AR FI ACELA? DAR CEA MAI MARE PROVOCARE?

Digitalizarea globală a luat amploare în această perioadă pandemică și unul dintre cele mai importante motive de satisfacție a fost faptul că am contribuit la această schimbare pozitivă. Am ținut pasul cu necesitățile care au apărut în domeniul business și am lansat diferite funcționalități care să simplifice munca clienților noștri. Spre exemplu, am lansat modulul Work from Home, o soluție online ce eficientizează comunicarea dintre departamentele de HR și angajați, în contextul actual al muncii remote sau în format hibrid. Cea mai mare provocare a fost să avem grijă de sănătatea colegilor noștri. Noi lucrăm în format hibrid încă de la începutul pandemiei, ca să putem evita îmbolnăvirile.

Este important să fim în cea mai bună formă pentru a putea munci la capacitate maximă. O altă provocare cu care ne-am confruntat a fost să ținem pasul cu modificarile legislative. În acest context, am pregătit modulul True Semnătura Electronică, deoarece am realizat că gestionarea volumelor mari de documente care trebuie semnate electronic va fi o nevoie esențială a afacerilor. În momentul în care a fost publicată legea nr.208/2021 noi am fost pregătiți să lansăm noua funcționalitate. Aceste aspecte se datorează tuturor colegilor, deoarece s-au implicat, au muncit mult și, astfel, împreună am reușit să le oferim clienților soluțiile noastre actualizate, dar și suportul necesar pentru ca aceștia să le poată aplica și interpreta.

CE FACEȚI CONCRET PENTRU DEZVOLTAREA COLEGILOR DVS.?

Credem cu tărie în educația continuă, tocmai de aceea, investim în dezvoltarea profesională a fiecăruia dintre membrii echipei noastre. Fără ei, UCMS by AROBS nu ar putea să le ofere clienților soluțiile de care au nevoie pentru dezvoltarea organizațiilor din care fac parte. Considerăm că, dacă le oferim angajaților noștri posibilitatea de a se dezvolta în cadrul companiei, creștem și noi ca business. Din acest motiv le oferim acces la informații utile prin intermediul unei biblioteci online și îi încurajăm să împrumute ori de câte ori au nevoie materiale pe care să le citească și care să îi ajute atât pe plan profesional, cât și personal. De asemenea, colegii noștri au acces la unele dintre cele mai relevante platforme de e-learning la nivel mondial.

Avem colegi cu potențial HIPO, identificați în companie, în baza unui plan de carieră, care participă deja sau urmează să ia parte anul acesta la diverse cursuri de dezvoltare profesională și ateliere de leadership. Am pregătit și o programă de lucru cu diferite cursuri pe care dorim să o implementăm până în 2023. Cursurile abordează tematici interesante precum competențe antreprenoriale, comunicare analitică, mediul de afaceri contemporan, gândire în context strategic, arta și știința feedbackului. Acestea îi vor ajuta pe colegii noștri nu doar în cadrul jobului, ci și în viața de zi cu zi.

Photo by krakenimages on Unsplash


                                      IONUȚ GHERLE, CEO UCMS BY AROBS

ionut-gherleIonuț Gherle este CEO al UCMS by AROBS, una dintre cele mai inovatoare companii românești, specializată în dezvoltarea de soluții integrate de management al Resurselor Umane și salarizare, cu o experiență de peste 25 de ani pe piața din România.

 

 

 

 


HR MANAGER nr 69 - coperta-mica
Acest material a fost publicat în

Revista HR Manager cu numărul 69.

Consultă aici un preview al Revistei HR Manager, nr. 69.

Detalii despre abonare găsiți aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in HR Tools

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…